Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

The twelve kingdoms, aka Juuni Kokuki... helt enkelt underbar

 

om nån råkar veta ifall dessa novellerna som animen är översatta till engelska så skriv för allt guld i småland! måste ha dem i så fall.

 

kom på att det gäller även andra verk, av henne (Fuyumi Ono)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry, dock så är det som sagt bara jag som tror det och jag har inte sett klart den så chansen är stor att jag har fel. :)

 

Bareus:

Spoilers för Blood+

För att Saya och Haji har gjort något löfte som man aldrig får reda på, först trodde jag att det var av romantisk natur men ju mer man ser desto mer lutar det åt att Haji ska "hjälpa henne att dö", och sen när Diva kommer till Red Shield's HQ och Saya ska slåss medans porten stängs framför Kai och dom så säger hon att dom tre inte kan åka tillbaka till Okinawa sen. Sen så är serien otroligt sorlig i allmänhet, och jag har svårt att se Saya gå tillbaka till ett vanligt liv efter detta. Men jag hoppas verkligen inte att hon dör utan att hon ger sig iväg någonstans med Haji, det är drömslutet för min del! <3 :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The twelve kingdoms, aka Juuni Kokuki... helt enkelt underbar

 

om nån råkar veta ifall dessa novellerna som animen är översatta till engelska så skriv för allt guld i småland! måste ha dem i så fall.

 

kom på att det gäller även andra verk, av henne (Fuyumi Ono)

 

Så The Twelve Kingdoms är att rekomendera alltså? Har för mig att vi har rätt lika smak i animes.

Har sett att den fått höga betyg etc men jag tjuvkikade på lite delar ur avsnitt och tyckte inte den verkade intressant alls. :/

 

edit: woopps felstavning :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm... typ den är skitbra till avsnitt 12, sen kommer några avsnitt sisådär 8 avsnitt tror ja de va som är mindre intressanta (inte dåliga men man vill inte se dem), sen är den bra igen till avsnitt 40, sen sista fem är också bra, men tillhör inte själva huvudstoryn så mkt.

 

Den kan nog liknas vid sagan om drakens återkomst på det sätt att den tar upp saker som man själv inte alls vill läsa om (man vill läsa om Rand och Mat, ibland Perrin), men istället så skriver han massor om Egwene och Elayne, etc...

 

Man måste ta sig tiden och komma in i den, för mig som älskar fantasy är den på många sätt ett mästerverk, en animerad fantasybok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm... typ den är skitbra till avsnitt 12, sen kommer några avsnitt sisådär 8 avsnitt tror ja de va som är mindre intressanta (inte dåliga men man vill inte se dem), sen är den bra igen till avsnitt 40, sen sista fem är också bra, men tillhör inte själva huvudstoryn så mkt.

 

Den kan nog liknas vid sagan om drakens återkomst på det sätt att den tar upp saker som man själv inte alls vill läsa om (man vill läsa om Rand och Mat, ibland Perrin), men istället så skriver han massor om Egwene och Elayne, etc...

 

Man måste ta sig tiden och komma in i den, för mig som älskar fantasy är den på många sätt ett mästerverk, en animerad fantasybok.

 

Haha ja just det WoT kan vara otroligt störande ibland, avslutar ett kapitel med en riktig cliffhanger men så plötsligt i nästa kapitel så får man stå ut med Nynaeve's gnäll.

 

Får allt ta och se den då!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...