Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg precis på Kiki's expressbud (som det blir på svenska) med tjejen.

Var in på sci-fi bokhandeln o köpte den.

Tjejen ser bara på anime om det är med svenk dub alt svensk text.

hon riktigt avskyr japanska. XD

jag lider med dig :|

 

tack. XD

Men som tur var finns det ju japanskt originalspråk på den,

men med svensk text dock.

fast jag köper ju än så länge allt annat med japansk tal och engelsk text. :P

är bara "barn" filmerna som tjejen gillar o se. (som tur e)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kodomo no Jikan

 

Genre

School, Ecchi, Comedy, Romance(?)

 

Summering

En 8-årig phlikka blr kär i sin lärare och försöker förföra honom på alla möjliga sätt. Detta till lärarens stora besvär.

 

Rekomenderas?

Absolut. Berör på många ställen och är oftast rolig när den försöker det :)

 

http://myanimelist.net/images/anime/12/4710l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Black lagoon

 

Riktigt bra action serie som innehåller humor men också lite filosofi eller vad man ska kalla det.

 

Serien börjar med att Rock(huvudpersonen) blir kidnappad av ett gäng legosoldater som kallas Black lagoon eftersom de tror att de kan få en lösensumma för honom. Det visar sig snart dock att det finns känslig information på skivan som Rock ska leverera så företaget som Rock jobbar på bestämmer sig att skivan ska försvinna, inklusive Rock och besättningen på Black lagoon.

 

Serien är som sagt en action serie och den lyckas bra med det, actionscenerna blir aldrig repetitiva och det är en skön blandning av personligheter i serien. Humor finns det också gott om i serien och som i de flesta fall är vissa saker roligare än andra.

 

Det enda jag kan komma på som är dåligt med serien är Revys engelska, den är hemsk! Det är i och för sig inte mycket att klaga över men bara som en liten detalj.

 

Allt som allt vill jag rekommendera den här serien, speciellt om du vill se action. Jag ger Black lagoon 9/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart på Darker than BLACK för några dagar sedan.

 

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här serien, den var enligt mig ganska ojämn när det gäller underhållning. Ibland var den riktigt bra och engagerande medans den hade avsnitt då den var lika spännande och engagerande som en skål Mellanfil. Men jag gillar stilen och vissa karaktärer är riktigt intressanta (speciellt Huang).

Den får 7,5/10 då jag inte riktigt kan bestämma mig om det är en stark 7a eller en svag 8a.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akira

 

Genre

Action, psykologisk, science fiction, övernaturligt

 

Handling

Kaneda och Tetsou är gamla barndomsvänner men efter en olycka blir Tetsou annorlunda och det påverkar deras vänskap.

 

Egna tankar

Akria är en välgjord anime som förtjänar sin uppmärksamhet och kult status. För mig var den inte ett mästerverk som jag har hört att den ska vara av vissa personer men bra var den. Akira får 7/10 av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev introducerad på lite intressanta saker:

Mahou Shoujo Tai Arusu- Söt saga om en flicka som hamnar (inte) där hon borde och hennes äventyr. Sött berättat, snyggt grafiskt 7/10

 

Neo Angelique 7/10 där med. Det ska finnas en sequel men första var sockersött som det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, nyss sett om

 

Ghost Hunt

 

Genre

Supernatural, Mystery, Horror(?), Historical, Drama, Comedy

 

Summering

En tjej blir av en slump assistent till en 'ghost hunter'. Genom serien får vi se hur dom och flera med samma yrke anställs för att lösa olika mysterier. Som någon sa: "Det är så här man jagar spöken på riktigt. Eller snarare hur man skulle jaga dom om dom fanns".

 

Rekomenderas?

Absolut. Det enda fallet som är riktigt läskigt är ju bloodstained labyrinth, men tycker det hela tiden är spännande när det avslöjas hur vissa saker fungerar (psychic powaz, förbannelser, olika spöken). Det har också en ganska lagom mängd humor, ofta mellan fallen när det inte är så allvarligt.

 

Lin är badass.

 

6590l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legend of Condor Hero I/II

 

 

vissa stunder drev den mig till vansinne, vissa stunder satt jag som ett barn framför datorn. Men var en intressant historia om en kärlek i forna Kina.Bland annat om svek krig kärlek och kung fu ;) jag tyckte helt klart serien var sevärd.

 

8/10

 

sen jag vet inte om någon har läst boken Shike men tyckte den påminde lite om Condor Hero till en viss del men kanske mitt minne som sviker mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, nyss sett om

 

Ghost Hunt

 

Genre

Supernatural, Mystery, Horror(?), Historical, Drama, Comedy

 

Summering

En tjej blir av en slump assistent till en 'ghost hunter'. Genom serien får vi se hur dom och flera med samma yrke anställs för att lösa olika mysterier. Som någon sa: "Det är så här man jagar spöken på riktigt. Eller snarare hur man skulle jaga dom om dom fanns".

 

Rekomenderas?

Absolut. Det enda fallet som är riktigt läskigt är ju bloodstained labyrinth, men tycker det hela tiden är spännande när det avslöjas hur vissa saker fungerar (psychic powaz, förbannelser, olika spöken). Det har också en ganska lagom mängd humor, ofta mellan fallen när det inte är så allvarligt.

 

Lin är badass.

 

6590l.jpg

 

den ska jag ta o slänga en blick på. :)

 

Såg btw klart Brave Story igår.

Bra film. Spänning, drama, story. :)

Enda som var "dåligt" var nog att det kändes som

om den skulle gått bättre om dom gjort en serie. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen

 

Genre

Action, drama, psykologisk/filosofisk och romantik

 

Handling

En pojke vid namn Himura Kenshin lever som lönnmördare för Choshu klanen i tron att han ska kunna skapa en bättre värld med hjälp av svärdtekniken Mitsurugi. En natt efter ett mord träffar han en kvinna vid namn Tomoe som kommer att förändra Kenshins liv för alltid.

 

Egna tankar

Tyckte att den var riktigt bra och den hade bra variation. Action scenerna var bra och blev aldrig överdrivna även om vissa var på gränsen men de höll sig alltid på en bra nivå. Dock är action scenerna bara en del av animen och jag gillade mer de vardagliga scenerna och hur stor skillnad det kan bli beroende på situationen.

 

Jag ger Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen en klockren 9 pga en väldigt välgjord anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...