Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg klart på Howl's moving castle ikväll med en kompis och både jag och honom tyckte att filmen var bra. Filmen hade som de flesta Studio Ghibli filmerna jag har sett en skön stil med både humor och allvar, och för att inte tala om underliga personer och saker.

 

Howl's moving castle får 7/10 av både mig och min kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

 

Så efter att ha hört en del om den så var jag tvungen att kolla om den var så bra som jag har hört att den ska vara. Jag kan lugnt säga att jag inte blev besviken när jag såg den trots allt bra jag har hört om den.

 

Nu har jag ju iof sett Ghost in the shell filmen för länge sen så jag förstod att vissa element skulle vara med. T.ex coola karaktärer, en djup handling som oftast går lite längre än vad man först trodde, bra animationer m.m.

 

Dock blev jag lite förvånad för jag har hört att den ska vara svår att förstå och även om jag inte förstod allt så är jag rätt säker på att jag snappade upp det mesta. Jag hade fått för mig att det skulle vara dubbelt så värre än Ergo Proxy men det klagar jag verkligen inte på.

 

För att raskt gå vidare.

 

En väldigt bra anime som jag rekommenderar varmt, 9/10 Klonor får den av mig och jag hoppas jag blir lika nöjd med säsong två som jag blev med första.

 

Edit: Vid närmare eftertanke så förtjänar den faktiskt 10/10, pga av sin genialitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man går uppdragslös i en månad (jävla jobb) och dessutom inte har någon uppkoppling (jävla blixtvik) så hinner man med en del.

 

macross 24 25 (9/10) Ett riktigt dundrande avslut på en enligt min mening väldigt bra serie. macho-hjälte faktorn på sista avsnittet var inte att leka med.

CG 24 25 (9/10) awesome. pure fucking awesome. ...nämnde jag awesome?

Toradora 1 verkar lovande.

Clannad AS 1 *shrug* börja med en filler? kom igen nu.

Honey & clover 1 2 Ska ha sett klart denhär tills saya får uppkoppling igen råkade jag visst lova... får se om den faller i smaken. Inte mycket till handling än.

sdf macross 1 verkar lovande... ska bara komma sig för att se resten. jag saknar den goa musiken fårn frontier dock ;)

zero no tsukaima 1-13 (8/10) Goa grejer. Lättsint tsundere.

ergo proxy 1-23 (8/10) intressant serie. bra story och snyggt gjord. Annorlunda på ett skönt sätt.

valentine days (7/10) udda.

Sekai days (9/10) kortfilm när den är som bäst.

Zero no Tsukaima - Futatsuki no Kishi 1-12 (8/10) <3 grymt sista avsnitt.

serial experiment Lain 1-2 (?/10) Tung sak. Har inte hunnit skapa mig en ordentlig uppfattning om den än.

Metropolis (8/10) Annorlunda. Bra idé, men för komprimerad. Hade gjort sig bättre som en serie.

Eureka seven 1-50 (9/10) Shit. 50 avsnitt? Förvonansvärt bra. De lyckas med konststycket att faktiskt driva en story hela vägen igenom 50 avsnitt. Riktigt imponerande med tanke på att vissa mer kända serier inte ens klarade 12 avsnitt utan fillers.

Evangelion 1.01 (10/10) "Det finns två sorters personer. De som gillar evangelion och de som har fel."

Kara no Kyoukai - the garden of sinners 1-2 Som väntat, riktigt bra. Hög kvalité hela vägen igenom och en story helt i min smak. Mycket röd färg blir det.

Mnemosyne 1 Ingen aning var jag fått denhär ifrån. Trodde det var en av garden of sinners filmerna, men det visade sig vara första avsnittet i en riktigt cool serie. Ska defenitivt se resten av denhär.

Black lagoon 15-24 (9/10) second barrage började lite halvtamt, men när den kom igång så sken den verkligen. Flaskis, du kan behålla Kyou. Jag tar Revy istället ;)

Ghost In The Shell - SAC 1-10 (10/10)

Jag saknade några avsnitt i mitten, så tyckte det var lika bra att se om alltihop från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yami to Boushi to Hon no Tabibito. Riktigt konstig serie som bjöd på en konstig upplevelse. Det visuella var ojämnt. Ibland så kunde man se varenda veck på kläderna medans ibland såg karaktärerna väldigt simpla ut. Intressant från början till slut men den tog aldrig riktigt avstamp till något mer än bara intressant. 6/10 är den dock värd. Hade hoppats på lite mer girl-girl love...

fast visst, den där kyssen nära slutet på serien var väldigt intensiv, sexig och gränsade på hentai ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo Mashimaro

Omsedd, men kan ju slänga till med en liten review i alla fall~

 

Sammanfattning

Fyra småtjejer och en storasyster. En av dom är galen. Stuff happens.

 

Genre

Comedy, slice of life

 

Rekomenderas?

Jomenvisst. Lolis doing stuff är alltid kul att kolla på. Det enda tråkiga är kanske att nästan allt roligt är pga en karaktär, men dom är så få så det märks knappt. Känner man för humor känner man för Ichigo Mashimaro.

 

11042l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost In The Shell - Stand Alone Complex 2nd Gig

 

Helt klart en av de fem bästa serierna jag har sett. Den hade precis allt jag ville att den skulle ha för att underhålla mig från första avsnittet till sista.

 

Ibland kan det bli en aning komplicerat som med första säsongen men oftast förstår man det mesta och om inte så brukar polleten ramlar ner efter en stund. Om man nu inte skulle förstå allt så har man en god anledning att se den igen, vilket jag inte har något emot.

 

Om jag ska sammanfatta serien med ett ord så skulle det vara, briljant. Därför förtjänar den det högsta betyget som går att få, 10/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost In The Shell - Stand Alone Complex 2nd Gig

 

[...]

 

Om jag ska sammanfatta serien med ett ord så skulle det vara, briljant. Därför förtjänar den det högsta betyget som går att få, 10/10.

"Your anime compatibility with Klona is: Extremely High 89.7%" B)

Fan, har bara 85,1% med Klona ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost In The Shell - Stand Alone Complex 2nd Gig

 

[...]

 

Om jag ska sammanfatta serien med ett ord så skulle det vara, briljant. Därför förtjänar den det högsta betyget som går att få, 10/10.

"Your anime compatibility with Klona is: Extremely High 89.7%" B)

Fan, har bara 85,1% med Klona ;_;

 

hohoo 85,3% här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att många andra har skrivit och jämfört med Klona måste jag också det. 79,8% har jag med honom. Men jag tror å andra sidan att det är svårt att få under 60% med någon som sett mer än 100 serier/filmer, tror jag. Känns som de är många serier som är ett "måste" och av 100 serier blir det en del. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns nästan lite som att det här har spårat ut lite, jag kan ju förstå att alla vill ha hög anime compatibility med mig men ändå ;).

 

Klona måste se mer animé, så vi får lite säkrare siffror. Han kan ju inte ha så högt med ALLA!

 

Jag försöker så gott jag kan, tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost Hunt

Såg just klart denna serie igår med min flickvän och jag måste säga att jag verkligen gillade den.

 

Den har ett skönt tempo och jag gillar karaktärerna. Humorn är väl inblandad och i vissa episoder lyckas dom komma upp i en klass som faktiskt är högre än de flesta skräck-filmer (om du frågar min flickvän i alla fall =P).

 

Well, well... i det stora hela är den en bra källa för inspiration och jag gillar den verkligen.

 

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Familjen Minami: Början var ganska tråkig och amatörmässigt gjord (långsam och ineffektiv regi), men det började arta sig något efter några avsnitt. Det som främst underhållit mig är hetlevrade tioåriga transvestitgrabben Makoto ("det funkar inte, jag kan inte dölja min manliga själ! *ser superfeminin ut*"), samt passionerade och självförvillande Hosaka som inte kan behålla skjortan på (vafan!).

 

Jag har nog ett visst tycke dels för omväxling i könsroller och dels för käraktärer med alternativ hjärnfunktion som inte bara upplever världen annorlunda utan även interagerar med den annorlunda (vilket visar sig t.ex. genom en oförmåga att kommunicera).

 

Familjen Minami: Påfyllnad har från start haft något sämre manus men mer konventionell regi. Det är i alla fall mer crossdressing, så jag klagar inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...