Hoppa till innehåll
Anime.se

7kb filstorlek =/


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Tycker det är lite i snålaste laget, det är i princip omöjligt att ha en animation i sin avatar då :/

 

20kb åtminstone tycker jag man borde få ha, det är fortfarande inga stora filer vi snackar om, anime.se har kanske ~ 100 relativt aktiva användare och av dessa kommer knappast alla ens ha en animation så.

 

Och om man laddar upp den till imageshack först och sen väljer den som avatar måste ni la inte ens spara den i er databas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här.

 

f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :(

Hur menar du med bilder i avataren? :0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här.

 

f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :(

Hur menar du med bilder i avataren? :0

 

oj menar såklart signaturen :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

instämmer även om jag som sagt skulle vilja ha n något större avathar, men den diskussionen hör inte hemma här.

 

f.ö. så tror jag fortfarande att det inte är tillåtet att ha bilder i avatharen jocke... :(

Hur menar du med bilder i avataren? :0

 

oj menar såklart signaturen :oops:

Hehe, oki.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det är en sak som alla glömmer rätt snabbt när det kommer till bilder på forumet, anime.se är redan väldigt grafiktung och tar upp 1,4GIG!!! på webservern, det är exclusive databasen.

 

Tänk då vidare på hur mkt bandbredd som sidan använder varje dag. :)

 

Jag kan bespara er det och säga det, 10.50 Gig bara för denna sida(och då har det varit lågt usage förra månaden, vart tog ni vägen?)

 

20KB avatharer skulle öka bandbredden som används rätt betydligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo jag har ett litet problem :rolleyes: jag laddade upp min avatar på photobucket efter som den var större än 17kb :rolleyes: och den klagar fortfarande på att den måste vara 7kb :rolleyes: undrar bara om det är en bugg eller om det ska vara så :rolleyes: för eftersom den är photobucket så borde det väl inte spela någon roll eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och det är bullshit :rolleyes: på en massa andra forum jag har varit på så har forumet aldrig laddat ner avataren från hemsidan utan bara länkat från den och gjort så att "bandwithen" tas från den sidan istället. det är vad folk har sagt iallafall på dom forum att det funka så :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen kan man ju fråga sig hur mycket folk uppskattar när man hotlinkar bilder från deras webbsida. Nu har jag iaf aktiverat så man länka till andra bilder, så nu finns bara den fysiska gränsen för de som laddar upp den här, men den måste fortfarande vara 80x80.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

imageshack har väl inget direkt emot det. Eller så använder man eget konto eller webhotell.

 

Finns det någon särskilt anledning till att det är 80x80? Som att det var anpassat till max filstorlek. Nu vet jag ju inte vad de flesta använder för upplösning idag, men jag har över en decimeter grått på vardera sidan om själva textarean. Att öka avatarstorleken till 100x100 och dra ut forumet 10 pixlar på vardera sida borde det faktiskt finnas utrymme för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

imageshack har väl inget direkt emot det. Eller så använder man eget konto eller webhotell.

 

Finns det någon särskilt anledning till att det är 80x80? Som att det var anpassat till max filstorlek. Nu vet jag ju inte vad de flesta använder för upplösning idag, men jag har över en decimeter grått på vardera sidan om själva textarean. Att öka avatarstorleken till 100x100 och dra ut forumet 10 pixlar på vardera sida borde det faktiskt finnas utrymme för.

 

Ingen direkt baktanke bakom de begränsningarna, de kan komma att bli fokus för en ändring.

 

Edit: Man får också tänka på ett avatar skall inte ändra på designen på forumet vilket e bra med mindre avatarer då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...