Hoppa till innehåll
Anime.se

Black Lagoon


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Black Lagoon:

001_red.jpg002_dutch.jpg

005_levi.jpg

 

"Okajima Rokuro är en japansk affärsman, från en stad fylld med andra japanska affärsmän.

Hans vardag består av utekvällar med kunder och att bli hunsad utav sina chefer.

Tillslut visar sig ljuset för Rokuro när han blir skickad ut till det tropiska östra Kina för at lämna en diskett.

Det enda problemet är att hans båt blir kapad utav legosoldater som blivit lejda att ta disketten.

"Rock" som hans kidnappare bestämmt för att kalla honom, Blir upptäckt utav den enda kvinnliga i gruppen som kallas för "Levi", då hon fått för sig att han är värd pengar som gisslan.

Vad de alla inte vet dock är att disketten innehåller fruktansvärd information som skapar problem för de allihopa.

 

Efter allt damm lagt sig så blir "Rock" en medlem i gruppen som då och då hamnar Ojämnt med lagens långa arm."

 

- Animenewsnetwork.com

 

Animerad utav Madhouse Studios.

Serien är tänkt att bli 12 episoder lång och subbas för tillfället utav shinsen-subs.

Helt klart den bästa serien som jag har nöjet att se det här året, animations kvaliteten är av högsta grad, karaktärerna är välskapade både designmässigt och personligheterna.

Kan inte annat än att rekommendera till alla som väntat på en bra serie som följer lite utav Cowboy Bebop stuket men som ändå kan stå på egna ben.

 

Yttligare skrämdumpar:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Mmm, har tänkt att göra en sådan här åt Black Lagoon under en längre tid men jag antog att en ändå snart skulle dyka upp då serien verkligen är så bra.

Men då jag till min fasa upptäckte att ingen hade dykt upp efter två veckor så tog jag saken i egna händer så att allt fler skall kunna ta del utav serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tyvärr inte sett serien än (känns som jag säger så om alla serier nu förtiden :)). Verkar helt klart sevärd dock och det lilla jag faktiskt har sett från serien så innehåller den snygga tjejer och mycket action.

 

Sen måste man älska japanska affärsmän som får nog och går med i grupp legosoldater. Dags att visa vart skåpet ska stå!

 

Tack för infon Skatan Milla och bra skrivit!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

funderade på att göra en tråd om black lagoon sj, men skatan och DB äger mej rätt rejält när det gäller info/discussionstrådar om serier^^

 

av det jag sett än så länge verkar det vara en härlig serie, den ligger helt klart på topplistan för årets serier^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kakan: Jag tycker heltklart att den har all potential i världen för att kunan bli en av årets bästa serier likasom Suzumiya Haruhi no Yuutsu och Black Cat.

Animations mässigt så är det verkligen en klass för sig, de lämnar inte en detalj orörd vilekt defenitivt ökar helhets intrycket med hästlängder.

 

Docster: Jag tycker verkligen att du borde ta dig en titt på serien, om än bara de två första avsnitten.

Bara jag får dig att titta på de två avsnitten så vet jag att jag har gjort mitt arbete för då kommer du vara fast.

Fast vid att dagligen titta om det nya avsnittet blivit subbat ännu.

Om Shinsen-subs lade på ett kål skulle vi ha 8 fin-fina avsnitt att njuta av, men jag antar att de har fler serier att subba än Black Lagoon.

Dock så är jag glad att du gillade läsningen.

 

Noir: Nej nej, jag tycker mig inte kunna särskilt mycket om anime i allmänhet, finns många många kult-serier som jag inte ens sett som skulle få vilken anime-fantast att lyfta på både ett och annat ögonbryn.

DB däremot håller jag med om att han verkligen vet vad han pratar om och hans trådar är alltid ett nöje att läsa.

 

För övrigt så blev avsnitt 06 subbat igår natt utav Shinsen-Subs och alldeles precis nu så ska jag ta och titta på det, äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, nu har jag sett avsnittet och jag måste verkligen säga det igen.

Wow.

 

Det här avsnittet var kanske det bästa hittills med riktigt mycket utveckling hos Rock och hans förhållande mot Revy.

Avsnittet hade ett flertal scener som jag bara kunde tänka, "OMG vad bra", när jag såg de såsom scenen i kapellet när Rock dricker té och scenen i slutet med cigarreterna.

 

Serien blir bara bättre och bättre så man får ju hoppas att den går ut som ett storslaget fyrverkeri och ingen liten tjutraket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roberta.png

happyrevy1.png

Inte lika bra som förra avsnittet, men definitivt ett bra avsnitt måste jag säga. Framför allt för att de införde Roberta som man kommer få se mer av nästa avsnitt o/

Sedan så var ju scenen när Revy nästan skjuter ungen sönde roch samman klockren den också.

Men frågan är när de ska fixa lite story på hackern, man har knappt hört hans namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer.

Biljakten var verkligen välgjord, och terminator 2 vibbarna fanns ju definitivt där.

Jag menar hon sprang tillochmed som gammle Arnold ^^

Avsnittet uppnådde verkligen förväntningarna och jag hoppas att nästa också gör det. Vilket det borde med tanke vad som byggts upp tills det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...