Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Idiotiskt tänkande
jag trodde han förvandlades till sin originalform då han skulle bekämpa det där andra monstret och sedan inte såg nån annan utväg att att bli "sealed" med honom för att alla andra skulle kunna leva i fred
Jag skulle nog ha orkat läsa igenom din text från första början om den hade några radbrytningar

Det var ju ingen särskilt lång text, och det fanns inte heller några ställen att göra radbrytningar om man ska följa ett korrekt svenskt upplägg av texten.

 

Sista förklaringen...

Och ja det var väl rätt självklart att det var anledningen till att han gjorde så? Det andra "monstret" är hans andra hälft, istället för att dödas av satellitvapnet så delades han i två. Han gick alltså ihop med sin andra hälft igen och bad Urutori att försegla han eftersom han ansåg att världen inte hade något behov av demigudar som han.

 

Tycker du ska ta och läsa det som redan är skrivet innan du frågar, att texten är lång och utan radbrytningar är ju inte direkt någon ursäkt och dessutom hade det tagit kortare tid att läsa den än att skriva dina frågor i inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sista förklaringen...

Och ja det var väl rätt självklart att det var anledningen till att han gjorde så? Det andra "monstret" är hans andra hälft, istället för att dödas av satellitvapnet så delades han i två. Han gick alltså ihop med sin andra hälft igen och bad Urutori att försegla han eftersom han ansåg att världen inte hade något behov av demigudar som han.

 

Tycker du ska ta och läsa det som redan är skrivet innan du frågar, att texten är lång och utan radbrytningar är ju inte direkt någon ursäkt och dessutom hade det tagit kortare tid att läsa den än att skriva dina frågor i inlägget.

 

Aha.. men han skulle ha stannat istället *snyft* !

 

Yaow.. hade det nog.. men får ont i ögonen när jag koncentrerar mig på sån text :S bara lite konstruktiv kritik Gomen, gomen, ta inte illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg om Hellsing. Jag får lust att dricka blod och ösa ur mig sarkastiska kommentarer samtidigt som jag skrämmer vettet ur intet ont anande ondingar. Jag måste få tag på mangan, alltså. Daamn.

 

Jag insåg just som jag skrev det sista ordet i ovanstående stycke att jag fortfarande inte sett OVA'n. Now I'm liek weee!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag insåg just som jag skrev det sista ordet i ovanstående stycke att jag fortfarande inte sett OVA'n. Now I'm liek weee!

Då borde du bli glad för faktumet att Hellsing OVA'n är så extremt bra att man vill lipa. Hellsing serien är skitbra, men Hellsing OVA'n är som Hellsing serien fast med allt perfekt in i minsta detalj. Vet inte hur många gånger jag sett tredje OVA'n, från hotellet och framåt kan man inte göra annat än att sitta med ett leende på läpparna hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag sett Hellsing ova 1. Och den är så bra så jag vill gråta. Jag lyckades hitta volym ett till sju i mangan också. Det sved i plånboken, men det var det värt.

 

Och jag har fortfarande två avsnitt OVA kvar! Och jag har fortfarande hela mangan kvar! Och det kommer fler avsnitt till OVA'n! Ljus i höstmörkret! Halleluja!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg på TOKKO; inte så imponerande, men var inte helt tråkig att se på.

Haruka naru Toki no Naka de som jag tyckte emmerleråt var en kopia aav Fushigi yugi med aningen tråkigare avslut. Dock verkade den var lite mera "mogen" på något sätt.

Stellvia of the Universe- ok serie, påminde lite om Voice from a distant star (tror jag titeln är).

 

Soukyuu no Fafner- Oj vad det kändes som en Rhaxephon..

Någon gång nyligen såg jag också klart på Lovely Komplex som var rätt bra men slutet kändes tafatt, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strawberry Panic

 

Det här är en serie man blir förälskad i, allt är så underbart i stort sett hela serien. Jag vet faktiskt inte om det finns så mycket att klaga på när det gäller denna serien. Karaktärerna är helt underbara och man verkligen engagerar sej i nästan alla karaktärerna som berör handigen, Nagisa och Shizuma är ju karaktärer i en klass för sej. Animationen är en anna sak jag verkligen måste berömma, karaktärsdesignen är utöver det vanliga och miljöerna är även dom riktigt bra animerade. Handlingen berör och är för mej som aldrig sett en Yuri helt unik (jag vet inte om det finns andra Yuri serier som har liknande handling).

 

Summa summarum: En serie jag rekommenderar till alla som inte sett den10/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Azumanga Daioh - hade inte sett den innan då det har vart lite problem med att få tag på den.

 

Osaka måste vara den skönaste männ'skan som någonsin varit en karaktär i en anime. Hon är min idol. Jag vill vara som hon. Bortsett från att hon är en hon, dårå.

 

Och Otousan är nog den häftigaste katten nånsin. Jag diggar alla gags med Otousan, bara för att det är så fullständigt lösryckt, tom. för karaktärerna i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Azumanga Daioh - hade inte sett den innan då det har vart lite problem med att få tag på den.....

 

Den enda serien man köpt DvD-Boxen på innan man sett den, det var värt det.

 

Alla karaktärer är så grymt bra, sina egna små charmtroll~

Men att vara som Osaka är väl lite att ta i är det inte?

"Elevatah-Esculatah! Elevatah-Esculatah!"

 

Läs nu Yotsuba Mangan och se Cromartie High B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aåg just klart på Saiunkoku Monogatari

Gillar man politisk drama, vill man gråta ett skvätt och se många väldigt vackra pojkar (för inte tala om alla riktigt grymt vassa replikerna) så är det här en serie.

Den har tydligen en fortsättning som sänds just nu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heroic Age

 

Mycket bra serie med djupa och meningsfulla konversationer(istället för massa ologiskt pladder). Storyn var intressant rakt igenom och kom med en del " twists " som varken blev tråkiga eller förutsägbara. Detta tillsammans med en hög grymt bra karaktärer med härliga personligheter och unika drag gav verkligen ifrån sig en guldserie.

 

Och utan att avslöja för mycket så var slutet extremt vackert(och sjukt bra låt), det blev i princip tårar där.

 

Det blev aldrig för mycket av något heller, kände att serien lyckades hålla sig neutral på allt. Enda nackdelen var att serien tog slut men det är det enda negativa jag kan komma på nu.

 

9/10 Love it!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Andens beskyddare (Seirei no Moribito).

 

Det var länge sedan jag hade tid att plöja igenom en serie på ett par dagar, och jag vet att jag kunde ha gjort ett sämre val än denna. Många har redan yttrat sitt tycke för denna serie, och jag har inte mycket att tillägga.

 

Serien ser bra ut: Detaljerad animation och utsökt målade bakgrunder, trovärdig scenografi och några snygga stridsscener. 3DCG-bruk med oftast hyfsat resultat, och en jäkligt attraktiv karaktärsdesign av huvudpersonen Balsa.

 

Serien låter bra: Kenji Kawai har aldrig gått av för hackor, och hans musikspår här passar detta fantasykinesiska äventyr ypperligt, under tiden som röstaktörerna gör ett oklanderligt jobb med att bära upp och föra fram historien.

 

Serien fungerar prima: Utmärkt takt, exposition och karaktärsuppbyggnad som får det att vara ömsom ett rafflande och fantasirikt äventyr, ömsom en bildungsroman och ömsom något som får mig att tänka på wuxia. Meningsfyllt berättande nästan utan en slösad stund, med bra payoff i slutändan -- det har en viss stabilitet som animé med bokförlagor brukar ha. Och huvudpersonen är underbar: En vuxen, stark, vis, godhjärtad och rättvis kvinna, ljusår bort från de stundtals nästan offensiva gestaltningarna av kvinnor och flickor som vi brukar få se i animé.

 

Kenji Kamiyama, din magnifike jävel, du har lyckats igen.

 

9/10 på richterskalan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...