Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg preciss ninja scroll. Lustigt att ingen nämner denna serie för de som gillar vampire hunter D - bloodlust. För stilen är nästan exakt lika.

Bara med en helt annan handling iofs. Eller ja egentligen bara miljön som är den stora skillnaden så att säga.

 

Trodde jag hade sett den förut men insåg att jag bara sett början. Riktigt bra hur som helst för de som gillar lite saftigare våldscener med skön story.

Borde finnas flera delar dock. Eller finns det kanske det? manga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsubasa Chronicle säsong 2, kunde inte lägga mig innan man sett alla ;)

 

Fortsätter i samma stil som säsong 1, utvecklar karaktärerna med lite historia och dyl. Musiken är som i ettan riktigt bra.

 

Rekommenderas

 

 

Nu ska man bara vänta på säsong 3

 

 

Får nog ta och se fler animes där Yuki Kajiura står för musiken :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsubasa Chronicle säsong 2, kunde inte lägga mig innan man sett alla ;)

 

Fortsätter i samma stil som säsong 1, utvecklar karaktärerna med lite historia och dyl. Musiken är som i ettan riktigt bra.

 

Rekommenderas

 

 

Nu ska man bara vänta på säsong 3

 

 

Får nog ta och se fler animes där Yuki Kajiura står för musiken :)

Här är en lista på några andra serier med hennes musik i:

-Mai HiME

-Mai Otome (Både HiME och Otome har vissa kompositioner som jag aldrig tröttnar på)

-Noir (dålig serie, men musiken gör den värd att se)

-.Hack//Sign

-.Hack//Liminality

-.Hack//Roots

-Madlax

-Elemental Gelade

 

Mai HiME och Mai Otome rekommenderar jag starkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cardcaptor Sakura

Cardcaptor Sakura: The Movie

Cardcaptor Sakura Movie 2: The Sealed Card

 

Tyckte denna serien höll uppe bra även om den var 70 avsnitt lång + två filmer. Den hade en liten svacka vid 40 sträcket men sen fixa den till sig i slutet, med film två som ett bra avslut.

 

spoiler

Bara jag som tycker att Meilin är en riktigt skön karaktär? Tyckte det var helskönt med Meilin/Sakura combon i början av serien.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg färdigt Juuni Kokki/The Twelve Kingdoms för ett tag sedan.

Hade inte alltför höga förväntningar faktiskt, men tyckte att serien hade en bra start och den var oftast inte alls "seg" utan var väldigt spännande.

Iallafall I många episoder var det så, att den var spännande, men efter att jag sett en del episoder så tycker jag att animen blev litet tråkigare...

Nåväl, den får godkänd av mig! O:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg färdigt Juuni Kokki/The Twelve Kingdoms för ett tag sedan.

Hade inte alltför höga förväntningar faktiskt, men tyckte att serien hade en bra start och den var oftast inte alls "seg" utan var väldigt spännande.

Iallafall I många episoder var det så, att den var spännande, men efter att jag sett en del episoder så tycker jag att animen blev litet tråkigare...

Nåväl, den får godkänd av mig! O:

 

bara godkänt!? animen är ju ett mästerverk, ett japanernas Mona Lisa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Strawberry Panic, gulligaste anime jag sett på länge. =^.^=

Girl on girl action FTW! >_>

 

Fast är inte förtjust i den karaktärstyp som karaktärer med långt vitt hår brukar ha, gillade inte Shizuma alls mycket, iallafall inte när hon är äldre, var bättre i flashbacksen om Kaori.

Men Nagasi! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tittat klart på första Karas.

Eftersom det var så taskigt slut på "filmen"/"serien" så blir jag inte glad.

Men den var väldigt trevlig att se. Väldigt snyggt gjord!

Alla som vill se en snygg film som inte har ett "riktigt" slut än måste se denna! Sedan är det bra om ni gillar lite mecha och ninja typ...

 

Som sagt nu längtar man efter andra "filmen"/"episoden" som skulle komma nångång under april liknande :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart på Full Metal Panic. En mycket bra animeserie så länge den varade, men jag tyckte den kändes något inkomplett. Men nåja, det finns ju en Second Raid också.

 

Sensei No Ojikan

 

Såg om den idag, kände för en kort (13 ep) humorserie.

Riktigt rolig om en en lärare och hennes klass.

 

Rekommenderas

 

Kan ta och påpeka att det faktiskt finns 20 avsnitt i serien. Efter avsnitt 13 byter den dock namn till Sensei no Ojikan Gold (och knas-faktorn ökar något otroligt). Hela serien ges ut på amerikansk DVD under namnet "Doki Doki School Hours".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neon Genesis Evangelion (TV)

Neon Genesis Evangelion: Death & Rebirth (movie)

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion (movie)

 

Hade rätt svårt för mig att bestämma ifall jag tyckte om denna serie eller inte.

 

Det var vissa tillfällen som det började bli riktigt bra , men som dem då bara sluta att visa mer av den biten och hoppa över till en annan karaktär osv.

 

Slutet på tv serien var förvisso bra gjord och rätt intressant. Dock så passar mig slutet i End of Evangelion bättre.

 

Allt som allt var det en av dem bättre serierna jag sett på ett tag nu.

 

spoiler

Var det bara jag eller finns det fler som blev ganska trött på Shinjis sätt att vara? Bara gå runt och tycka synd om sig själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart NHK ni Youkoso igår och måste säga att jag blev otroligt överraskad. Till en början så verkade den seg och lite matt men tillslut gav det efter och blev en härlig serie med inslag av humor och drama. Det är nu min favoritserie faktist, får inte nog av den! :)

 

Rekommenderas starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler
Spoiler
Var det bara jag eller finns det fler som blev ganska trött på Shinjis sätt att vara? Bara gå runt och tycka synd om sig själv.

Nej, du är inte ensam. Det är nog ett av de vanligaste klagomålen på serien, tillsammans med klagomål i stil med att det är ytlig, pretentiös, högfärdig rappakalja. (Inga klagomål som jag själv håller med om, men jag förstår att folk kan tycka det.)

Såg klart NHK ni Youkoso igår och måste säga att jag blev otroligt överraskad. Till en början så verkade den seg och lite matt men tillslut gav det efter och blev en härlig serie med inslag av humor och drama. Det är nu min favoritserie faktist, får inte nog av den! :)

Nu har jag inte sett TV-serien, men mangaversionen är "också" riktigt bra, fastän inte ännu avslutad. Jag tror animeserien och mangaserien skiljer sig tillräckligt åt för att det kan vara kul att prova båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...