Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Ghost In The Shell - Stand Alone Complex 2nd Gig

 

[...]

 

Om jag ska sammanfatta serien med ett ord så skulle det vara, briljant. Därför förtjänar den det högsta betyget som går att få, 10/10.

"Your anime compatibility with Klona is: Extremely High 89.7%" B)

Fan, har bara 85,1% med Klona ;_;

 

hohoo 85,3% här.

Sorry men jag har 86.1%. En andra placering, inte illa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

89,8%...

 

Mhm.

 

Kyouran Kazuko Nikki (Frenzied Family Diary)

 

Sammanfattning

För länge sedan levde en demon/gud som hette Enka. Nu har man identifierat ett antal individer var av en är the child of Enka och kan förinta jorden, bla bla. Man sätter tillsammans hela bunten i en familj för att dom ska lära sig kärlek etc och inte vilja förstöra jorden...

Familjen består av 5 människor (en med kattöron/svans), ett lejon, en robot och en manet.

 

Genre

Sci-Fi, Comedy

 

Rekomenderas?

Väldigt bra fråga. Det bästa sättet att summera den här, som någon sa, är väldigt ojämn. Bara genom att titta på ploten så kan man ju förstå hur crazy den här serien är. Ofta rätt snabb dialog och referenser till andra serier och dylika nerdsaker. Också väldigt konstiga lösningar på problem som liksom påminner en om att "det här är en komediserie". Overkligt med andra ord. Så vad gör det ojämnt? Det är att ibland kommer det dödsseriösa avsnitt eller scener mitt i allting, ofta något som fokuserar på karaktärernas förflutna eller har nånting med kärlek att göra. Man blir ofta förvirrad för man förväntar sig att få ett skratt men istället blir man mindfuckad. Personligen ser jag hellre att en serie håller sig till en grej. Trots detta kan ju förflutna och kärleksstuff vara rätt intressant då universumet och karaktärerna utvecklas.

 

To sum up: en del avsnitt är något av det roligaste jag sett, en del är bara downright görtråkiga, och en del blir man nästan ledsen av. För mig gjorde humorn det värt dock. Kommer nog se om serien någon gång när jag får tid och lust.

 

Edit: Oh, måste lägga till en grej. I början av serien kommer det väldigt många nya karaktärer och en del avsnitt fokuserar helt på dom istället för familjen. Det är rätt tråkigt. Även när serien kommer längre fram kommer det en hel del nya karaktärer, men det är mindre fokus på dom, och alla gamla har någon sorts roll senare i serien.

 

7601l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wagaya no Oinari-sama -1/5

 

Men jisses. Det var nog 2008's sämsta serie.

Varför?

jag kunde lockas lite av ideen de hade i böran av serien. Fick lite Inuyasha känsla. Så fortsatte jag se på det...

...i väntan det skulle ske något. Någon clifhanger, någonting vad som helst.

Men det var bara en berättelse. En familjs vardags kring det "ockulta". That's it. Fanns inget djup. Slutet var också lite spontan och sista avsnitterna kändes mest som fillers.

 

Serien kändes i helhet medioker, mainstream och oengagerad. Även om teckningen var "ok" så höll inte storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Furi kurii

 

Efter att ha sett den här ett antal ggr är det en stor sak jag fortfarande inte fattar.

 

!

Var Ninamori kär i Naota över huvud taget? Hon verkar ju komma över honom rätt fort. Men vad var hela grejen förnånting då? Ville hon bara jäklas med honom? Var det nån sjuk lek?

Awesome anyways. Ride on shooting star~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell 2 Innocence

 

Inte lika bra som den första filmen men den var helt klart en bra film. Dock tyckte jag att det var lite för mycket dator animationer, samt att tempot hade dragits ner lite men annars hade den den sköna gits känslan. Var lite trött nu när jag såg den så jag var väl inte helt rättvis mot den men jag tyckte att jag förstod det mesta och jag tror inte det skulle ha ändrat det slutgiltiga betyget om jag hade varit piggare.

 

8/10 får den av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell 2 Innocence

 

Inte lika bra som den första filmen men den var helt klart en bra film. Dock tyckte jag att det var lite för mycket dator animationer, samt att tempot hade dragits ner lite men annars hade den den sköna gits känslan. Var lite trött nu när jag såg den så jag var väl inte helt rättvis mot den men jag tyckte att jag förstod det mesta och jag tror inte det skulle ha ändrat det slutgiltiga betyget om jag hade varit piggare.

 

8/10 får den av mig.

Jag tyckte...

Jag tyckte den hade för lite Motoko. :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghost in the Shell 2 Innocence

 

Inte lika bra som den första filmen men den var helt klart en bra film. Dock tyckte jag att det var lite för mycket dator animationer, samt att tempot hade dragits ner lite men annars hade den den sköna gits känslan. Var lite trött nu när jag såg den så jag var väl inte helt rättvis mot den men jag tyckte att jag förstod det mesta och jag tror inte det skulle ha ändrat det slutgiltiga betyget om jag hade varit piggare.

 

8/10 får den av mig.

Jag tyckte...

Jag tyckte den hade för lite Motoko. :(

 

Sätter spoiler för säkerhets skull

Jo Ashaz det håller jag verkligen med om, hon är ju trots allt den bästa karaktären i serien. Lite tråkigt också att man inte får se röken av Paz, Borma och Saito, även om de inte var huvudpersoner så hade jag inte tacka nej att se de i sisådär 2 minuter. Fast det finns väl en anledning för det, om någon vet varför så får de gärna upplysa mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha funderat lite (om flcl)

Avsnittet är ju uppbyggt like so:

Hennes föräldrar ska skilja sig.

Hon närmar sig Naota out of the blue.

Föräldrarna ska inte skilja sig längre.

Hennes intresse försvinner lika snabbt som det kommit.

 

Psyko shit. Får duga som förklaring >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade en trend på föregående sida, och kunde inte låta bli att ge mig in i leken...

 

ZiRKfOoBS.png

 

Inte för att jag egentligen förstår vad MAL baserar denna compatibility på eller hur de räknar ut den, men ändå. ;)

 

Edit: För att posten inte ska vara helt och hållet off topic så får jag väl peta in någonting som jag trots allt har tittat klart på sedan sommaren:

 

Detroit Metal City

 

Galen musik-orienterad komedi som bitvis bjuder på hysteriska scener och skönt tugg. Den plockar en del komiska poäng men gör det oftast på ett halv-billigt sätt vilket i kombination med faktumet att den saknar bredd resulterar i ett inte allt för högt betyg från mig. Missförstå mig rätt, somliga scener är riktigt roliga, men då jag är som jag är när det gäller renodlade komedier så blir det inte högre siffror än såhär.

 

4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GITS SAC/2nd GiG: Väldigt bra serie, värt att man inte sett den på så länge så att man fortfarande kan känna den där känslan av att det finns grymt bra anime som man fortfarande ännu inte sett.

Planerar på att se SSS i helgen, får se om det blir av eller ej.

 

NGE: Andra gången jag såg den, var ju ett tag sedan sist och eftersom jag märkt vid ett flertal tillfällen att mitt minne utav serien är rätt blurry så tyckte jag att det blev på tiden att se om den.

Tycker att den var bättre nu än vad jag gjorde back in the day, antar att det är för att man är lite äldre nu än då.

Asuka är fortfarande <3

 

Detroit Metal City: Komedi non-stop varje avsnitt, precis som jag vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Special A

 

Började kolla på den från release men det tog stop där ett tag pga olika andra problem som gjorde att tiden inte kunde läggas ner på att kolla klart på den. Dock har man äntligen gjort de och jag måste säga att den är faktiskt ganska bra i sig och jag tror jag ger den en 7/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

City Hunter 3. Allt vad jag hade föväntat mig men inte så mycket mer = fagra kvinnor i nöd, mokkori och 100-tons hammare. Precis lika underhållande som tidigare säsong men det känns ändå som att lite mer djup till karaktärerna hade behövts. 8/10 får den dock för goda minnen och underhållande (om än lite platta) karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart på Planetes för andra gången. Dubbad, då jag har utvecklat lite av en dubbfetish på senaste tid. Dock är rösterna och inlevelsen såpass bra att även dubbskeptiker kan glädjas åt den. Hachimaki låter visserligen helt annorlunda i tonläget, men attityden och känslan finns där.

 

Men med eller utan dubb, serien är ett mästerverk i sin egen rätt. Den har allt: tredimensionella karaktärer, vänskapsband, humor, politiska intriger, romans, action, djupa filosofiska frågor... vad man än kan önska sig av en riktigt bra anime. Tre gånger under serien blev jag så rörd att det kom tårar i ögonen; är det för att jag är en lipsill, eller är det för att serien faktiskt är så förbaskat bra? Jag gissar det sistnämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kohihime Musou och Wolf and Spice, båda 2 i förra veckan.

Måste säga att Wolf and Spice var den bättre av dem även om jag faktiskt tyckte båda var lagom underhållande.

Wolf and Spice var trevlig att titta på som kontring till all anime jag råkat se på sistånne där de bara slåss och har ihjäl varandra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

It's a good world.

 

Macross Frontier

 

Plot

Femtio(?) år efter kriget med Zentradi så har mänskligheten skickat ut ett flertal expeditioner djupt ut i galaxen. En av de stora sådana expeditioner (Frontier) träffar nu på en ny fientlig ras på deras resa mot galaxens mitt.

 

Genre

Sci-Fi, Romance, Music, Mecha, Action

 

Rekomenderas?

O ja. Den är overall riktigt grym, och inte bara actionscenerna utan många sångscener kan beröra en. Hela triangeldramat har en väldigt bra utformning också med många twists and such. Också hela tiden mycket mystik kring vad Vajra egentligen är och vad som ligger bakom det hela.

 

DOCK! Man bör nog ha sett något tidigare Macross innan. Jag såg bara dyrl först, men det tycker jag räcker. Det huvudsakliga man får ha koll på är hela situationen med Zentradi och en del terminologi.

 

Lite andra tankar (innehåller spoilers)

Tror det här är den första serien där jag blivit riktigt nere när en karaktär dör. Inte för att jag blir ledsen över Michels förlust, utan för att jag tycker så synd om Klan. Hennes känslor förmedlas väldigt bra.

 

Var inte så jättestort fan av hela medleyt i slutet. Det kändes bara typiskt på nåt sätt att slänga in alla tänkbara låtar i hela serien vid klimax. Tror det kunde gjorts lite bättre.

 

One big complaint, som egentligen inte är på serien alls, och det är fansubbers idiotiska behov att ha översättning och karaoke till varje jäkla låt i hela serien. Fullständigt menlöst, och tar upp en stor del av skärmen så det blir svårare att fokusera. Tards.

 

10549l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wolf and Spice var trevlig att titta på som kontring till all anime jag råkat se på sistånne där de bara slåss och har ihjäl varandra. :P

Välkommen till världen utanför shounenserier som Naruto och Bleach :P

 

Nu ser jag iofs inte bara på den typen av anime utan en hel del annat med men just på senaste har det blivit väldigt mycket sådant. måste ta o se lite fler lugna serier som omväxling :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...