Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangakaifest i Täby 20:e maj


Rekommenderade inlägg

Nu är det dags för fest! Mer möten åt folket!

 

Är ni trötta på att sluta så fort det börjat bli kul? Att åka långa vägar för att delta på ett möte i två timmar för att sedan åka tillbaks genom stan? Älskar ni Täbymötena och vill att de ska vara en heldag? Då är detta tillfället för er!

 

Den 20:e maj drar Mangakais Täbyfest igång! Det hela är i grund och botten ett kraftigt förlängt måndagsmöte som kommer råda från klockan 8.00 till stängning 22.00. Inträdespriset är i skrivande stund inte satt ännu men det rör sig om självkostnadspris för att kunna bjuda på läsk och tilltugg av alla de slag (Räkna med en 40:-). Om ni önskar speciellt tilltugg är ni välkomna att meddela oss här på Anime.se (dvs om ni är allergiker etc). Det kommer visas anime i visningssalen och vad exakt som visas är det intresset som styr. För övrig aktivitet är det, även där, intresset som styr och det gäller allt mellan mingel, brädspel, TV-spel, kubb, konstiga saker från Japan som Zimeon har med sig och inte minst Mangakai vändtia!

 

Festen är endast till för medlemmar i Mangakai. Medlemskap kommer att kollas vid inträde, så ta med medlemskortet. Det är möjligt att lösa medlemskap direkt och då bjuder vi på inträdet. Medlemskap i Mangakai kostar 100kr per år och räknas från den dag du registreras som medlem.

 

För vägbeskrivning hänvisar jag till Mangakais hemsida http://www.mangakai.se/

Ni hittar vägbeskrivningen under Cirklar>Mangakai Täby

 

Så, ta en vän i handen och ta med något kul så blir detta en dag att minnas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Festen är endast till för medlemmar i Mangakai. Medlemskap kommer att kollas vid inträde, så ta med medlemskortet. Det är möjligt att lösa medlemskap direkt och då bjuder vi på inträdet. Medlemskap i Mangakai kostar 100kr per år och räknas från den dag du registreras som medlem.

För att förtydliga så gäller erbjudandet om gratis inträde endast NYA medlemmar. Förnyar ni ert medlemsskap betalar ni medlemsavgift och inträde som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite eftertexter och utvärdering:

 

Fluxx: Riktigt kuligt och stundvis snabbt spel. Kul att prova på något nytt och spelar det gärna igen. Bra A-lan!

 

Fjortisar: Visade sig vara vilsna 17-åringar som blivit bjudna på en fest i närheten och när de kommit fram med billig öl och allt visade det sig att festen deras blivit inställd. När de inte kunde komma in på tegelbruket (lokala krogen i Täby Centrum) roade de sig med oss i Hermelinen. När jag pratade med dem fick jag dem att avlägsna sig under fredliga former, även om Sokkan stod i bakgrunden med en biljardkö och Panda med knäskålskrossarhumör. De undrade bland annat om det var rave på gång och om vi hade "Shots", gräs och övrig verklighetsflykt. Jag sa att vi hade socker (tänkte nämna Pita Ten men lät bli).

 

Dans: Ingen fest utan dans, borde endast haft med låten "Dancing all alone" då jag endast hade med en dansmatta eftersom Tomas aldrig dök upp. Nu har jag i alla fall hittat en nackdel med Hermelinen och det är byggnadsgrunden och att själva husdelen bärs upp på kanterna och lämnar golvdelarna fria med luft under. Detta ger en skön gungning på kåken då man stampar i golvet, vid till exempel DDR. Måste hitta någon lösning på detta då jag planerar att sätta upp mer dans vid nästa fest.

 

Anime: Evangelion är det inget fel på ^^

 

TV-spel: Hade aldrig tid att däcka mig framför varken animen eller TV-spelen vilket jag tycker är synd då Pingu släpat med en drös coola spel. Vem vet - om vi ger grabben fria händer nästa gång kanske han går bärsärkargång och plockar med arkadkabinett i lastbil ^^

 

Swedish Battlecamp: Tog 6 timmar och var värd varje minut. Typiskt att ALLT ska krocka på en och samma dag (jag var heller inte den enda med sjuttio saker att göra på lördagen)

 

Till nästa gång: Är frågan om jag och Magnus ska ändra om från fast pris och fritt tilltugg till butik där man köper det man vill ha (vilket ger ett betydligt lägre inträdespris). Nu tycker jag att om det är fest, då ska man inte gå omkring och köpa chipspåsar hit och dit. Att alla ska ha sin egen chipspåse och 1,5L cola, "den här är min du får ta av din egen". När det är fest är det skönare att ha en stor chipsskål eller fri saft när det nu finns butiker i närheten och det är fritt att köpa med nästan vad man vill. Nu fick vi rysligt ont om korvar och det tar jag personligen på mig då det var jag som stod för inköpen.

 

Inköp/sortiment: Bra/Dåliga. Smakade ostbågarna pyton? Vad önskas till nästa gång?

 

Nästa Täbyfest planeras äga rum någon gång efter nästa medlemsutskick som viks den 5:e juni.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...