Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg precis klart Rozen Maiden Ouvertüre en mycket bra OVA på två avsnitt om Sugintou, min favorit karaktär i Rozen Maiden. Det är såhär en OVA ska vara enligt mig, dom ska fylla igen hål i serien och ge någonting nytt, inte bara användas för skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, nu har jag också sett klart Rozen Maiden OVA:n Ouverture. Riktigt bra OVA som verkligen gav mig det jag ville: en bra bakgrund över Suigintou och varför hon och Shinku blev ärkefiender. Både en hjärtvärmande och hjärtkrossande OVA som jag rekommenderar stenhårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker denna tråd börjar spåra ur lite. Det vore roligare om folk kunde skriva något om serien och lite kommentarer om vad man själv tyckte om den. Att bara skriva namnet på serien och länka till en databassida är ju inget mer än enkelt spam.

 

Eller är det bara jag som tycker så? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker denna tråd börjar spåra ur lite. Det vore roligare om folk kunde skriva något om serien och lite kommentarer om vad man själv tyckte om den. Att bara skriva namnet på serien och länka till en databassida är ju inget mer än enkelt spam.

 

Eller är det bara jag som tycker så? :|

 

Håller med, och det är också vad jag gjort när jag skrivit någon ny serie jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller är det bara jag som tycker så? :|

Du är verkligen inte ensam om det... (:sleep:)

 

Vi kanske ska starta en ny tråd där man MÅSTE skriva lite mer? Då får vi det som vi vill, och alla spammare kan hålla sig till den här tråden. ;)

 

Som ni säger, ni som skriver i tråden får skriva en liten sammanfattning om vad ni tycker om serien ni har sett. Annars förlorar den här tråden sin mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Welcome to the NHK!

Riktigt trevlig anime, började lite segt men tog sen upp riktigt, dock så var den inget överdrivet. Men den hade ett intressant perspektiv, tog upp diverse nördsaker och hade humor. :)

Hade velat ha lite mer love love i slutet dock. :(

Helt ok anime. Fast när jag införskaffade mig första volymen av mangan förstod jag varför han hallucinerar om konspirationer. Killen sniffar droger! Det togs väl bort i animen bara för att det är en tv-sändning, men det förklarade allt ;)

 

Min senaste anime som jag såg klart är nog Otome wa Boku ni Koishiteru (OtoBoku). Det är något jag rekommenderar alla att se. Konceptet må vara ovanligt, vilket handlar om en kille vars sin nyligen avlidna morfars (eller farfars) testamente säger att han ska börja gå på en flickskola (utklädd till tjej). Det hela börjar lite småroligt, men serien utvecklas till en anime med djupa och älskvärda karaktärer, och vackra historier. Jag skulle nog placera den i min top-5 lista över bäst anime denna säsong, om inte top-3 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt ok anime. Fast när jag införskaffade mig första volymen av mangan förstod jag varför han hallucinerar om konspirationer. Killen sniffar droger! Det togs väl bort i animen bara för att det är en tv-sändning, men det förklarade allt ;)

 

Min senaste anime som jag såg klart är nog Otome wa Boku ni Koishiteru (OtoBoku). Det är något jag rekommenderar alla att se. Konceptet må vara ovanligt, vilket handlar om en kille vars sin nyligen avlidna morfars (eller farfars) testamente säger att han ska börja gå på en flickskola (utklädd till tjej). Det hela börjar lite småroligt, men serien utvecklas till en anime med djupa och älskvärda karaktärer, och vackra historier. Jag skulle nog placera den i min top-5 lista över bäst anime denna säsong, om inte top-3 ;)

 

Det där förklarar en heeeeel del. :>

 

Antar att det bara finns RAWs ute för Otome wa Boku ni Koishiteru 9-12? Hade tänkt skaffa den på direkten men hittade tyvärr bara fansubs för 8 episoder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...