Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Air. Tvingade mig äntligen att se den igen efter att ha slutat första gången efter 6 avsnitt (tyckte att den var så extremt långtråkig). Blev dock mycket bättre närmare slutet. Den kan inte mäta sig någonstans med t. ex. Kanon 2006 men det var en helt okej serie. Det mest intressanta i serien är helt klart dom avsnitten med Kanna, och Summer specials då. Strandscenen i slutet var riktigt fin, men vissa saker med slutet tyckte jag var onödiga och gillade inte. Inte särskilt förtjust i animationerna i serien heller, och i allmänhet en riktigt överskattad serie. Undviker att ge den betyg dock. :>

 

Yami no Matusei. Rätt halvdan serie. Lite story här, lite gråt där, lite shounen-ai här, lite våldtäktsminnen där och lite action här och där. 5/10

 

Seirei no Moribito. Ett rent mästerverk! Den är vad Juuni Kokki borde varit. Helt klart en av dom bästa serier i den kategorin som jag sett, och det är just sådana serier som jag älskar. Finns absolut inget att klaga på, så därför behöver jag inte skriva mer. 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Air

Tyckte den var bra men inte lika bra som Kanon 2006.

Fattade inte till 100% vad som hände i slutet dok och är ganska irriterad på det :?

Då vore det bra om du läste mitt inlägg i en gammal Air-tråd. Jag går grundligt in på vad allt handlar om, och hur Kannabi no Mikoto är relaterad till Misuzu. Spoilervarning på den beskrivningen förresten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seirei no Moribito

 

Sjuk bra serie, tycker att i stort sett allt i serien är perfekt och landskapen är nog dom vackraste jag sett i animé väg. Det enda som jag inte gillade var Naoto Adachi's (Prince Chagum) röstskådespeleri, speciellt illa blir det när han gråter eller skrattar, men det blir ändå ett självklart maxbetyg på denna serien 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seirei no Moribito

 

Sjuk bra serie, tycker att i stort sett allt i serien är perfekt och landskapen är nog dom vackraste jag sett i animé väg. Det enda som jag inte gillade var Naoto Adachi's (Prince Chagum) röstskådespeleri, speciellt illa blir det när han gråter eller skrattar, men det blir ändå ett självklart maxbetyg på denna serien 10/10

 

Denna var min senaste också..

 

Och det du säger är helt klart rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Utawarerumono för andra gången. Var faktiskt nästan lika bra andra gången som första gången, vilket kännetecknar en mästerlig serie. Och nog är det ett mästverk alltid! Blev så extremt sugen att se den efter att jag såg klart Seirei no Moribito, dom två serierna håller helt klart samma klass. 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev sjuk i söndags och är fortfarande risig. Jag har med andra ord inte så mycket mer att göra än att titta på animé, uppkrupen i soffan med en filt och kopiösa mängder snus och kaffe.

 

Inukami!

Nja, inte riktigt min kopp té måste jag erkänna. Det jag har att klaga på är väl den repetitiva delen av det hela. Groende romans mellan huvudrollerna, någon fara som bekämpas, romantisk stämning uppstår i slutet, den manliga huvudrollen måste säga eller göra något för att visa att han dreglar över andra brudar, avsnittet slutar med att han flyr från en kavalkad av explosioner orsakade av den förbannade flickan, rinse, repeat. Det fick mig att tänka på Zero no Tsukaima och jag störde mig på överanvändandet av "obligatoriska fuck-ups" där med.

 

Fruits Basket

Jag har länge gått och tänkt att "den här ska jag se inom kort", men av någon anledning fick jag aldrig tummen ur. Tummen lossnade dock i måndags, och första avsnittet gav mig ett gäng dåliga vibbar i och med det att "förbannelsen" visade vad den gick ut på. Det var därför skönt att få se att den ändå lyckades användas på ett så pass bra sätt som den gjorde, och jag blev på det stora hela positivt överraskad av serien. Tohru är underbar! :blush:

 

Utawarerumono

Jag har alltid varit skeptisk till serier vars karaktärer har ludna öron och svans, men efter upprepade påtryckningar från Jocke beslöt jag mig slutligen för att ge den en chans. Oj vad jag gillade den. Jag funderade under i princip varje avsnitt på varför i hela fridens namn jag inte sett serien tidigare. Jag tycker att den rätt genom hela produktionen håller en hög, jämn nivå. Dramat finns där, miljöerna, handlingen och musiken likaså. Krigs-scenerna var emellanåt förträffliga, och släng på en hel drös med karaktärer vars öde man verkligen engagerar sig i så har vi bra underhållning. Det enda jag kände mig lite skeptisk till var den "sci-fi-twist" som serien tog mot slutet.

 

SaiKano

Vad kan jag säga? Imponerad blev jag i varje fall. En rörande kärlekshistoria som utspelar sig i en värld härjad av krig. På sina 13 avsnitt hann serien med att bjuda på ett flertal riktigt känslosamma scener. Något jag hyllar den för är faktumet att den verkligen visar tittaren hur fullkomligt idiotiskt och hjärndött det är med krig. Jag har inte sett någon serie som lyckas så pass bra med det och de flesta serier försöker ju inte ens, även om de heller inte försöker glorifiera krig.

 

Apropå "rinse - repeat"... nu går jag och kokar kaffe för att sedan återvända till min soffa. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag kände mig lite skeptisk till var den "sci-fi-twist" som serien tog mot slutet.

 

 

 

Semi-spoilervarning

Ska jag vara helt ärlig förstod jag faktiskt inte de bitarna. Alls. Sci-fi/Fantasy-blandningar i all ära, men de flash-backbitarna man fick se var på tok för random för att man skulle kunna få ut något vettigt av det. Inget ont om att lämna vissa bitar till betraktarens öga, men NÅGON måtta får det vara.

 

Men nu var det ett tag jag såg serien, så jag minns inte alla detaljer, men jag kommer ihåg att jag blev tokförvirrad. Får väl se om serien nån gång...

 

la till en spoilertag -flaskis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Semi-spoilervarning

Ska jag vara helt ärlig förstod jag faktiskt inte de bitarna. Alls. Sci-fi/Fantasy-blandningar i all ära, men de flash-backbitarna man fick se var på tok för random för att man skulle kunna få ut något vettigt av det. Inget ont om att lämna vissa bitar till betraktarens öga, men NÅGON måtta får det vara.

 

Men nu var det ett tag jag såg serien, så jag minns inte alla detaljer, men jag kommer ihåg att jag blev tokförvirrad. Får väl se om serien nån gång...

 

Förklaringar till allt

Kan väl vara lite förvirrande men har man ett gott minne och funderarar lite över det hela så ska det inte vara några konstigheter. Människorna kan inte leva på jordens yta längre, Hakuoro-professorn blev skjuten och hans blod väckte "demiguden" till liv och dom blev ett, demiguden bunden i masken. Alla människorna med öron och svansar var försöksexperiment och kloner. Dom blir frisläppta på jordens yta och fortplantar sig, vakterna tillfångatar dom, Hakuoro blir arg för vad dom gjort mot Mikoto (hon som ser ut som Eruruu, kan tänkas att Eruruu är hon återfödd) och demiguden inom han väcks till liv och han gör människorna till dom röda geléklumparna. Mutsumi (svarta vingarna) kontrollerar satellitvapnet och skjuter Hakuoro med det, han dör dock inte men delas i två (blir Hakuoro och Dii, det vill säga dom två gudarna Omk... och Wal...) och dom faller sedan i sömn. När dom vaknar igen så skapar Dii krig mellan människorna hela tiden eftersom han ser det som sin uppgift att sålla ut dom veka, medans Hakuoro vill ha fred och leder därför människorna. Och med jämna mellanrum går dom i dvala igen, för att sedan vakna upp och repetera cykeln. I slutet så går Hakuoro ihop med Dii igen och sedan så blir han förseglad av Urutori och Kamyu. Kamyu är Mutsumi återfödd och hon kan fortfarande kontrollera satellitvapnet som Urutori kallar "Flames of Purification".

 

Något mer som behöver förklaras? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shinkyoku Soukai Polyphonica

 

Helt ok serie, lyckades hålla mig intresserad hela vägen. Trevlig handling och musiken stundtals var finfin. Riktigt fint sista avsnitt.

 

6,0/10

 

El Cazador de la Bruja

 

Bra handling och den började starkt, den höll nästan hela vägen för mig, tappade inte i slutet men fick aldrig det lyftet man vill ha på de sista avsnitten, men överlag var den ett gediget arbete.

 

7,0/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost Hunt

Mycket bra serie! Får till en ruskigt bra stämning på sina ställen. Lägg till flera välgjorda karaktärer och toppklassig animation.

Det enda jag skulle klaga på är att det inte blir riktigt bra förrens avsnitt 12+.

Rekommenderar den varmt till alla som söker en serie om Mysterier, det Övernaturliga och såklart spöken ;)

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nagasarete Airantou

 

 

Den här serien var inget speciellt faktist. Snubbe som hamnar på en ö med bara tjejer låter inte särkilt unikt och det var den inte heller men den dög. Den var lite seg imellanåt med.

 

Men den höll i sig i 26 avsnitt, var rolig och karaktärerna kändes riktigt levande och unika fast med samma mål(att få tag på snubben). En del moment som var irriterande och helt ologiska med men med en släng skumma djur m.m så gick det vägen.

 

6.5/10

 

Rekommenderar denna ifall man har brist på komedi(eller älskar haremsituationer) men det finns helt klart bättre serier där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklaringar till allt

 

Jag tyckte den var Zupper cuuute =) men fattade inte riktigt när dom drog in monstrerna :S?

 

VARFÖR HAR HAN MASKEN :S:S? seriöst.. var det för att något inte skulle hända med hans "problem inom sig" (gör såna här i brist på kunskapen hur man skriver SPOILER list grejen :P)?

 

Lust att förklara :P?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklaringar till allt

 

Jag tyckte den var Zupper cuuute =) men fattade inte riktigt när dom drog in monstrerna :S?

 

VARFÖR HAR HAN MASKEN :S:S? seriöst.. var det för att något inte skulle hända med hans "problem inom sig" (gör såna här i brist på kunskapen hur man skriver SPOILER list grejen :P)?

 

Lust att förklara :P?

Jag förklarade väl varför han har masken i mitt förra inlägg angående ämnet? :o

Mask etc

Enda förklaringen är ju helt enkelt att "demiguden" är förseglad i masken så att säga, så det nerfrysta monstret (källan till människans evolution enligt professorn med pistolen) och den skjutna professorn blev ett och antog professorns skepnad med masken på. Läs igenom det jag skrev förut så får du ju förklaringen till varför "monstrena kommer" och gör som dom gör.

Och såhär gör du hide-tags:

[hide=Grön rubrik på spoilern]Text som du vill skriva[/hide]

:)

 

Och dom serier jag sett dom senaste dagarna:

 

Kikoushi Enma, riktigt bra skräckserie på 4 OVA-avsnitt ala´ 40 minuter vardera. Namnet Enma kommer från en gammal barnserie från 70-talet vid namn Dororon Enma-kun, men dom har absolut inget gemensamt förutom att det nu är Enma som vuxen istället för barn då. Och en serie för vuxna är det allt, hela attityden i serien är väldigt vuxen med miljöer och en del naket. Kan jag faktiskt rekomendera varmt med tanke på hur få riktiga skräckanime det finns. Det är lite roligt med eftersom man nästan aldrig listar ut vem det är som är besatt av demonen förrän det blir avslöjat, och dom två sista avsnitten var riktigt intressanta och det blev nästan lite "Tio små negerpojkar"-stil över det hela. 8/10

 

Sola, var inte särskilt förtjust i den alls. Den kunde blivit så mycket bättre och den storyn dom hade kunde gjorts så mycket mer intressant. Det är extremt dumt att en serie som Sola som väger så tungt på karaktärerna har karaktärer som är så ologiska. Serien är helt enkelt inte vad den borde varit, men att den är kass vill jag ändå inte säga. 6/10

 

Såg även Code Geass - Lelouch of the Rebellion för andra gången, men denna gången i underbar DVD-kvalité och 16:9 format. Och även en del censur borttagen här och där, Karen is more lovely then ever. <3

Hatade självklart Suzaku lika mycket denna gången, och samma irritation på Lelouch. Han förtjänar egentligen inte att ha geassen utan en vettig person som inte är så känslig hela tiden borde fått den istället, problemet ligger helt enkelt i att han gör allt för sin syster när han borde göra det för sig själv. Tänk er Diethard med samma geass som Lelouch, då skulle det hända grejer! :twisted:

 

Sen drog jag också Final Fantasy VII - Advent Children för typ femte gången, lika snygg som alltid. Ren fanservice hela filmen igenom. Såg självklart även Last Order och Reminiscence of Final Fantasy VII (viktigaste scenerna från spelet), trevligt att återuppliva lite goda minnen från Playstation tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förklarade väl varför han har masken i mitt förra inlägg angående ämnet? :O

 

Och såhär gör du hide-tags:

[hide=Grön rubrik på spoilern]Text som du vill skriva[/hide]

:)

haha måste nog fan kolla på den animén igen..

Idiotiskt tänkande

jag trodde han förvandlades till sin originalform då han skulle bekämpa det där andra monstret och sedan inte såg nån annan utväg att att bli "sealed" med honom för att alla andra skulle kunna leva i fred

 

ha btw för att överanvända dom här roliga grejerna Tips till jocke

Jag skulle nog ha orkat läsa igenom din text från första början om den hade några radbrytningar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...