Hoppa till innehåll
Anime.se

Kritik på hemsida!


LuFFy
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallå!

 

Tänkte bara posta länken till min sida och få lite respons på vad ni tycker om utseendet/innehållet på sidan. Kan ju samtidigt nämna att vi behöver en administration för sidan, och ifall det finns någon som är villig att hjälpa oss med det: Hör av dig!

 

Här är länken:

http://www.delaymagazine.net

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är en bra designad sida, upptäckte egentligen bara en liten negativ sak med den. Kanske är jag som är lite petig eftersom jag har läst webbdesign men jag tycker att menyn är lite felplacerad, jag skulle gärna ha den lite mer åt vänster så den kommer närmare första fokuseringspunkten.

 

Detta är egentligen ingenting som spelar någon roll, tänkte bara att jag skulle nämna det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första känslan jag får när jag öppnar sidan är att den är väldigt grötig. Det är nog det enda, färger och sådant känns rätt annars.
Måste faktiskt hålla med till fullo.

 

Färgerna är trevliga, men det är svårt att få en bra uppfattning om vad som egentligen händer på sidan. Att dela upp menyn i två rader gör den bara svårläst. Dessutom är det svårare att läsa versaler än gemener.

 

Att raddan till höger skulle vara recensioner kändes verkligen inte självklart, jag trodde det var reklam först. Beror nog både på det lite speciella sättet att lista recensioner (enbart med bilder), samt att rubrikens bakgrund hänger ihop med "Nytt på Delay", vilket kan bidra till att man av misstag inte ser den.

 

"Äldre nyheter" kan misstas för en rubrik till bilderna nedan, så stor som den är, och även med tanke på att bilderna under inte har någon rubrik. Bilderna under nyheterna (tävling och Johnossi) är dessutom olika stora och börjar och slutar på olika höjder. Förvirrande. Dessutom är undertexten till Johnossi alldeles för långt ifrån bilden.

 

Varför har "Senaste krönikan" en annan slags rubrik än alla andra? De bidrar dessutom till att de ligger på olika höjd. Var konsekventa!

 

Längst ner hittar vi samma fel som längst upp, bakgrunden till de små rubrikerna sitter ihop och gör det svårläst. Skulle nog underlätta att läsa ifall de hade samma mellanrum som mellan innehållet.

 

Sen av respekt för alla användare vore det nog på sin plats ifall ni även optimerade sidan för IE. Jag har inte kollat hur den ser ut med IE, men att skriva "Sidan är optimerad för Firefox, och ser inte alltid så bra ut i IE" känns väldigt oseriöst.

 

Tillbaka till toppen av sidan så kycker jag personligen att det känns konstigt att ha nyheterna till vänster om bilden. Det blir svårt att läsa. Kan bero på att ögonen dras till bilden, och att man därför "kraschar" in i den varje gång man läst en rad, så det blir svårare att börja på nästa rad. Då man läser från vänster till höger tycker jag det känns naturligare att ha bilden till vänster om nyhetsrubrikerna, så det blir lättare att fokusera på varje ny rad. Lite luddigt kanske, men you get the point.

 

Sist men inte minst så är det även förvirrande att Nyheter -> Nyhetsarkiv. Ha nyhetsarkivet för sig, och presentera en bättre lista med nyheter under "Nyheter", t ex en ev. bild från varje nyhet, rubrik och en inledning.

 

Så. Hoppas det hjälpte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Yo, ledsen i fall jag gör fel nu, men jag har tänk lägga upp en länk till en sida som behöver mer medlemar till sitt forum på den här tråden.

 

--------------------

Jag gör en egen tråd om det istället. Ledsen för att jag störde...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sora: Jo det borde väl kunna vara en allmän kritik tråd, så lägg upp länken om du vll ha kritik, fast du har ju iofs redan gjort en egen tråd,räcker inte det? ;]

 

Luffy: Du får hoppas att inte nån kör med 800x600 bara, men de enstaka personerna får kanske skylla sig själva ändå så :P

(ja ja vet också at tråden är lite gammal)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...