Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag älskar dock fantasy. Serier som Scrapped Princess och Slayers är precis i min smak för fantasy-serier. Men vet fortfarande inte om Twelve Kingdoms, just för att den är så lång känns det som att man måste veta att den är bra.

 

Tog precis bort Monster utan att ha sett den, just för att den verkade för lång för att vara bra med med tanke på vad den hade att komma med storymässigt sett.

 

Högst på listan nu är nog Air och att se om Record of Lodoss war (båda serierna) tillsammans med Legend of Crystania (film+OVA i Lodoss världen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Otome wa Onee-sama ni Koi Shiteru

 

Vad jag har hört så ska det komma en ova senare under året, men jag räknar denna som klar ändå B)

 

Serie om en kille som får börja på en flickskola pga dennes farfars sista önskan. Serien som helhet får godkänt, har sina roliga/seriösa stunder. Men inget som får mig att tycka att detta var något riktigt bra.

 

Slutet var lite halvtamt, kan vara pga ova som ska komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar dock fantasy. Serier som Scrapped Princess och Slayers är precis i min smak för fantasy-serier. Men vet fortfarande inte om Twelve Kingdoms, just för att den är så lång känns det som att man måste veta att den är bra.

Jag gillar Scrapped Princess mycket också, men Twelve Kingdoms är inte direkt samma typ av fantasy (serierna har nog absolut ingen likhet ens). Medans Scrapped Princess är mer åt den västerländska stilen så är Twelve Kingdoms mer åt den asiatiska stilen. Men ge den ett försök, ville bara säga att det inte är alla som gillar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wind: A Breath of Heart

Wind: A Breath of Heart (OAV)

 

Helt ok serie, tycker den velar lite i åt vilket håll den vill gå. ova avsnitten är kan man säga en remake av tv serien.

 

Dem är , tycker jag, bättre än tv avsnitten. Synd bara att det är tre stycken av dem

 

Lasse: Det ska komma en ova till Otome wa under sommaren tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, då har man äntligen tagit sig orken och sett klart Blood+.

 

Jag brukar inte gilla långa serier (undantag CCS), men denna serie gjorde väl användning av sina 50 avsnitt. För det som krävs vid dessa långa serier är att man kommer karaktärerna mycket närmare än vid kortare avsnitt för att sen mot slutet verkligen nå kulmen och bli "blown away".

Det är nämligen ett vanlig fälla som långdragna serier hamnar i, nämligen denna "episodiska" känsla (Rurouni Kenshin t.ex) där historian inte är konsistent, utan består av flera olika segment med sin egen handling. Detta var något Blood+ inte hade, utan man fick redan tidigt i serien förstå vad huvudpersonerna hade för mål, och man fick följa dem under avsnittens gång och se hur de utvecklades (och växte upp/åldrades).

 

Rekommenderar Blood+ starkt till dem som vill se något riktigt bra, även om man tycker att 50 avsnitt är på tok för mycket ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Otome wa Boku ni Koishiteru idag.

 

Den hade sina fina stunder, men överlag kan jag inte säga att jag gillade den. Det märktes tydligt att den baserad på ett Eroge, och det var lite väl mycket meningslös fanservice för min smak.

 

Första avsnittet var uruselt, men vågar man titta vidare så finns det faktiskt en del riktigt välgjorda scener längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...