Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Kimi Ga Nozomu Eien

 

Så extremt snabbt du såg klart denna serie då, mad skills man.

 

Jag vet att du inte kommer att komma från fasen där man bara vill ligga och gråta medan man vill se Akane Maniax den värdelösa Ovan till serien som du inte får se då det är bättre att vänta tills December då en riktig ny Ova till serien kommer ut.

 

Se Blood+ så länge så tar det lite längre tid innan du saknar mer ord. ;´)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akane Maniax är ju riktigt bra om man har spelat Muvluv vill säga, annars kan det nog vara svårt att uppskatta den. Det är trots allt ett sätt att binda samman Muvluv och Kimi ga nozomu eien med lite humor, se bara på sista scenen efter outrot på avsnitt 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Devilman Lady

 

Mycket våld och mycket naket, men inte samtidigt. Något som en del andra serier faller på. En Toshiki Hirano-regisserad serie baserad på en Go Nagai-manga kan ju inte bli annat än underhållande, det ligger en ganska tjock seinen-anda över den totala bristen på logik och sans som Devilman Lady uppvisar. Även om slutet lämnar en del att önska i fråga om vissa klargöranden så ligger det väl i seriens natur.

Till på köpet tycker jag man kan tolka in en hel del intressanta frågeställningar kring huvudkaraktären Jun Fuudo och hennes syn på sig själv. Sett till det så känns mycket av våldet som en metafor för saker som jag ska gå in djupare på när jag får ork till att recensera Devilman Lady på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam Seed Destiny

 

Det här var en av dom bästa serierna jag har sett. Den är tyvärr inte lika bra som Gundam Seed men väldigt nära!

 

Storyn var något av det bästa jag har upplevt någonsin, den lade verkligen tyngd på en hel del intressanta saker och fylld med känslor från början till slut. Den kändes aldrig linjär, tråkig eller dålig. Tyvärr så höll sig storyn inte lika intressant som i Seed, den bjöd dock på en hel del sköna strider och sjukt många nya gundams introducerades(<3).

 

Karaktärerna var fruktansvärt bra och man kände verkligen sympati med ett par samt att deras personligheter var unika. Designen var väldigt inbjudande och jag känner att jag kommer vara kräsen i fortsättningen på hur mecha ska se ut(den är kanske inte ubersnyggt ritad, har ett par år på nacken) men den är så vacker! Det fanns såklart en hel del störiga karaktärer som man bara ville se dö eller besegrade(som i många andra serier).

 

Musiken var nästan i stil med Seed med få undantag på ett par OP(som jag inte tyckte passade in så bra) men annars höll den nästan samma klass.

 

Hur som helst så placerar sig serien högt på min top 10 lista men når inte riktigt upp till Seed, tyvärr.

 

9.5/10

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blood+ 8/10

 

Väldigt bra. Bra handling, känslomässig och njutbara fightscener. Fastnar ganska ordentligt när man väl börjar kolla.

Spoiler

Slutar dock utan att man får veta varför Nathan(Cavalier) inte dog efter blivit huggen av Saya i slutet vilket blev ett litet minus.(Han dyker upp som reporter i slutet) Finns det en fortsättning?

 

Azumanga Daioh 7/10

 

Ganska rolig, men ibland var det lite väl långtråkigt. Härlig animering(roliga ansikten osv.), bra story med tanke på att det är typ "halvt" fristående avsnitt, va jag tyckte iallafall. Men dock väldigt njutbar att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart på MOUSE vilket var rätt så sött. Rolig och charmig ecchi serie om en aningen anorlunda tjuv. 6/10

 

Också på listan var det Kaleido Star, som ja, visste, den hade underhållande och bra avsnitt men det känns att det var snarare avsnitt här och där som var bra än hela serien. Den var mest uttragande och tappade röda tråden.

Hade det inte varit för den har en viss charm så hade den knappt fått betyg alls. 4/10

 

Angel heart- En rätt mörk deckar serie. Jag tror nog att den kan i sin mörkhet ligga i samma fack som Darken than black och death note.

7/10. Lite högre poäng på grund av stilen den är ritad på.

 

shounen onmyouji- Jag gillade serien skarpt, mest för jag gillar allt som har med religion mixtring att göra. Alla de som subbade serien verkade vilja ha varit insatt att förklara väl en del intern historik kring alla besvärjelser och historiska saker kring det som pågick, vilket gjorde extra "nyttigt" att se den. om man försöker brotse att jag är exta partisk till den här typen av serier så skulle jag ändå vilja ge det högre betyg pga att de höll en bra story. Det fanns lagom doser av lite av varje. 8/10

 

Såg om Fruits Basket- 10/10. Det finns inget att kommentera annat än att rekommendera den för alla att se. Och läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death Note

En bitvis mycket spännande såväl som snygg anime. Osar kvalité om den. Däremot tappar den stundtals och det känns som om det är lite för många tvistar. Karaktärerna förutspår varandra hit och dit. Slutet var inte heller superbra tycker jag. Dock en anime alla borde se för när den är bra är den riktigt bra.

 

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Så sjukt bra serie! Gillade faktiskt det mesta i denna serien, animationerna är underbara och håller hög kvalitet genom hela serien. Musiken är underbar och förstärker känslorna i de flesta lägen och röstskådespeleriet håller hög klass hela serien igenom. Storyn och karaktärerna och båda riktikt bra och engagerande och bland det bästa jag sett. Jag tycker personligen att man kan dra referenser mellan Brittania och Nazityskland genom deras sätt att se på människor och det kan mycket möjligt ungefär såhär världen hade sett ut om tyskarna hade vunnit andra världskriget (detta är bara personliga tankar så jag vet inte om ni andra håller med dock). Nu är det bara att vänta på säsong 2 och be att den kommer bli lika underbar som 1.

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också klart på Piano som jag pga den var såpass tråkigt, såpass kass på alla sätt och vis, spolade igenom rubbet.

Måste vara den i särklass sämsta animen jag sett! -10/10!

För att det skulle handla om piano hade den väldigt lite med piano att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt skriva Shakugan no Shana, men kom precis ihåg att jag såg RECigår :rolleyes:

Men.. eh. den är ju så kort så den räknas inte.

Shakugan no shana går bara inte att släppa utan att hitta något lika bra att ersätta den med.

Varken speciellt djupsinnigt eller originellt, men så himla bra genomfört så man bara vill ha mer.

 

PS. Första posten på anime.se. Hejsan forumet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tonagura

 

Orkar inte skriva något speciellt här men serien var riktigt mysig och rolig men som många andra serier av samma kaliber så är det inget nytt! Det är iofs bra då man inte ska reparera något som inte har gått i sönder och det fungerar i de flesta fallen. Och det lyckas den här serien med så är man ute efter en skön och kort komedi så passar denna bra.

 

Lite trist slut(som det oftast är på den här typen) men vad ska man egentligen förvänta sig? Humorn var dock inte lika skön som i Umishou så något sämre betyg och jag anser att humorn är det viktigaste i den här typen av anime.

 

7/10

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Honey & Clover II

Precis som ettan är den helt underbar och får samma betyg. Det finns en viss skillnad mellan de båda dock. Denna har en mycket mer seriös antoning. De galna humorinslagen som ständigt dyker upp i första säsongen är inte lika vanligt förekommande här, vilket gör att det är enklare att veta när personerna är seriösa och inte. På något sätt känns det som om serien precis som karaktärerna mognar. Jag vet inte riktigt hur man skall beskriva serien men att avsluta sista avsnittet med tårar i ögonen måste väl vara ett betyg gott som något? Känns så tråkigt att serien är slut och att det inte finns några fler avsnitt, samtidigt vill jag verkligen att allt bra skall få ett slut. Blir bara lame när saker och ting tillåts hålla på för länge.

 

Kort och gott skulle man kunna säga att serien lyckas med det som få andra gör. Den får en att känna likadant som personerna själva gör. Glädje, ledsamhet, rädsla, maktlöshet och vad det nu må vara.

 

Dessutom (spoiler)

En av slutscenerna måste dessutom vara bland de finaste momenten i min animehistoria. Vilken oerhört fin gest av Hagu att ha samlat in så många fyrklöver till Takemoto. Blir rörd bara av att tänka på det T_T
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I går såg jag klart Magic Knight Rayearth, som jag tycker är en riktigt bra serie, även om jag misstänker att den inte är helt riktad till min målgrupp. Den är nog riktad till tjejer runt fjortonårsåldern, och själv är jag en tjugosexårig kille. Trots det…eller snarare på grund av det tycker jag det är en rolig, spännande och helmysig serie. Framför allt tycker jag om huvudpersonen Hikaru, som är den sötaste och trevligaste tjejen jag någonsin sett i en anime. Så, den här serien rekomenderar jag varmt åt alla, den får nog nio poäng på en tiogradsskala.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart Code geass, som jag tvingade mig genom.

Jag är pacifist elle rnågot, innerst inne iaf. Gilla rman hysteriska krigsfilmer med alltför mycket ploj fram och tillbaka, så kanske den här är en serie.

Jag har dock sett ett par Gundam serier och andra mecka-serier och jämnförelsevis är detta en kopia, en aningen medioker kopia. 5/10 för den gav en och annan leende. Lloyd var den enda bra karaktären. Suzaku var fjantig rent av för inte tala om Lulu som var...

..aja.. Inte värt å lägga tid att se på tvåan, inte enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...