Hoppa till innehåll
Anime.se

DS eller PSP?


Jocke
 Share

DS eller PSP  

50 medlemmar har röstat

  1. 1. DS eller PSP

    • DS
      21
    • PSP
      17
    • Båda
      4
    • Ingen av dom
      2
    • Vet inte
      3
    • Bryr mig inte
      3


Rekommenderade inlägg

  • 5 weeks later...

Nej men jag tror att Nintendos drag att ha två skärmar var smart, men om de kan göra nåt bra av det vet jag inte.

 

För övrigt håller jag med ___Naruto___, det kommer nya saker hela tiden! Jag tycker detta iofs är lite dåligt. Man har precis lyckas inköpa tex en PS2 och lite bra spel, och då är det heltplötsligt PS3 som gäller! Men N64 och framför allt Playstation så hade man hur många spel som helst. Det var inne aslänge! Men hallå, precis när PS2 hade släppts visade SuperPLAY bilder på PS3.

 

Tack och hej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad som är mer intressant än de två skärmarna tycker jag är den tryckkänsliga skärmen, det är ju konsolens egentliga trumfkort.

 

Att det är två skärmar är ju också hur praktiskt som helst, inget mer pausa spelet, leta i menyer för att få upp en karta. Och i Wario Ware verkar de utnyttja 2 skärmar väldigt flitigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Just ja! det hade jag nästan glömt bort RockmanZero! De tryckkänsliga skärmarna!! Det där med dubbla skärmar är ju relativt gammalt om man tänker på Game & Watch. Sen ska det väl även vara så gott som felfri 3-D va? Vi får vänta å se!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh va fan... Lägg ner båda skit sakerna. Tacka vet jag vanlig trevlig 2D grafik framkallad på en Gameboy Advance SP. Klart trist att de ska ta och göra om de bärbara konsolerna till nå jävla Mini PS2 med bateri tid på 1 minut eller 80-tals aktiga små pennskrin med grafik fulare än den äckliga N64... N64 sög apa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh va fan... Lägg ner båda skit sakerna. Tacka vet jag vanlig trevlig 2D grafik framkallad på en Gameboy Advance SP. Klart trist att de ska ta och göra om de bärbara konsolerna till nå jävla Mini PS2.
Jag är också rädd att den bärbara spelmarknaden, precis som den stationera, ska gå helt över till 3D grafik.

 

Man får ju mardrömmar! Speciellt nu när en av de få spelserier som fortfarande har gjorts i 2D ända fram tills nu också ska "ta steget in i 3D", King of Fighters. Riktigt korkat av SNK, tycker jag.

2D grafiken ska leva vidare, utvecklas, och bli starkare. Länge leve 2D!!

 

Men, för varje år som går så verkar det mer och mer som att min mardröm kommer att slå in, det får inte ske!!

 

JAG HATAR 3D!!! Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men jag håller med c4z och framför allt RockmanZero. Många gånger är pixlar bättre en polygoner(eller hur det stavas).

 

MEN INTE ALLLTID!!!

 

Om det inte skulle varit för 3-D skulle MetalGear serien inte vara hälften så bra som idag, och vi skulle alldrig fått uppleva Ocarina of Time. Final Fantasy spelen är ju beviset på att man kan göra extremt varckra miljöer även med 3-D. Till och med BEat'em up genren som jag först trodde var vädrelös utan 2-D, kan man göra till 3-D så att det blir hur bra som helst(Soul Calibeur 2 t.e.x)

 

Men lite orad är jag. Vart ska man kunna spela 2-D om inte på de bärbara konsolerna? Man blir ju tvungen att köra det gamla spelen(nes, Snes o.s.v) eller göra egna. För några felr 2-D spel tror jag inte utvecklas. Castelvania Symphoni of Night ska vara väldigt bra, men eftersom det var i 2-D i en tid då 3-D var nytt, fick det inte den uppmärksamhet den förtjännade.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HOJ! Nu har jag skrapat fram lite fakta om DS och PSP.

 

Jag tycker att det var lite onödigt av Nintendo med två skärmar. I princip varje spel som visas upp på E3 hade varit lika bra utan de 2 skärmarna. Och med 2 skärmar flyger batteritiden iväg.

 

PSP har nästan samma problem. Batteritiden hos PSP är redan från början ganske kort. Och med en PSP ska ju kunna ju göra lite vad som helst, förmodligen spela MP3 samtidigt som man spelar. Det borde leda till att batteritiden minskar dramatiskt.

 

De var de negativa sidorna. De posetiva orkar jag inte skriva. Ni kan nog de flesta.

 

(De som har läst SuperPLAY 100 upptäcker nog att texten ovan är identiskt med den i tidningen ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PSP:n dåliga batteritid har inte så mycket med att man kan spela mp3 på den att göra som det har med att UMD faktiskt är en disk, och en disk som måste snurra, det kräver mycket batteri, och det är inget dom kommer kunna göra något åt, om dom inte slopar umd-formatet..

Det är Sony, det gör dom inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...
  • 1 month later...
Fel, Nintendo Developer System. :P

 

Nej, NDS står för Nintendo Dual screen -_-'

 

Själv hoppas jag på att DS kommer vinna det ''portabla konsol kriget'', men det känns ändå på något sätt att PSP kommer att ta hem det här. Just nu är det enda spelet som intresserar mig till PSP, är ToE(Tales of Eternia)...

 

Dock var det ganska korkat av Nintendo att gå ut med så kassa spel som dom gjorde i början. Jag menar:

 

Super mario 64 DS: Jätte kul spel för stunden, men vi har redan gjort allt om man bortser från dom tre nya karaktärerna är spelet nästan en ren konvertering på den gamla sm64:an till N64.

 

Wario Ware touched: Har själv inte spelet, men har hört en massa om hur bra det ska vara. Dock fanns det ett väldigt starkt minus, Man klarar spelet på 2 timmar -.-'

 

Rayman DS: konvertering på rayman 2: the great friend till N64

 

Sen är det några fler spel som jag inte orkar skriva upp :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, NDS står för Nintendo Dual screen -_-'

Båda versionerna är rätt. Namnet "Dual Screen" är riktat mot massorna medan "Developers System" är riktat mot utvecklare. Vewt inte riktigt varför Nintendo gjorde så men meh....

 

Wario Ware touched: Har själv inte spelet, men har hört en massa om hur bra det ska vara. Dock fanns det ett väldigt starkt minus, Man klarar spelet på 2 timmar -.-'

Spelet låter sig spelas om ett antal gånger, så styrkan i spelet ligger definitivt inte i längd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...