Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag klarade det natten till idag, tror det blev 9,2 timmar speltid (hade haft kanske under 9 timmar om det inte varit en viss bugg på ett ställe -- fnys!). För 122 SEK är det väl okej, 13 kr/h, men jag tyckte nog ärligt talat att det var för långt. För repetitivt, typ samma sorts pussel, fast bara med något litet extra moment. Fick ofta återkomma till ställen jag redan varit, och det var inte tydligt vad man hade kvar att göra där. Så det blev mycket springa runt och leta grejer att göra. Även slutet kändes meningslöst utdraget, och ärligt talat blev jag underväldigad av hela den här "ojoj, icke-euklidisk geometri!"-gimmicken. Typ rum som loopar runt sig själva och rum som byter plats när man inte tittar är väl fiffigt, men det finns ju så många fler paradoxer och "omöjligheter" att utforska. Det var helt enkelt inte lika kul eller intressant som utvecklarna hade hoppats eller hajpen ville få mig att tro.

 

Var det värt pengarna? Hade det kostat 50 spänn, ja. För 163 SEK som det kostar nu, nä, då skulle jag nog hellre vänta på en rea. Jag är inte säker på att ens 122 SEK var ett speciellt bra pris.

 

Å andra sidan är 163 kronor i det närmaste en struntsumma, så... jag vet inte. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har införskaffat XCOM- Enemy Unknown till PS3. Svårt och utmanande, men samtidigt roligt och spännande. Dock känns uppdragen väldigt repetiva även om jag ännu inte har stött på samma miljö två gånger. Sen kan jag bara inte låta bli att få ångest om en favoritofficer dör eller ett land hoppar av från syndikatet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har funderat länge på ett ps3 men har aldrig blivit av att jag köpt ett...mycket för att jag stått i paus läge gällande elektronik sen typ 2005 XD och jag har inte fått ett bra svar på om man ska välja 12GB eller inte, snål som jag är tänkte jag köra på den billigaste men får inget 100% svar på vad skillnaderna är mellan de olika minnes kapaciteterna. En polare sa att ju mer minne man har desto mer kan man spara och att ps3:an måste "ladda upp" varje spel dvs att inte mycket minne blir kvar när man väl startat ett spel, medans jag såg på elgigantens hemsida att man tjänar att ha mer än 12 om man tänkt köpa och ladda ner extra tillbehör (vilket inte alls är troligt att jag kommer göra), så hjälp, kan någon ge mig en lätt förklaring till hur jag ska välja? Också, är det ps3:an man pluggar in med scart som på den gamla goda tiden? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Oj, det var länge sedan någon gjorde en uppdatering i den här tråden så jag återupplivar den.

 

SX3rbLb.jpg

 

Jag har längtat efter det här spelet sen jag såg det för första gången på E3 och mina förväntningar är inte direkt lägre när det är skaparen av Dark Souls som ligger bakom det. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Senaste köpet var Deathtrap för 3 dagar sedan. Ett Tower Defence med rpg element.

Spelat 5h och är lite kluven på vad jag ska tycka. Det är så välgjort att jag hoppas att jag kommer in i spelet mer snart. Det har campain mode men också endless~modes och custom maps, till och med co-op mode. Har inte testat något förutom campain ännu då jag bara har klarat 7 banor, tar nästan en timme för vissa om man ska planera. Kör endast på Hard än så länge, kommer antagligen behöva köra på lättare ju längre fram jag kommer.

http://store.steampowered.com/app/310510/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mitt senaste spelköp? Sid meier's pirates var på rea på steam, köpte dirr, gammalt spel jag lirade mycket under barndomen :P

Skulle gärna vilja att Firaxis gjorde ett nytt Pirates spel..

Hoho det gamla spelet :) Det var riktigt bra minns jag. Och är man såld på Pirater och dyligt så kan man ju ta och tipsa om peka klicka äventyren Monkey Island. Riktigt underhållande och kan nog vara en av de bättre peka klicka jag kört faktiskt. Men åter till topic ^_^ Senaste inköpet var Vermintide på steam. Ett underhållande coop spel i stil med Killing Floor och liknande spel, som kan vara ruggigt svårt i vissa lägen, kostar en liten slant men är värt det om man är såld på fantasy inspirerad first person hack and slash.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Euro Truck Simulator 2 köpt, installerat och provspelat med ratt. Faktiskt inte illa! Jag blev lite överraskad över innehållet. Man kan titta ut genom fönstret och lastbilen har GPS och mejl och grejer, och man måste hålla reda på sitt sömnbehov osv, och så är det ju ett faktiskt spel där man driver en fraktfirma, det visste jag inte. Jag skulle vilja spela det här med VR.

 

Och en bättre ratt, för den här har sett bättre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Köpte ett SNES classic mini och fick hem det idag. Även om det var i dyraste laget så kunde jag inte hålla mig. Efter att ha kopplat in den var jag tvungen att spela Super Metroid en snabbis och döda första bossen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...