Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag har ingen insiderinfo direkt men jag är personligen övertygad om att Death Note på svenska bara är en tidsfråga. Den är ju årets bäst säljande serie här i Sverige av de som bara finns på engelska (svensköversatt säljer ju alltid mer så det går inte att jämföra). Klart att förlagen i Sverige inte missar en sån bestseller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
  • 6 months later...

trevligt, trevligt! Mangan blir ett måste (att införskaffa), animen är så fruktansvärt dålig i jämförelse. Animen får inte till rätt känsla, saknar vissa tankegångar, etc... som mangan har med. Animen är inte dålig, det kan jag inte säga, men det är bara så att mangan krossar den totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har läst en del nu av Death Note och kommer nog inte att följa animen längre, jävlar va mycket bättre stämningen känns i mangan i jämförelse till animen (för mig). Bara dra på någon mysig bakgrunds musik när man läser så går man inte miste om musik annars så saknas ju inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När släpps det första bandet? I höst?

Att döma av deras släpplista så låter det tyvärr som att den inte når butikerna förrän i höst. Visserligen har jag fullt upp med att köpa som det är nu, men jag hade gärna redan nu inköpt den första boken av Death Note på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför släpper man den bara varannan månad? (Undrar bara av nyfikenhet och inte av missnöje) Som jag har förstått det så är serien redan färdig och då behöver man ju inte vara rädd för att vi skulle komma ikapp den japanska utgåvan. Vilka fler skäl finns det?

 

För att jävlas med konsumenterna såklart! Fy sjutton!

 

Nämen skämt åsido, förlaget kanske har andra serier som ges ut/planeras för utgivning och då finns kanske inte tid/pengar för att ge ut med så kort mellanrum?

 

Och/eller så kan det bero på regler (som jag kan gissa mig till) som ska följas?

 

Nå, få höra nu zimeon!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...