Hoppa till innehåll
Anime.se

Animéradion: ny poddradio på svenska!


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Blev lite inspirerad av er diskussion om vad som var stilistiskt för Dezakis regi efter detta avsnitt. Har inte märkt dessa själv förutom uppenbara saker som dramatiska stillbilder och panorering som upprepas 3 gånger så jag tog mig en titt på Air långfilmen. Väldigt fattig på många sätt jämfört med tv-serien (inte minst visuellt) men regin var väldigt rapp och tajt genomförd och lämnade sällan tillfällen för mig att tappa intresset något som jag uppskattar mer och mer med tiden. Finner det verkligen besvärande med anime där dialoger och scener är långa/sega/utdragna och utan ens något visuellt intressant att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Tim-Filip är med oss även i detta avsnitt, där vi även får besök av Lisa Medin, känd svensk mängatecknare.

 

Vi tittar på Mighty Orbots, en kortlivad amerikansk-japansk samproduktion om leksaksrobotar signerad (förstås) Osamu Dezaki och ägnar återstoden av tiden till att diskutera pseudomangans värde, om visuella romaner är porr eller bara mysig underhållning för ensamma vuxna män samt får stifta bekantskap med begreppet "flat-yaoi". Och mycket mycket mer i detta två timmar långa bautaavsnitt. Det blev nattbuss hem för Antila och Lisa sen.

 

Avsnitt 34

Direktlänk

MP3-version

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är ett bra läge att säga vad jag alltid tänker säga efter varje avsnitt men alltid glömmer bort: er podradio är underhållning av högsta kvalitet. Jag var aldrig med från början, men ända sedan jag hoppade på runt avsnitt 18 eller 19 har jag alltid sett fram emot nya avsnitt varje månad eller så. Sättet ni reagerar till varandra, och hur ni alltid lyckas spåra ur alla samtalsämnen, är helt obetalbart och får mig att skratta högt mer ofta än inte.

 

Förresten visar det sig att både Tomas Antila och Lisa Medin finns med bland min storebrorsas facebookvänner. Världen är allt bra liten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också lyssnat på det idag. Bra som vanligt, alltid kul med gäster i studion, men jag måste säga att jag blev lite besviken över att det inte fortsatte från avsnitt 33. Tim ville ju utforska mer av vårens nya, intressanta TV-serier! Men ni kanske inte fortsatte att spela in till ett ytterligare avsnitt efter att ni bröt?

 

PS: Nån dag ska jag få ett signerat porträtt med Animéradion...!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är ett bra läge att säga vad jag alltid tänker säga efter varje avsnitt men alltid glömmer bort: er podradio är underhållning av högsta kvalitet.

 

Visst är det? Jag lyssnar också på vartenda avsnitt, och de flesta håller hög kvalitet.

 

Jag har också lyssnat på det idag. Bra som vanligt, alltid kul med gäster i studion, men jag måste säga att jag blev lite besviken över att det inte fortsatte från avsnitt 33. Tim ville ju utforska mer av vårens nya, intressanta TV-serier! Men ni kanske inte fortsatte att spela in till ett ytterligare avsnitt efter att ni bröt?

 

Jag lovar och svär att det inte finns något hemligt femtimmaravsnitt där Tim håller låda om vårsäsongens program.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Sedan sist har Animéradion hunnit fylla fem år i etern. Det firar vi i avsnitt 36, där vi även tar en titt på budgetmusikfilmen Ravex in Tezuka world.

Avsnitt 36

Direktlänk

MP3

 

Innan dess, i avsnitt 35, ägnar vi hela avsnittet åt mysrysaren Dororon Enma-kun, både i originalversionen från 1973 och årets nyinspelning:

Avsnitt 35

 

Lagom till höstsäsongen tar vi hjälp av Lisa Medin i avsnitt 37 och går igenom alla nya serier och filmer, titel för titel. Häger kuppar in två Robotechlåtar i ett avsnitt!

Avsnitt 37

Direktlänk

MP3-version

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Antila om att den ensamstående killen i lägligt nog hade trosor hemma att låna ut: "Han fick med [trosorna] i senaste numret av Megami."

Iggy: "Ja' date=' det måste vara nåt sånt, han fick det i en DVD-box. Jag menar... hur funkar detta?"

[i']Antila:[/i] "Jag läste om det, att man kunde få det i nån sån tidning, och då var det så här, det var inte bara shimapan [=randiga trosor], det var shimapan som passade på en elvaårig tjej."

Anders HJ stönar lågt.

Iggy: "Vilken lukt var det på dem?"

Anders HJ stönar ljudligt.

 

Ett mycket representativt citat för den som inte ännu börjat lyssna.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Det är bara i Animeradion man får höra repliker så bisarra och underbara att jag ofta är tvungen att spola tillbaka för att jag inte tror mina öron:

– Jag såg en ganska underlig serie härom veckan; den handlade om antropomorfa järnvägsstationer…

Eller:

– Ja, just det – det är den serien, ja. Den som handlar om en ung seriemördare som kan fälla ut metallföremål ur huden, och som blir ensamstående pappa åt fyra små tjejer som är döpta efter färger.

Eller:

– Vadå, sitter du och säger att Ranma ½ har ett relevant genusperspektiv och är ett tidigt exempel på HBT-personer inom anime? Tillåt mig sammanfatta det genomsnittliga avsnittet: ”Vad händer, det börjar växa ut bröst på mig fast jag är kille! Wow, brön liksom… ÅH NEJ, HÄR KOMMER EN GALEN GRIS!”

 

Det känns som att jag har lyssnat alldeles för lite på animeradion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...