Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Förköp på Portal 2 på Steam. DENNA gång ska ingen hinna spoila mig!

 

Tror det börjar bli dags att förköpa även dör egen del, och återbäringen håller med mig!

 

Vad är bäst, att köpa över Steam och (förmodligen) bara få en hatt i TF2, eller att förköpa på CDON eller annan skivbutik och få en fysisk kopia av spelet med sitt snygga skivfodral? Priserna är ungefär desamma, det lutar lite mot det sistnämnda... bokhylleporr!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är bäst, att köpa över Steam och (förmodligen) bara få en hatt i TF2, eller att förköpa på CDON eller annan skivbutik och få en fysisk kopia av spelet med sitt snygga skivfodral?

 

Personligen så skulle jag köra steam, bokhylleporr är väl trevligt men någon gång tar platsen slut, så jag skulle nog föredra digitalt.

 

Mitt senaste köp var 3 Nintendo 64-kontroller, 4 Gamecube-kontroller, Mario Party 2 & 3 till Nintendo 64 samt Mario Golf, Mario Tennis och ett memorykort till Gamecube. Flyttat hemifrån nyligen (off-topic, men det är lite därför jag inte varit på irc mycket, det och att jag tappat bort länken, nån som kan ge mig? :>) så jag tänkte att det vore en bra idé att införskaffa lite multiplayer-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående fysisk skiva vs. Steam så kan jag flika in med att Valves spel är så finurliga att man köpa dessa på skiva, skriva in CD-keyn och ladda ner det liksom vanliga steam-köpta spel... så man får samma bekvämlighet som om man köper över Steam, med undantag att man måste vänta på att skivan levereras, naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om jag ens tycker att faktumet att man får ha spelet på Steam är en bekvämlighet, det gör mest så att det känns mindre säkert om du inte kan spela det utan steam, kan ju läggas ner någon gång långt in i framtiden. Den stora fördelen med att skaffa ett spel digitalt är att du slipper att skivan och fodralet ligger och skräpar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Steam/Valve skulle lägga ner (och de har väl sagt att de vid nedläggning ska skicka ut sin "master key" så att alla kan låsa upp sina spel på hårddisken, eller något i den stilen?) så skulle jag helt enkelt piratkopiera spelen utan en fläck på mitt samvete eftersom jag redan har betalat en gång.

 

Men risken är väl inte så stor att jag skulle vilja spela, säg, Portal 2 om 15-20 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Valve har sagt att om de skulle lägga ner så kommer de att ta bort aktiveringskraven för deras egna spel, så att man kan installera exempelvis Half Life 2 utan att behöva validera CD-nycklarna. De kan dock inte göra så mycket för spel som är köpta över nätet eftersom möjligheten att ladda ner dessa försvinner i och med att Steam lägger ner, dock kommer Valve nog att göra folk beredda på eventuell stängning en tid i förväg så att alla som vill hinner tanka hem sina spel så att man kan fortsätta spela efter att onlinedelen av Steam försvunnit (offline-läge, helt enkelt :D)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ja? :)

 

Jag gillar inte western som miljö, men jag gillar deckarspel. Blir faktiskt lite påmind om det gamla Under a Killing Moon, som jag köpte för min lilla veckopeng när det begav sig...

 

Nåja, jag kan ju tänka mig att byta spel med dig sen. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Spel köpta den här sommaren:

 

HNI_0013.jpg

Ingen större skörd i år, men kvalitet framför kvantitet. Speciellt LittleBigPlanet 2 förstår jag inte varför det tog såhär lång tid att skaffa; efter att ha ägt det en vecka eller så är det ingen överdrift att kalla det ett av de bästa spelen till PS3. För 15£ kan man göra sämre köp (Zavvi ftw!).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Blev Dead Island från greenmangaming, 230kr tycker jag det kan vara värt! Blev genast mkt billigare att handla där när de gick från euro till USD. Vissa spel står att de kräver steam så de är bara lägga in koden i steam, håller på att preloada dead island atm. Var först lite osäker på om det var en seriös sida men efter att ha googlat ett tag så kom jag fram till att de verkar vara att lita på, så jag slog som sagt till.

 

Med koden EATIN-BRAIN-ZZZZZ kan man förköpa Dead Island (steamworks) för ca 230 kr. En till kod för dead island READY-UPDEA-ISLAN.

 

Om ni använder länken nedan när ni registrerar så blir det refer a friend köper ni för 5usd eller mer så får både ni och jag 5usd credit till nästa inköp av ett spel!

 

http://www.greenmangaming.com/?gmgr=paqetafi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Fick hem mitt ex av Dark souls igår och jag kan inte säga annat än att jag är hur nöjd som helst. Precis lika oförlåtande svårighetsgrad som i Demon's souls fast med en stor och öppen värld. Jag kommer nog spendera en hel tid med det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...