Hoppa till innehåll
Anime.se

7kb filstorlek =/


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu vet jag ju inte vad de flesta använder för upplösning idag, men jag har över en decimeter grått på vardera sidan om själva textarean.

 

En stor tumregel när det gäller webbdesign är att innehållet/designen inte får vara bredare än ~780 pixlar. Man designar fortfarande efter 800x600. Dock så skulle vi kunna dra ut designen 70 pixlar utan problem men då måste jag snacka med grafikern för att få psdn så jag kan dra ut allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

>>docster

Det är mer än vad jag vet. Men efter en liten titt på de sidor jag brukar använda så var flertalet anpassade till 1024x768. Och jag har ärligt talat svårt att tro att så speciellt många fortfarande sitter med lägre upplösningar än så. Iaf, det är inte något gnäll.

 

Hursomhelst, så om man har bilden på extern server kan man alltså kringå 80x80 regeln (testade nyss)? Det intressanta med det hela är dock att inte forumlayouten påverkas av en ökning. Denna sida med JockeIIs 100x100 avatar har samma dimensioner som en vilken annan som helst med bara 80x80 avatarer.

 

150x200 avatarer ftw :) Och 500x150 bilder i signaturerna :>

Och helst animerade eller åtminstone blinkande? Det räcker med julgranar en gång om året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna sida med JockeIIs 100x100 avatar har samma dimensioner som en vilken annan som helst med bara 80x80 avatarer.

 

150x200 avatarer ftw :) Och 500x150 bilder i signaturerna :>

Och helst animerade eller åtminstone blinkande? Det räcker med julgranar en gång om året.

 

Haha jag visste att nån skulle upptäcka det snart, men jag hoppas inte det stör någon med 20x20 pixlar för mycket, och som sagt så påverkar det imte själva forumet utan den bara trycker mitt skrivområde lite åt höger. =)

 

Och nej inga såna stora animationer :P

Men tex såhär som jag har det på Box just nu, tycker jag är mycket trevligt iallafall =) Min signatur är egentligen x30 för hög men det gör inget där ändå :)

 

hmm2lu1.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lugnt JockeII, du kommer växa ur sånna där saker snart ;)

 

Och snälla, byt din avatar till något mindre, bildstorleken förvränger forumssidan. Du märker ju att dina överdrivna bilder inte är populära på detta forum :/

 

 

Edit: Docster, tydligen kollar phpBB inte efter storleken när optionen finns att länka till en extern bild. Hade detta problem med ett forum som jag hostade förut också som använde phpBB. Så nu kan folk ha hur stora avatarer som helst utan att forumet säger ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Haha jag visste att nån skulle upptäcka det snart, men jag hoppas inte det stör någon med 20x20 pixlar för mycket, och som sagt så påverkar det imte själva forumet utan den bara trycker mitt skrivområde lite åt höger. =)

 

 

rättelse den trycker alla skriv områden till höger, inte bara din, tror ja ska byta till 80x80 igen, nyfiken som jag var så ville jag testa ^^'

 

 

EDIT: LOL Testade 300x160 så flaskis har rätt lol ska byta tillbaka nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja du ska vara tyst Dread din animation är med 100x100 :P

 

flaskis: -.-´ Ursäkta mig att jag gillar snygga avatars och signaturer istället för tråkig text och minimala avatars som man får kisa för att se vad det är. Och vad jag vet så är jag äldre än dig med för den delen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh så bytte du >_>

Aja jag byter till en som rör sig mindre då, men jag har faktiskt fått kommenter att min avatar är rolig svar ja :P

 

Och det finns faktiskt anledingar till att så fort möjligheten fanns så bytte 3 regelbundna anime.se användare till 100x100 bilder. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ju ganska fel ut.

jo något fel ser det ut å vara :] hmm...men kommer det att se ut med n bild på 1600x1200 måntro? njae, vågar inte testa... :P då kommer kanske Anime-SS-dödspatrullen fram... låter lite hemskt

 

Och det finns faktiskt anledingar till att så fort möjligheten fanns så bytte 3 regelbundna anime.se användare till 100x100 bilder. :]

 

du, jag (fast att jag bytte tillbaka), och vem mer? har bara hittat dig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gingirl med(och har fortfarande ^^), så det blir 4 anime.se otakus som ändrade till 100x100 bilder så fort det gick =P

 

Jag har iallafall en mindre bild nu, och åtminstone jag tycker den är rätt trevlig så att ingen borde störa sig på den :)

Det är ju inte många millimetrar som det sträcks ut direkt, och förhoppningsvis så ändrar dom snart så att forumet är anpassat för åtminstone 100x100 =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra :)

 

Upptäckte förresten att en till anime.se otaku som hade ändrat sin avatar och nu fått den borttagen iochmed borttagningen av utomstående länkar, Kakan :P

 

Men Docster ta inte bort utomstående-länkningen utan ändra bara forumet så att 100x100 passar, och säg sen bara att avatar större än 100x100=varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seems I'm Busted :P

 

90x90 räcker för min del :)

Men att förminska dem gråa ribborna (eller vad dem heter) skulle inte skada, visst jag tycker att forumet är snyggt som det är nu men nån cm hit eller dit för att få en lite större avatar är väl inte så farligt, ne?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...