Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Claymore

 

Helt klart sevärd enligt mig. Jag skulle summera ihop det hela och säga att det är en ganska "rå" anime, men även den sorten har sina ljusa stunder. Om man ogillar monster och lite blod är det inget för er. Men så farligt var det ju faktiskt inte... eller? :rolleyes:

 

Nåja, även om den innehåller monster etc så är handlingen intressant, bra animerad, och det bästa är ju självklart att den handlar om kvinnor med stora svärd! ;)

 

Slutet

Tyvärr ogillade jag slutet eftersom det lämnades olöst. Jag menar att man kan jämföra slutet med till exempel Inuyasha eller Tsubasa Chronicles. Det blir inget riktigt slut, utan att resan fortsätter. Iallafall så är poängen att jag vill ha ett "riktigt" slut på en serie. >:)

 

Kaze no Stigma. Gillade den verkligen! Kazuma var en cool huvuskaraktär helt i min smak! Hoppas på en andra säsong, då det inte kändes som den var riktigt "slut".

 

En andra säsong av Kaze no Stigma skulle inte vara helt fel. Jag har inte gjort någon research om detta och ingen som helst aning om det planeras en säsong till. Den som vet mer får gärna höra av sig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Third - Aoi Hitomi no Shojou

 

Bra handling, snyggt gjord etc. Måste säga att det jag blev mest imponerad av var landskapet. Först tänkte jag: "Nej, öken...", men jag gav den en chans och tycker att den hör till en av de vackraste serierna jag sett. Blev riktigt förbluffad när Honoka låg och tittade upp mot den stjärntäckta himmelen och slängde ur sig en vacker dikt. Obetalbart. Både den scenen och många fler. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Princess Princess, tycker att shonen-ai referenserna var ganska många (extrem bishounen, gayiga personer och fjollor) medans själva aiet var frånvarande (enda riktiga kärlek som finns är ju mellan Mikoto och Megumi). Inte alls så dum om man gillar missförstånds-humor, villket jag självklart gör. Inget jag kommer att minnas om 10 år direkt men helt klart godkänt.

 

6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tengen Toppa Gurren Lagann

Ett klockrent crescendo av pur manlighet och orimlighet. Jag undrar lite hur efterföljande superrobotserier ska kunna överträffa den när det gäller ren och skär skala.

 

Tror jag ska smälta den lite innan jag ger mig på att sätta något betyg, men den är helt klart bland det bästa jag sett av de serier som dykt upp på senare år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har plöjt igenom en hel del de senaste två/tre veckorna. Jag kommer knappt skriva något om titlarna här för det skulle bli så långt.

 

Nodame Cantabile

 

En serie som alla nästan måste se. Bra karaktärer, trevlig handling och framförallt väldigt bra musik. Man behöver inte ha lyssnat på en massa klassisk musik för att kunna njuta av den här serien, men man bör ju inte ogilla den sortens musik. =)

 

El Cazador de la Bruja

 

En medioker historia med helt okej karaktärer. En tjej - "wanted dead or alive" - slår följe med den prisjägare som först får tag på henne. Den senare beslutar sig för att skydda flickan istället för att lämna in henne för belöningen.

 

Romeo x Juliet

 

The greatest lovestory ever told? Nja, i Shakespears tappning i sådana fall. Gonzo strular till det lite i sin version av den klassiska sagan, men på det stora hela lyckas de bra. Lena Park's Groban-cover som huvudtema gör det bara bättre. Jag gillar hennes röst, och covern är nog så bra som en cover kan bli i det här fallet. Dessutom måste jag säga att jag inte kan komma på en enda låt som hade passat bättre till serien.

 

Nåja, bitvis var den här serien ordentligt bra enligt mig, men för att uppskatta den fullt ut så måste man vara medveten om vad det är för sorts saga man ger sig in på. Man tycker ju dock att seriens titel borde räcka för att folk ska förstå på ett ungefär. ;)

 

Dennou Coil

 

En riktigt intressant serie som jag verkligen tycker att folk borde se. Den är ganska unik när det gäller flera saker, och det hela kändes väldigt "fräscht" att titta på. Bra story och trevligt genomförande. Rekommenderas varmt.

 

Terra e...

 

Det här var en serie som jag höll på att missa totalt. Jag får tacka Scab för tipset, för jag är glad att jag såg den här serien. En trevlig rymdsaga som hinner med mycket på de 26 avsnitt som den bjuder på.

 

Shigurui

 

Blod, sex, våld och mörker... allt i sann samurai-anda. Jag uppskattade själva stilen på serien, och vissa saker är riktigt snyggt gjorda. Soundtracket är ganska annorlunda, men passar serien väldigt bra. Vill du se något ordentligt våldsamt? Ta då en titt på denna smågalna serie. ;)

 

Moyashimon

 

Den här var faktiskt skön. Huvudrollen har hamnat på en jordbruksutbildning, och det som gör honom speciell är att han ser mikrober med blotta ögat, vilket naturligtvis är helt omöjligt egentligen. Hur som helst, karaktärerna är rätt sköna och den korta handling som hanns med på dessa 12 avsnitt gjorde att jag kände mig sugen på mer. Ge den en chans för all del... en klart godkänd komedi med en hyfsat unik och genomtänkt stil. Avsnitt nio var riktigt kul när de söta tjejerna i labbet skulle försöka uttala ordet "Surströmming". Reaktionerna när burken öppnades var också tillfredsställande. ^^

 

Maria-sama ga Miteru

 

Söt

 

Maria-sama ga Miteru ~Haru~

 

Sötare

 

Maria-sama ga Miteru OVA

 

Sötast

 

Okej, inte riktigt, men nästan. Jag tyckte om de här serierna, och är man ute efter något som är "lagom sött och mysigt" så är det här ett perfekt val. Man slipper diabetes-attacken som kan infinna sig när man tittar på vissa överdrivet sockersöta serier, och den extremt karaktärsdrivna handlingen lyckas engagera. Bra karaktärer!

 

Myself; Yourself

 

Nja, fyllt av stereotyper. Huvudpersonen återvänder till sin hemstad efter att ha varit borta ett gäng år. Gamla kärleksintresset har en grudge gentemot protagonisten, den storbröstade glasögontjejen med pipröst som bor granne med honom insisterar naturligtvis på att mata honom med bentos i plugget varje dag osv. Men... serien blev faktiskt bättre en bit in, och även om jag inte gillade den i början så var den definitivt inte H2O-dålig eller så. Testa och se vad du/ni tycker... men jag kommer inte rekommendera serien.

 

ef - a tale of memories

 

Väldigt bra! Storyn och karaktärerna var mer än bara godkända, men det som sticker ut här är saker som produktion, regi, animationer och musik. För att nämna några saker då. Oavsett vad man tycker om den här sortens serier så bör man nästan ge den en chans tycker jag, för vissa scener är snudd på makalösa.

 

Sayonara Zetsubou Sensei

 

En lite annorlunda komedi. Helt klart sevärd, men om man förväntar sig vanlig high-school-anime-komedi så blir man säkert besviken. För mig funkade den hyfsat måste jag säga. Den var inte klockren, men till skillnad från en majoritet av anime-humorn jag kommer i kontakt med så var den här åtminstone inte aktivt dålig.

 

Mononoke

 

Det här är en lite annorlunda historia. Om någon här har sett Ayakashi - Samurai Horror Tales så kan jag säga att det handlar om medicin-försäljaren från sista arc:et. Jag skulle nästan tro att det här är den serie från 2007 om vilken åsikterna går mest isär. Vissa hatar den, och vissa hyllar den, men jag lägger mig däremot någonstans i mitten då jag definitivt inte blev hänförd av Mononoke. Jag tycker att historierna var mediokra på sin höjd, och inga karaktärer var för mig särskilt tilltalande. Men skulle nästan kunna säga att jag inte gillade serien, men jag har ändå respekt för den. Det är en väldigt fin produktion, och även om jag inte fastnar för innehållet så uppskattar jag sådant.

 

Det rör sig om gamla japanska folkhistorier om diverse elaka "andar" (Mononokes) som denna medicin-försäljare har som jobb att utplåna. Den visuella stilen är väldigt speciell, och jag tror att många "hatare" hade problem med just det visuella. Jag tyckte det var okej, men måste säga att det verkligen passar temat eftersom det ser ut som modell äldre japansk konst... ungefär. Dessutom ska produktionsteamet ha både en och två tummar upp då de faktiskt vågar skita i alla mainstream-trender och köra stenhårt på sin egen idé. Jag tycker nog att man ska ge serien en chans. Testa första arc:et bara. Det tar en timma av din tid, och det räcker mer än väl för att skapa sig en bild av hur serien fungerar för just en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prism Ark

 

Påminner om Zero no Tsukaima, dom är väldigt lika till och med. Det är inget fel på handligen eller animeringen, men det jag vill kritisera är farten. Den skulle behöva åtminstone ett par avsnitt till för att fylla ut oavklarade saker som lämnats i mörkret. Jag tycker den går fram på ett FLCL-liknande sett. (FLCL är dock känd för att ha sin hyperaktiva fart, det är så den är designad.) I Prism Ark kändes det helt enkelt inte rätt.

 

Spoilers

Du är varnad.

Ett enkelt exempel är att man får veta att den manliga protagonisten inte är människa, men får inte veta var han kommer ifrån. Sen slut striden går på några minuter när dom förvandlas till någon sorts blå-naruto-liknande-räv (vilket var ganska uppenbart, jag tyckte han såg ut som ett djur när jag först såg honom. Så när man fick infon om att han inte var mänsklig blev det: "Happ, han förvandlar sig senare..." Iallafall så vet jag varken ut eller in om striden avslutades eller inte, men det blev ett hyfsat slut även om det inte avslutades. :D

 

Till skillnad från Inuyasha/Tsubasa Chronicles!

Annars är det en mysig anime, lite mer strid än Zero no Tsukaima. Jag säger inte att serien är dålig, bara att det saknas en del information. Om du redan har sett Zero no Tsukaima så är det värt att ta en titt på den här med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade nyss klart på Kaze no Stigma, serien i sig var helt okej med en blandning av humor, fighting, romantik mm. Dock så blev jag aldrig riktigt fängslad av den eftersom det var något som fattades, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

 

6/10 skulle jag nog ge den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också sett en del serier utan att skriva om dom, så skriver alla nu istället, kommer dock inte att bli så mycket skrivet om varje serie ;) .

 

Black Lagoon

En riktigt bra actionserie enligt mig. Gillade det mesta med den faktiskt, animationerna var riktigt bra och jag gillar röstskådespeleriet (dock inte när de ska prata engelska, då är det mest pinsamt men ändå lite charmigt).

8/10

 

Hellsing Ultimate

Som serien fast allt är bättre. (Lite OT nu, men är det någon som vet om det kommer fler avsnitt till Ultimate serien med tanke på slutet?)

8,5/10

 

 

Bakuretsu Tenshi

Helt okej action som håller ett bra tempo serien igenom. Kanske inte den bästa actionserie jag sett men helt ok och riktigt underhållande på sina ställen.

7/10

 

Lucky Star

Det har skrivits så mycket om den här serien, men jag tycker verkligen att den är precis så bra och älskvärd som de flesta här har skrivit.

9/10

 

Final Fantasy VII: Advent Children

Så sjukt snyggt! Har dock inte spelat spelet, så jag hängde inte alltid med till 100% men den var ändå rätt kul att se.

7/10

 

Edit: Glömde bort FF :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Final Fantasy VII: Advent Children

Så sjukt snyggt! Har dock inte spelat spelet, så jag hängde inte alltid med till 100% men den var ändå rätt kul att se.

7/10

 

Det är en riktig höjdare om man har spelat igenom spelet innan man ser den. En hel massa "stå upp och heja på" moment då.

Exempelvis när den elaka grabben börjar mucka med Tifa i Aeris kyrka... Tifa var en av mina bästa kämpar i spelet >:D

"Kick his ass!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobile Suit Gundam Seed

 

Från början hade jag tänkt att se alla Gundam-titlar i en ordning som närmast kan beskrivas som en blandning mellan utgivningsordning och kronologisk ordning. Därför har Seed blivit liggande ganska länge. Jag har egentligen inte hunnit fram dit än, men eftersom jag är klar med UC (sånär som på Victory) och för tillfället ändå följer Gundam 00 så tyckte jag att jag lika gärna kunde se denna då den ändå utgör första delen i CE.

 

Jag tyckte bra om serien. För mig kändes den som något av en korsning mellan "gamla goda" Gundam och valfri Aeron Spelling-såpa. Såpa-elementen används lite för överilat och en del saker känns lite väl tillrättalagda. Visserligen sker en del i slutet som trasslar till nystanet och på så sätt tar udden av den i mina ögon negativa aspekten. En annan sak som jag störde mig på (som jag försökte låta bli att störa mig på) var att vissa action-sekvenser återanvändes. En specifik 1-2 sekunder lång sekvens användes lätt över tio gånger under den senare halvan av serien.

 

Nåja, nu har jag listat en del negativa saker, men jag tyckte absolut inte illa om serien. Tvärt om. Det är en av de bästa installationerna i Gundam-sagan som jag hittills har sett. Det är dock svårt att jämföra Seed med Mobile Suit Gundam och Mobile Suit Zeta Gundam (som annars är mina Gundam-favoriter). De är väldigt olika, och bra på ett annat sätt.

 

Gillar man Gundam eller mecha i allmänhet så bör man definitivt ge Seed en chans, för det är mycket möjligt att den träffar helt rätt. Kommer man gilla den om man gillar Code Geass (jag har sett folk på andra forum dra paralleller mellan dessa serier)? Omöjligt att svara på, för i mina ögon var de ändå inte speciellt lika. Det som de har gemensamt är vissa teman i dramat som rör huvudrollerna. Vissa saker i Code Geass' "Stage 19" är dock i princip plagierade från denna, men i övrigt är det två helt olika historier. Kommer man gilla Seed om man gillar Aeron Spelling? Haha, de har ännu mindre gemensamt, så häng inte upp dig på att jag nämnde det inledningsvis. ;)

 

Nu till tiotusenkronorsfrågan; ska man ge sig på Destiny, eller är den precis så dålig som många hävdar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobile Suit Gundam SEED

 

Ja, nu har jag sett klart den jag med. Tror inte jag behöver skriva något särskilt med tanke på det som står ovan...

Men en sak kan jag säga att jag börjat fatta tycke för Gundam-serier. Gillade den starkt.

 

Bokura ga Ita

 

Jag tyckte väldigt mycket om denna serie. Bästa shoujo animen jag sett skulle jag tro. Även om jag inte har mycket för stilen så kompletterar handlingen mycket bra för det, ju mer jag tittade så blev stilen mer och mer en mindre ingrediens att oroa sig för i grytan. Jag blev väldigt rörd av serien (första serien jag grät en skvätt av, inte så att tårarna rann i floder, men.. ah, you know the drill.) Det fanns många tillfällen i serien jag blev rörd av, men mest var i slutet då några tårar föll.

:blush:

Inget annat att tillägga, bara att den är värd att se despite the looks. :D

Passar perfekt när man fått nog och behöver lite omväxling från all action.

 

Golden Boy

 

*Se poster ovan*

 

Ajimu Kaigan Monogatari

 

En skön ONA på fyra avsnitt. Om du sett Suzuka eller I''s Pure och tyckte om dem/den, så kommer du säkert gilla denna med. Om inte så är den för kort att bry sig. ^^

 

Gift ~eternal rainbow~

 

Rena arvtagaren till Da Capo, men den överträffade inte föregångaren. Ändå lite sevärd var den. Skulle väl kunna rekommenderas om man har lite tid över.

 

RahXephon

 

Liknande stuk som NGE; människorna slåss för sin överlevnad mot större makter. Ganska seg i början eftersom handlingen avslöjas ganska sent, men helt klart sevärd.

Tycker om öppningen, fastnade direkt när jag hörde refrängen. ^^

 

Eureka Seven

 

En shounen anime på 50 episoder fylld med mechas och romantik som jag som jag med lätthet tog mig igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sketchbook Full Colour's

 

Riktigt bra humorserie. Det lugna tempot har passat mig perfekt och en i mitt tycke finfin introlåt höjer såklart betyget ett snäpp :)

 

Serien var ingen som direkt från avsnitt 1 var grym men ge den ett par avsnitt och du kommer lätt vilja se klart den, bara 13 avsnitt med så klart värt tiden man lägger på den.

 

7,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eureka Seven

 

Den här serien fick ligga och skräpa ganska länge innan jag kom mig för att se den. Jag hade vid tidigare tillfälle dragit igång seriens OP för att skapa mig en uppfattning om huruvida man kunde förvänta sig något storslaget eller ej, och vid det tillfället ryggade jag nästan tillbaka vid åsynen av mechas som surfade, på brädor, i luften. Nu när jag väl såg serien så upptäckte jag snabbt att robotarnas surfande inte alls blev ett problem.

 

Seriens protagonist, Renton Thurston, är utled på livet i den lilla orten han är tvungen att kalla för "hemma". Han bor ensam med sin mekaniker till farfar och drömmer om något större, något utanför den slumrande tillvaro han nu befinner sig i. Som främsta förebild har han "bräd-hjälten" Holland, mannen som alla brädåkare ser upp till och frontfigur i den rebelliska gruppen Gekko State. Rentons liv förändras radikalt en kväll då typeZERO, den unika prototypen till alla dagens massproducerade LFOs (seriens mechas), helt plötsligt dyker upp och är i starkt behov av underhåll. I cockpit sitter Eureka Sevens kvinnliga huvudroll, Eureka, och detta slumpartade möte skall komma att bli avgörande för mänsklighetens framtid.

 

Eureka Seven har många goda sidor, men de två främsta har med handlingen och karaktärerna att göra. Vi tittar i vanlig ordning på förhållandevis unga huvudroller, och som så ofta annars serveras vi en coming of age-historia. Det som skiljer den här serien från de flesta andra som också delar den egenskapen är att Eureka Seven gör det bra, mycket bra till och med. En av anledningarna till att det fungerar så pass bra är onekligen karaktärerna. De två unga huvudrollerna som bägge är i starkt behov av vägledning får också detta av människorna i deras omgivning, som tack och lov i regel är vuxna.

 

Något som tilltalade mig var faktumet att den fjortonåriga huvudrollen för en gångs skull inte var mer världsvan, klok och allvetande än de flesta vuxna. Det som tvingar honom att växa upp är inte bara hotet som mänskligheten står inför, utan även hans växande kärlek till Eureka och de gigantiska hinder som står mellan dem och deras känslor för varandra. Det som hjälper honom att växa upp är den hårda verklighet han ställs inför samt de vuxnas sätt att vägleda honom i hopp om att han i slutändan ska klara av att bära den tunga börda som placeras på hans axlar.

 

Karaktärerna är väldigt noggrannt utformade och de fungerar mycket bra i handlingen. Vid minst två tillfällen i serien tänkte jag för mig själv att "det är inte ofta man känner så pass starkt för karaktärer som har introducerats tidigare samma avsnitt". De viktigare karaktärernas förhållanden till varandra utvecklas omsorgsfullt, och här kan man verkligen säga att de utvecklas istället för att stå still och stampa medan de låter de yttre omständigheterna i handlingen sköta allt. Det ska tilläggas att det inte bara är dessa barn-karaktärer som genom interaktionen med sina äldre medmänniskor växer, utan effekten visar sig vara verksam även åt andra hållet. Ibland försöker man hjälpa en yngre person med något, bara för att i slutändan upptäcka att man faktiskt även växte själv, och detta tar serien tillvara på.

 

Nu när vi ändå är inne på karaktärer så måste jag bara kommentera röstskådespeleriet. På det stora hela är det definitivt en bit över godkänt, men en av rolltolkningarna var något i hästväg enligt mig. Den var så pass bra att jag med handen på hjärtat kan säga att det är den bästa seiyuu-prestationen jag har fått ta del av. Detta har naturligtvis med tycke och smak att göra, men Koshimizu Ami och hennes tolkning av Anemone var för mig bedövande bra.

 

Jag antar att det inte kommer som en chock när jag säger att jag gillade Eureka Seven starkt. Bra karaktärer som får fritt spelrum i en välskriven handling brukar i slutändan leda till något bra. Om jag skulle jämföra den här serien med någon serie från 2007 så skulle det få bli Tengen Toppa Gurren-Lagann, men trots vissa påtagliga likheter blir jämförelsen tämligen missvisande. Oavsett om man hatade eller älskade den senare så bör man definitivt ge Eureka Seven en chans. Tengen Toppa Gurren-Lagann bjuder inte på lika bra handling, är flamsigare och plockar billigare poäng, men samtidigt är den fantastiskt välproducerad och mer episk. Om inte Anime.se Anime Awards 2007 hade varit det första A3-eventet (och om jag hade varit här på den tiden) så hade Eureka Seven definitivt fått stå på pallen för "Bästa Anime" i den valsedeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Code Geass (S1)

Att jag inte har tagit tid att titta på denna serier tidigare :( .

Den är så bra! Man fastnar på en gång och sedan sitter man fast där.

Om man kunde dra tillbaka tiden och rösta i anime 07 så skulle lätt en röst falla på Code Geass som bla. bästa serie! Förlåt alla som bryr sig och ville se Code Geass som #1 i bästa anime 07.

Som alla andra som tittat på denna anime så LÄNGTAR jag efter nästa säsong! >:D

 

10/10 utan att tveka. Har lätt tagit en plats i min top 10 lista!

Om du inte sett den än TITTA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing och Devil May Cry

 

De handlar båda om två om två nästan rent sagt odödliga huvudkaraktärer som får en flicka som sidekick i deras uppdrag, och utför uppdragen med sjukt stora vapen.

 

I Hellsing handlar det om Alucard som är den ultimata vampyren. Alucard jobbar för organisationen Hellsing, ledd av en kvinna vid namn Integra. Deras mål är att utrota andra vampyrer som livnär sig på människor. Sakta upptäcker dom dock att en ny art av vampyrer börjar ta form. Hellsing Ultimate fortsätter jakten på de som skapade den nya arten.

 

Devil May Cry har ett relativt vanligt koncept, protagonisten är son till den mäktigaste demonen av demonriket och en vanlig människa. Sedan plockar han upp vapnen och slåss för mänskligheten. Fast tja, i det här fallet har han sin egna byrå där han säljer sina demon utrotar tjänster. Jag blev själv intresserad av serien efter att ha spelat Devil May Cry 4 till PS3. Hoppades på lite mer karaktär introduktion på Dante (huvudkaraktärens namn), men icke då. Till skillnad från Hellsing som håller sig till en handling så skulle man kunna säga att hela serien är byggd på stand alone avsnitt. Första avsnittet var som de flesta, man fick en idé om vad det handlade om. Avsnitt 2-9 handlar om Dante som tar sig an uppdrag, det skulle inte vara några problem om man såg dom i slumpmässig följd. Avnsitt 10-12 har dock en glimt av handling i sig.

 

Generellt sagt så handlar de här två serierna om en vampyr och en halvdemon som sopar golvet med ett gäng monster. Jag tycker att det var underhållande. Det var ett tag sedan jag sist såg något när huvudkaraktären var full av självsäkerhet och avslutade jobbet utan minsta anträngning, särskilt Hellsing.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Såg precis klart Rurouni Kenshin.

 

Jag får nog säga att det var en av dom bästa samuraj filmerna jag sett hittills.

Härligt sorgsen stämning. Mycket blod. Fåordig sammanbiten huvudkaraktär.

Manligt!

 

Betyg:

04-0103a.gif

Du menar den första OVA:n nu, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade nyss klart på Kaze no Stigma, serien i sig var helt okej med en blandning av humor, fighting, romantik mm. Dock så blev jag aldrig riktigt fängslad av den eftersom det var något som fattades, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

 

6/10 skulle jag nog ge den

 

 

håller med vad ja tyckte fattades var lite mer romantik som utvecklades.

 

 

 

Rurouni Kenshin. ova var tio gånger bättre enligt mig men jag såg den serien på 96 avsnitt med gillade den, men den var inte överdrivet bra, hela den stilen "jag vill inte döda" faller inte i min smak men hoppet om romantik kan driva mig igenom dem flesta serierna xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Rurouni Kenshin.

 

Jag får nog säga att det var en av dom bästa samuraj filmerna jag sett hittills.

Härligt sorgsen stämning. Mycket blod. Fåordig sammanbiten huvudkaraktär.

Manligt!

 

Betyg:

04-0103a.gif

Du menar den första OVA:n nu, eller?

 

bra fråga. 4 delar.

kolla på min anime lista så ser du vilken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kimikiss pure rouge

 

En highschool-romans (känns det igen?) som definitivt inte bryter ny mark, men som trots allt lyckades överraska mig positivt. Om det beror på "kasst motstånd" eller inte är en helt annan diskussion.

 

Jag fastnade väldigt snabbt för karaktärsdesignen. Animationerna är långt från banbrytande, men karaktärsdesignen var något som fick mig att titta vidare. Att ett par av flickorna var förhållandevis intressanta att följa bidrog naturligtvis. Vissa av dem var bara "genre-typiska" och i mina ögon irriterande (Hoshino Yūmi), men det gjorde inte allt för mycket i slutändan. Serien är i allra högsta grad förutsägbar och handlingen är definitivt inget spektakulärt, men något som serien lyckades med var att få mig som tittare att vilja att dessa förutsägbara saker skulle hända. Det är något som jag inte kan säga om särkilt många serier inom just den här grenen. En av dessa "nyckelscener" lyckades dessutom förvåna mig just då den var bättre scriptad och regisserad än jag hade väntat mig från just den här serien.

 

Gillar man highschool-romanser så kan man definitivt ge Kimikiss en chans. Smaken är ju som baken, men jag blev i varje fall positivt överraskad som sagt. Det beror ju visserligen på att jag hade hört en del negativa kommentarer om den tidigare, men se den för all del. Jag sätter i vanlig ordning inga siffer-betyg, men den ligger för mig en bit över medel... framförallt om man ser till vilken genre den tillhör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...