Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Den senaste spelet jag köpte var The world ends with you till DS, som jag köpte idag.

Jag har spelat lite redan och är hittills nöjd med det.

Det är ett riktigt bra spel! Har testat det via emulator, men jag fann det inte alls tillfredställande att spela spel via emulator. Om jag hade haft ett DS hade jag definitivt köpt det... eller nå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Idag hämtade jag ut mitt förbokade Stjärnhav.

 

Än så länge är jag imponerad. All grafik har piffats upp till en underbar pixelupplevelse med skön design, och gejmpläjen -- särskilt stridssystemet -- är numera nästintill identisk med Star Ocean 2. Att de sedan slängt in en del anime-sekvenser är inte heller helt fel. Dock har de inte helt lyckats med dubben; inte det sämsta jag har hört, men inte heller någon perfekt inlevelse.

 

I överlag är jag klart nöjd med mitt köp, och väntar ivrigt på att min PSP ska ladda upp sig så att jag kan fortsätta spela. Ytterligare ett bevis varför japanska RPG håller högre klass än andra i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det en remake eller? Efter som du säger "all grafik har piffats upp".

 

Älskade trean och väntar spänt på fyran, kanske detta är värt att kolla in under tiden?

Ja, det är en remake. På det första spelet i serien, som aldrig kom ut utanför japan. Jag spelade originalet lite grann via en fan-översättning, och det var redan då ett av de snyggaste spelen till SNES.

 

Så detta är definitivt något att kolla in under väntar på fyran. Tidigt i Januari 2009 kommer dessutom remaken på 2:an, och jag tror knappast att fyran hinner komma innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick idag Valkyria Chronicles (PS3) i brevlådan. Blev riktigt sugen på det efter jag läst ett antal recensioner i helgen.

 

Riktigt underbart spel faktiskt. Gillar hur det blandar olika spelgenre... underbart. En grej som gör det hela bättre är att det är en hel del kända seiyuus med. Exempelvis Megumi Toyoguchi (Revy, Black Lagoon), Hōko Kuwashima (Tomoyo Sakagami, Clannad), eller Fukuyama Jun (Lelouch, Code Geass) som den ondskefulla prinsen. :surprised:

 

Rekommenderar starkt detta spelet.

Nu måste jag fortsätta spela...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde jag kunde nöja mig med Fable 2 och Assassins Creed. Men jag valde att klara ut Assassins lite för snabbt kanske? Så jag vart illa tvungen att fylla upp tomrummet med Star Wars: The Force Unleashed och CoD 4. Värsta är bara att det kommer snart ett par till titlar som jag verkligen vill ha...

 

Har kommit in i en riktig speltid just nu. Var länge sedan jag spelade så mycket som jag gör just nu och det är så förbaskat roligt också. Tror jag hade glömt lite HUR roligt det kan vara att spela spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I brist på kamera - print screen.

JytVoYHJw.png

 

Webhallens leverans-strul + fiskehelg hindrade mig från att sätta igång tidigare, men nu väntar Northrend! o/

 

Om det skulle råka finnas någon som lirar på TH... hojta till!

 

Tyvärr så går det inte att migrera hit då TH är ett extremt överbefolkat realm. Att hamna på en tresiffrig plats i kön när man connectar hör till ovanligheten. Oftast hamnar man någonstans mellan plats 1000 och 1200. Blizzard har låst TH, men om man redan har en karaktär här så är det nemas problemas.

 

Nåja, nu ska jag kasta mig över allt nytt content. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...