Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Ouran High School Host Club

 

Tyckte faktiskt den var riktigt bra! Lagom avslappnad men ändå med en bra story, dock så lämnar slutet en del att önska. Som så många andra serier ;)

Och tvillingarna, Kaoru och Hikaru är bara helt underbara! =)

 

Helt klart sevärd enligt mig! 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Air

 

Ja vad ska man säga?

 

Jag är besviken.

 

Serien började bra, med ungefär samma känsla som kanon. Sen när man tror att den mer dramatiska handlingen ska komma igång, så hoppar det istället över till vad som hänt i det förflutna.

Och när den biten väl är över så blir det helkonstigt.

han (Jag är kass på namn) använder sin magiska docka och lovar att alltid vara tillsammans med henne, men försvinner istället helt, för att ersättas av en jäkla kråka!

Och hon verkar bli en helt annan karaktär med en helt annan personlighet.

 

Och inte fasen ledde det någonstans heller. när det väl slutar så har ingenting förklarats eller rett upp sig. allt är i princip likadant.

Det är möjligt att jag missat något här, men för mig kändes det som de kom av sig halvvägs och glömde bort vad de ville ha sagt. så istället hackade de ihop lite random content.

 

Och vad som gjorde mig extra besviken. Jag har hört att dethär ska vara en anime som berör. att folk blir tårögda av den.

jag blev inte berörd alls.

stranden scenen var mest "jahapp. det var väl bra då."

 

nä. jag sätter inget betyg, för jag vet inte vad det skulle bli.

Jag är besviken iallafall.

 

EDIT:

Ja jag har läst flaskis förklaring också och jag fattar storyn. (tror jag iaf.)

 

Men det är inte det som är problemet för mej.

De byggde upp en story runt två karaktärer. den som kändes mest som huvudkaraktären dog halvvägs igenom.

Och hon som blev kvar förändrade de så mycket att man tappade associationen.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men intresset försvann halvvägs igenom.

Vissa grejer (som vem som var flickan med vingarna) var de nästan irriterande övertydliga med redan i första avsnittet. medan annat bara hastades förbi(som vad som egentligen hände när han trollade med dockan). När de lade in storyn om vad som hade hänt tidigare, kändes det som man kollade på en helt annan anime. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inukami!

 

Har haft den här serien liggandes ett bra tag innan jag tog mej tid att se den, men för någon dag sedan kom jag på att jag hade den liggandes och började kolla på den. Detta är en riktigt bra serie tycker jag faktiskt, den är ganska pervers, men det ballar aldrig ur tycker jag, utan förstärker i stället humorn och lämnar ett intryck som man inte glömmer. Den har några riktigt bra karaktärer och några mindre minnesvärda karaktärer. Animationerna håller hög klass serien igenom, och jag gillar verkligen karaktärsdesignen i den här serien.

Summa summarum: Om du är sugen på att se en komedi så tycker jag att du ska ta en titt på denna.

8,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klar "Higurashi no Naku Koro ni" och kai och måste säga att det var en av de bättre om inte en av de bästa animerna jag har sett. Den är väldigt stämningsfull och gillar stilen (allt är så sött). Ibörjan kände jag mig lite lost men jag antar att man ska känna så med den här serien ;).

 

Den får 9/10 av mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gantz

 

Helt klart sevärd enligt mig, ge den två eller tre avsnitt, om man inte har fastnat för den då kan man lika gärna skita i den helt. Men undvik att titta på de sista avsnitten om ni drabbats av magsjuka, ingen bra kombination, tro mig. :| (Men ni skall icke bli avskräckta för att ge den en chans!)

 

Inte lämplig för småbarn.

Eftersom att den innehåller en del sex och en hel del våld!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis blivit introducerad till Anime.. satt och bläddrade mellan MTV och ZTV när jag plötsligt ser något tecknat mitt i natten och bestämde mig för att kika en stund.

Programmet som visades då var "Ergo Proxy" och såg klart hela serien( Var något slags marathon). Tycker serien var otroligt bra och skulle vilja som säkert hundratals frågat om.. "Lite tips på fler bra anime-serier?" :)

 

Har ju sett en del nu...

 

Ergo Proxy

FMP 1, FMP FU, FMP TSR (Hoppas på en säsong 4)

Black Lagoon (Uppföljare behövs där ocksp :) )

FMA (Sett senaste filmen, riktigt bra)

Naruto (Bra, men 20 episoder kan ju handla om en fight känns det som)

Berserk

 

Tror nästan jag gillade FMP mest, skulle vilja ha något i stil med det.

Får gärna innehålla Action,romantik och komedi.

 

Tack på förhand! /Krakan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis blivit introducerad till Anime.. satt och bläddrade mellan MTV och ZTV när jag plötsligt ser något tecknat mitt i natten och bestämde mig för att kika en stund.

Programmet som visades då var "Ergo Proxy" och såg klart hela serien( Var något slags marathon). Tycker serien var otroligt bra och skulle vilja som säkert hundratals frågat om.. "Lite tips på fler bra anime-serier?" :)

Wow, coolt att deras nattmarathon hade den effekten, det hade jag inte väntat mig! Trodde det bara skulle bli en handfull nattugglor som redan kan en massa om animé som tittade. :D

 

Vi borde ha en TV-reklam för Anime.se i ZTV:s animéblock! icon_cool.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rec, bra serie ganska korta avsnitt o lätt att följa med i , fiinns en tråd om denna redan på forum. 7/10

 

Pani Poni Dash,såg äntligen färdigt på denna serien o måste säga ja älskar den stackars kaninen haha , aja de är en komedi om en liten unge som är geni o blir lärare på en skola och hennes elever har rätt roliga personligheter dom med , men har lite svårt för komedi serier men den får iaf 6/10

 

Karas, såg första avsnittet för hyfsat länge sedan så tyckte de var dags o se färdigt den nu , den här serien e otroligt snyggt gjord tyckte jag och handligen var lite si sådär men hållde endom rett bra tyckte jag . 6/10

 

fatal fury, okej den här filmen gillade ja verkligen inte handligen var verkligen dålig tyckte jag och fighting scenerna var inget vidare o ha heller. 2/10

 

 

Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora, den här serien fastna ja totalt för ja låg o såg den här serien mer eller mindre i streck utan problem , den hade intressanta personligheter med i serien , loch vändningar som gjorde att ja utan problem följde denna serien till slutet , den här är nåt ja rekomenderar till alla att se. 9/10

 

 

To Heart ~Remember My Memories~, först så trodde ja de var en kopia av chobits eller nåt liknande men efter 3-4 avsnitt så ångra ja uppfattning om denna serien och tyckte den var helt ok. 6/10

 

@krakan, håller me dig mannen , FMP är en av mina favoriter med tycker endom dom borde göra en uppföljare på the second raid mena tycker endom dom har lite dom kunnat fylla ut me som lite mer som exempel mr.silver. hittar du nån serie me den stilen pma gärna mig så gör du mig lycklig :D

 

 

hehe har ej postat så mkt så blev en hög nu förhoppningsvis var de nåt bra tips ja gav :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@krakan, håller me dig mannen , FMP är en av mina favoriter med tycker endom dom borde göra en uppföljare på the second raid mena tycker endom dom har lite dom kunnat fylla ut me som lite mer som exempel mr.silver. hittar du nån serie me den stilen pma gärna mig så gör du mig lycklig :D

 

Handlingen fortsätter ju (och blir mörkare och bättre) efter TSR. De tre första böckerna (FMP är en serie böcker, ingen manga) blev Gonzo's FMP! och KyoAni använde bok nummer 4 och 5 för att göra TSR. Den tionde och sista boken släpps nu i februari/mars någon gång, så det finns lika mycket till att animera. Haruhi 2 kommer ju troligtvis gå april t.o.m. juli eller något i den stilen (någon som har hört något annat får gärna säga till), men vad KyoAni gör därefter vet vi inte än. Det känns som att det är lite för tidigt för Little Busters, och även för tidigt för att hälsa på Konata och gänget igen. Men... det är långt ifrån säkert att det någonsin kommer animeras mer FMP. Den som lever får se antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Meatrose ,ah du gjorde min dröm sann ;) ska ner o skaffa dom böckerna den 25te när ja får pengar kan inte vänta blev sjukt nyfiken nu .

 

haha blev juh som julafton massa bra tips juh tack så hemskt mycket uppskattar verklien dom :D

 

 

 

"det är långt ifrån säkert att det någonsin kommer animeras mer FMP. Den som lever får se antar jag."

 

dags o sluta röka haha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Major season 3, hela serien har varit grym hittils. Nu ser jag fram emot ytterligare en spännande säsong :P, Men jag hoppas på att det händer något mellan Goro och Shizumu :P Kanske inte är den rätta serien där kärlek och sådant ska vara med. Men jag hoppas :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...