Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Candy Boy

En till serie som jag borde ogilla. En fluffserie med ett lesbiskt tvillingpar i fokus; hur kan det sluta väl? Morbid nyfiken som jag är gav jag det en chans, och det enda sätt jag kan beskriva det på är "sött". Inga pantyshots, inget omotiverat hångel, inga smaklösa situationer, bara två flickor som älskar varandra. Något litterärt mästerverk är det knappast, endast myspys på hög nivå; dessutom har jag en ohälsosam svaghet för romans mellan flickor (notera: romans. Inte erotik).

Serien är tydligen 7 avsnitt lång, men de tre sista avsnitten verkar inte existera på nätet.

 

Girl's High

Såg bara två avsnitt på Anime News Network (efter att ha lurat den att jag är amerikan), men jag kommer aldrig se på mer. Här har vi så mycket pantyshots, omotiverat hångel (på fel ställen) och smaklösa situationer att det nästan gränsar mot hentai. Första avsnittet var trots allt inte det sämsta jag har sett inom anime, men i andra avsnittet var samtliga flickor tvungna att klä av sig nakna och sätta på sig ett förkläde för att sedan gå på såna där Physical Exam (i avsaknad på svensk glosa). De springer runt i skolan och bjuder på toaletthumor, pantyshots, sexskämt, pantyshots och en handling som är så vag och omotiverad att världsalltet riskerar att implodera. Och pantyshots. Fortfarande inte ren, fortfarande inte ren...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fluffserie med ett lesbiskt tvillingpar i fokus; hur kan det sluta väl?

Skojar du? =|

 

Angående de tre sista avsnitten så säger mal:

Status: Currently Airing

Aired: Feb 9, 2008 to ?

 

Så det lär väl komma :)

Åhå, hittade i en tråd också:

 

"Episode 5 confirmed to air in Japan on 29 December 2008 at 7pm."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ga-Rei Zero

Efter första avsnittet av den här serien undrade man bara vad i helskotta som pågick, andra avsnittet gjorde inte saken bättre därefter började man se glimten av en sammanhängande story. Det som jag tyckte var lite intressant med det här konceptet var att man trodde man hade saker klar för sig när det senare visade sig att man missade en hel del.

 

Serien handlar om främst om Kagura och Yomi, två tjejer som genom en tragedi möts och flyttar in tillsammans. De skapar snabbt en systerlig relation och kommer varandra väldigt nära. De som skiljer dessa tösar från mängden är att båda är döttrar till kraftfulla exorcister och själva är ämnade att ta deras fäders roll när deras tid är inne. Båda jobbar också som exorcister anställda av den japanska regeringen på deras division för övernaturliga fenomen.

 

Karaktärerna och deras relationer med varandra hade kunnat vara lite mer utförligt då det i slutändan är precis vad serien handlar om men med en begränsning på 12 avsnitt så är den mängd vi faktiskt fick förståelig. Tycker dock att första avsnittet hade kunnat skippats i förmån för detta men det bidrog väl på sitt sätt. Man får väl också se att den här serien är en förgångare till en manga så de hänvisar en till mangan om man vill ha mer, "tyvärr" så hatar jag att läsa manga på skärm. Såvida ingen licenserar mangan och släpper den på engelska eller de gör en anime adaption på den så förblir den biten av historien ett svart hål för mig. Tycker trots detta att slutet var till belåtenhet och om jag inte visste att det fanns en manga som handlar om händelserna efter Zero så skulle jag nog inte tänkt på det.

 

De ytliga bitarna som musik och animation tycker jag överlag höll en hög standard med ett par riktigt fina specialeffekter och mycket möda lagd på detaljer. Några saker stack dock verkligen i ögonen/öronen, dels så var vissa av CGI-animationerna riktigt fula och särskilt den mest använda som skulle föreställa något sorts brinnande drakodjur. Sen så hade serien några trevliga bakgrundslåtar med sång men tyvärr så störde de mest p.g.a ljudnivån när karaktärerna pratade.

 

Förväntade mig aldrig stordåd ifrån Ga-Rei Zero men den överraskade och höll mig underhållen genom alla 12 avsnitten. 7/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sätt klart Natsume Juujinchou och Lucky Star nu där den sistnämde var den bättre av dem.

 

Natsume Juujinchou tyckte jag var ok överlag men den kändes lite random. var för lite progress i storyn, det kändes som att det bara var samma sak om och om igen, serien kom liksom aldrig frammåt. Lite mer utveckling mellan karaktärerna hade inte skadat.

 

Lucky Star kändes också väldigt random men var ändå underhållande hela tiden. Jag fick dock lite Gintama känsla av den, dvs helt osammanhängande händelser som egentligen inte leder serien någonvart.

Men att trycka ner 3 år (eller över hur lång tid nu serien utspelade sig) på 24 episoder var kanske lite mycket. De kunde gjort som i school rumble och tagit ett år i taget per säsång och gjort fler säsånger av serien så hade det kunnat hända lite mer och en händelse hade kunnat ta mer än 3 min att berätta som det kändes som ibland.

Hur som hälst den var iaf rolig och bjöd på ett skratt till och från. väldigt lätt att se var den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Girl's High

Såg bara två avsnitt på Anime News Network (efter att ha lurat den att jag är amerikan), men jag kommer aldrig se på mer. Här har vi så mycket pantyshots, omotiverat hångel (på fel ställen) och smaklösa situationer att det nästan gränsar mot hentai. Första avsnittet var trots allt inte det sämsta jag har sett inom anime, men i andra avsnittet var samtliga flickor tvungna att klä av sig nakna och sätta på sig ett förkläde för att sedan gå på såna där Physical Exam (i avsaknad på svensk glosa). De springer runt i skolan och bjuder på toaletthumor, pantyshots, sexskämt, pantyshots och en handling som är så vag och omotiverad att världsalltet riskerar att implodera. Och pantyshots. Fortfarande inte ren, fortfarande inte ren...

 

Jag måste säga att jag blev lite nyfiken efter att ha läst detta innan, hur dåligt kan det vara liksom så jag började se serien nu ikväll och jag måste säga... Herre j**lar.

3 avsnitt in i serien och jag är inte glad för att börja se en anime och sen inte se klart den (har en ovana att se färdigt även serier jag inte gillar) men jag orkar verkligen inte se en pantyshot till. Detta är inte att rekomendera.

God Natt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jäklar vad folk va negativa till Girl's High då, tycker den är riktigt trevlig själv. Kan ju också vara för att jag köpte den på dvd som jag kände mig manad att se klart den.

Ja, den var ju rolig att kolla på, men animen var ju ändå riktigt dålig. Tycker alla borde ta och läsa mangan istället, både Avathar och Boda kan intyga om att den äger :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag såg färdigt berserk i dag jag gillade inte slutet men anars är berserk ett måste

 

Du kanske skulle gilla mangan i sådana fall? Animen fick ju göra ett eget slut men mangan fortsätter än idag. Det lite lustiga är att animen i vissa utgåvor kallar sig själv för "season 1", som om de ämnade plocka upp serien igen vid ett senare tillfälle för att fortsätta berättelsen. Det kanske var den ursprungliga tanken, men med tanke på hur lång tid som har gått sedan dess så finner jag det mer troligt att om någon väl valde att animera Berserk igen så skulle det röra sig om en remake med potentiell fortsättning. Om det någonsin kommer inträffa har jag inte den blekaste aning om, men något liknande är såvitt jag vet på väg att hända med Fullmetal Alchemist, så man ska väl aldrig säga aldrig.

 

Nåväl, jag är personligen ingen manga-människa och har aldrig ens läst en, men bland de som läser manga är Berserk allt som oftast uppskattad och den är dessutom vackert tecknad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var länge sen jag såg klart en anime, för att jag brukar kolla på sådan som släpps just nu i Japan :P Men det måste vara nog Vampire Knight, den första säsongen ^^ Jag tyckte att den var ganska bra, så jag fortsätter nu att kolla på Guilty ^^

 

Annars är det också Junjou Romantica, också första säsongen. Den var absolut den bästa yaoi-anime ever xD Så jag fortsätter att kolla på JR2 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade också Junjou Romantica, riktigt välplanerad vill jag påstå. Borde kanske se andra säsongen men jag tror det får vänta.

 

Själv såg jag just klart DearS. Den var inte särskilt bra. Alls. Storyn och replikerna var ungefär lika genomarbetade som motsvarigheterna i valfri porrfilm, ush. Det enda som var bra med serien var att den stundtals var hysteriskt rolig. Jag skrattade så att det gjorde ont vid ett antal tillfällen. Vet inte om det beror på att min humor har försämrats avsevärt eller om de bara råkat göra den rolig. Det kan inte vara med flit i alla fall x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Ef - A Tale Of Memories (blev lite night time anime idag :P ) och måste säga att jag gillade den en hel del. Fick lite vibbar från Kimi Ga Nozomu Eien faktiskt och tyckte den hade en hel del likheter.

Hur som hälst serien följer 2st separata historier samtidigt, varje avsnitt visar lite från båda.

 

Den första en tjej som varit i olycka vid 12 års ålder (vilket är 4 år bakåt i tiden från när serien utspelar sig) och förlorat förmågan att komma ihåg saker. Hennes minne varar bara i 13 timmar så hon glömmer hela tiden vad hon gjort dagen innan. Till sin hjälp har hon sin dagbok där hon skriver ner vad som hänt och läser på morgonen för att komma ihåg vem hon är.

Hon träffar av en slump en kille och deras historia utspelar sig med att hålla sitt förhållande vid liv och de svårigheter som hennes tillstånd medför. Historien var både lycklig och sorglig på samma gång men hela tiden väldigt välgjord och berättad i ett precis lagom tempo.

 

Den andra historien handlar om ett triangeldrama. En kille och en tjej (tjejen här är faktiskt tvilling syster med tjejen från den andra historien, hon som fölorat minnet men historierna har inget mer än det gemensamt, de blandas aldrig med varandra) som varit vänner sen barn. Det finns uppenbara känslor mellan dem hela tiden även om karaktärerna själva inte verkar vara medvetna om det till en början.

Det kommer iaf en utomstående tjej in i bilden som också faller för killen i fråga och det är här som tringeldramat uppstår. Även denna historia är väldigt välgord. Karaktärerna visar starka känslor för varandra och det finns både glädje och sorg varvat om varandra.

 

Tyckte det var den bästa serien i sitt slag sen Kimi Ga Nozomu Eien och tycker man om den kan jag nästan garantera att man tycker om denna.

Jag kan rekomendera den till alla som gillade ovan nämnda.

 

Sen har jag faktiskt sätt klart Girl's High också. Serien som jag så fint klagade på efter 3 avsnitt. Den blev faktiskt lite bättre (men bara lite) och visade sig vara en mer vanlig hich school anime med lite väl många anspelningar på sex samt pantyshots :P

Svår att rekomendera dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja!

Jag är ganska ny på detta forum men jag gillar det redan :D

 

Såg nyss klart på Clannad som jag hittade tack vare denna trevliga sida ^^

Sedan så såg jag klart på Eureka 7 ganska nyligen, gillade båda dessa anime så jag hoppas på fler bra tips i framtiden :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shikabane hime aka

 

En action serie som gör precis det den ska göra, underhåller. I början var den lite seg men efter ett par avsnitt så kommer den igång och blir bättre och bättre för varje avsnitt. 7/10 får den och säsong 2 ska jag definitivt följa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season dvs OVA:n. Hade helt missat att det släppts en sådan. Hur som hälst jag tyckte den var bra, dock inte lika bra som originalet. Men gillade man den så är detta nästan ett måste. Dock har jag en del att säga om serien men det blir svårt utan spoilers så vi gör en:

sån här

Jag var lite besviken och förvånad över den riktningen serien tog. Nu var det ett bra tag sedan jag såg Kimi Ga Nozomu Eien men jag minns ungefär hur serien slutade iaf.

Det slutade med att Takayuki valde Mitsuki över Haruka och att sistnämde blev utsläppt från sjukhuset.

Detta helt i min smak då efter serien jag kände att det var Mitsuki som gjort störst intryck på mig och är än idag en av de anime karaktärer som ligger mig varmast om hjärtat (eller vad det nu heter).

Denna serien tar iaf vid precis när hon blir utsläppt, dvs direkt efter att första serien slutade, fast nu med en helomvändning. Mitsuki flyr fältet och flyttar till Tokyo så serien inriktar sig på Haruaks och Takayukis förhållande. Detta är ju helt fel iom att det är raka motsatsen till vad som hände i serien.

Mitsuki är bara med lite när hon berättar vad som hände i serien så hon har heller ingen större roll här.

Det kändes mer som ett alternativt slut på serien att Takayuki väljer Haruka istället för Mitsuki. Inte en fortsättning.

Jag hade förväntningar på att få se Takayukis och Mitsukis förhållande utväcklas efter att Takayuki valt henne men det blev inte alls så.

 

Dock kan jag inte klaga för mycket på OVA:n eftersom jag fortfarande tyckte att den var bra men jag blev lite besviken när de inte följde samma linje som serien gjorde :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season dvs OVA:n. Hade helt missat att det släppts en sådan. Hur som hälst jag tyckte den var bra, dock inte lika bra som originalet. Men gillade man den så är detta nästan ett måste. Dock har jag en del att säga om serien men det blir svårt utan spoilers så vi gör en:

sån här

Jag var lite besviken och förvånad över den riktningen serien tog. Nu var det ett bra tag sedan jag såg Kimi Ga Nozomu Eien men jag minns ungefär hur serien slutade iaf.

Det slutade med att Takayuki valde Mitsuki över Haruka och att sistnämde blev utsläppt från sjukhuset.

Detta helt i min smak då efter serien jag kände att det var Mitsuki som gjort störst intryck på mig och är än idag en av de anime karaktärer som ligger mig varmast om hjärtat (eller vad det nu heter).

Denna serien tar iaf vid precis när hon blir utsläppt, dvs direkt efter att första serien slutade, fast nu med en helomvändning. Mitsuki flyr fältet och flyttar till Tokyo så serien inriktar sig på Haruaks och Takayukis förhållande. Detta är ju helt fel iom att det är raka motsatsen till vad som hände i serien.

Mitsuki är bara med lite när hon berättar vad som hände i serien så hon har heller ingen större roll här.

Det kändes mer som ett alternativt slut på serien att Takayuki väljer Haruka istället för Mitsuki. Inte en fortsättning.

Jag hade förväntningar på att få se Takayukis och Mitsukis förhållande utväcklas efter att Takayuki valt henne men det blev inte alls så.

 

Dock kan jag inte klaga för mycket på OVA:n eftersom jag fortfarande tyckte att den var bra men jag blev lite besviken när de inte följde samma linje som serien gjorde :/

Men

Kimi ga Nozomu Eien ~next season~ (eller ~Haruka route~ som den också döpts till) handlar just om hur det hade blivit om Takayuki hade valt Haruka istället för Mitsuki (animen baseras ju på ett spel). Det är mer som så att animen har tagit med två av de möjliga slutscenariosen, först Mitsukis slut och sen det riktiga slutet ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season dvs OVA:n. Hade helt missat att det släppts en sådan. Hur som hälst jag tyckte den var bra, dock inte lika bra som originalet. Men gillade man den så är detta nästan ett måste. Dock har jag en del att säga om serien men det blir svårt utan spoilers så vi gör en:

sån här

Jag var lite besviken och förvånad över den riktningen serien tog. Nu var det ett bra tag sedan jag såg Kimi Ga Nozomu Eien men jag minns ungefär hur serien slutade iaf.

Det slutade med att Takayuki valde Mitsuki över Haruka och att sistnämde blev utsläppt från sjukhuset.

Detta helt i min smak då efter serien jag kände att det var Mitsuki som gjort störst intryck på mig och är än idag en av de anime karaktärer som ligger mig varmast om hjärtat (eller vad det nu heter).

Denna serien tar iaf vid precis när hon blir utsläppt, dvs direkt efter att första serien slutade, fast nu med en helomvändning. Mitsuki flyr fältet och flyttar till Tokyo så serien inriktar sig på Haruaks och Takayukis förhållande. Detta är ju helt fel iom att det är raka motsatsen till vad som hände i serien.

Mitsuki är bara med lite när hon berättar vad som hände i serien så hon har heller ingen större roll här.

Det kändes mer som ett alternativt slut på serien att Takayuki väljer Haruka istället för Mitsuki. Inte en fortsättning.

Jag hade förväntningar på att få se Takayukis och Mitsukis förhållande utväcklas efter att Takayuki valt henne men det blev inte alls så.

 

Dock kan jag inte klaga för mycket på OVA:n eftersom jag fortfarande tyckte att den var bra men jag blev lite besviken när de inte följde samma linje som serien gjorde :/

Men

Kimi ga Nozomu Eien ~next season~ (eller ~Haruka route~ som den också döpts till) handlar just om hur det hade blivit om Takayuki hade valt Haruka istället för Mitsuki (animen baseras ju på ett spel). Det är mer som så att animen har tagit med två av de möjliga slutscenariosen, först Mitsukis slut och sen det riktiga slutet ;)

 

Jaha

Jag visste att serien var baserad på ett spel och att det finns olika slut men jag trodde inte att meningen med OVA:n var att visa ett annat slut. Jag vet inte exakt var jag fick det ifrån men jag trodde det skulle vara en fortsättning på storyn.

Då faller ju faktiskt bitarna på plats om det är meningen att visa det riktiga slutet men jag hade fortfarande hällre sätt Mitsuki än Haruka vid Takayukis sida :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season dvs OVA:n. Hade helt missat att det släppts en sådan. Hur som hälst jag tyckte den var bra, dock inte lika bra som originalet. Men gillade man den så är detta nästan ett måste. Dock har jag en del att säga om serien men det blir svårt utan spoilers så vi gör en:

sån här

Jag var lite besviken och förvånad över den riktningen serien tog. Nu var det ett bra tag sedan jag såg Kimi Ga Nozomu Eien men jag minns ungefär hur serien slutade iaf.

Det slutade med att Takayuki valde Mitsuki över Haruka och att sistnämde blev utsläppt från sjukhuset.

Detta helt i min smak då efter serien jag kände att det var Mitsuki som gjort störst intryck på mig och är än idag en av de anime karaktärer som ligger mig varmast om hjärtat (eller vad det nu heter).

Denna serien tar iaf vid precis när hon blir utsläppt, dvs direkt efter att första serien slutade, fast nu med en helomvändning. Mitsuki flyr fältet och flyttar till Tokyo så serien inriktar sig på Haruaks och Takayukis förhållande. Detta är ju helt fel iom att det är raka motsatsen till vad som hände i serien.

Mitsuki är bara med lite när hon berättar vad som hände i serien så hon har heller ingen större roll här.

Det kändes mer som ett alternativt slut på serien att Takayuki väljer Haruka istället för Mitsuki. Inte en fortsättning.

Jag hade förväntningar på att få se Takayukis och Mitsukis förhållande utväcklas efter att Takayuki valt henne men det blev inte alls så.

 

Dock kan jag inte klaga för mycket på OVA:n eftersom jag fortfarande tyckte att den var bra men jag blev lite besviken när de inte följde samma linje som serien gjorde :/

Men

Kimi ga Nozomu Eien ~next season~ (eller ~Haruka route~ som den också döpts till) handlar just om hur det hade blivit om Takayuki hade valt Haruka istället för Mitsuki (animen baseras ju på ett spel). Det är mer som så att animen har tagit med två av de möjliga slutscenariosen, först Mitsukis slut och sen det riktiga slutet ;)

 

Jaha

Jag visste att serien var baserad på ett spel och att det finns olika slut men jag trodde inte att meningen med OVA:n var att visa ett annat slut. Jag vet inte exakt var jag fick det ifrån men jag trodde det skulle vara en fortsättning på storyn.

Då faller ju faktiskt bitarna på plats om det är meningen att visa det riktiga slutet men jag hade fortfarande hällre sätt Mitsuki än Haruka vid Takayukis sida :P

Haruka 4-ever! Mitsuki kan ta och dö! *flamebait*

Tycker att Hela storyn känns mer komplett med Harukas slut. Om man tänker eroge-rutter så är ju Mitsukis ett mindre "komplett" slut eftersom hela händelsen med bilolyckan kastas åt sidan tillsammans med Haruka i Mitsukislutet, medans Harukas återhämtande och deras relations framtid (som OVA:n handlar om) behandlas. Sen är ju Haruka så mycket mysigare som karaktär, speciellt när hon i hamburgerrestaurangen reser sig upp och nästan skriker att hon älskar Takayuki (*moe*)

 

Även Takayuki är mer mogen som människa, vilket vanligtvis även där i spel tyder på att man kommit fram till spelets huvudstory.

 

Nåja, alla har sina favoriter. Det finns vissa som föredrar Akane framför alla andra t.ex

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis klart Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season dvs OVA:n. Hade helt missat att det släppts en sådan. Hur som hälst jag tyckte den var bra, dock inte lika bra som originalet. Men gillade man den så är detta nästan ett måste. Dock har jag en del att säga om serien men det blir svårt utan spoilers så vi gör en:

sån här

Jag var lite besviken och förvånad över den riktningen serien tog. Nu var det ett bra tag sedan jag såg Kimi Ga Nozomu Eien men jag minns ungefär hur serien slutade iaf.

Det slutade med att Takayuki valde Mitsuki över Haruka och att sistnämde blev utsläppt från sjukhuset.

Detta helt i min smak då efter serien jag kände att det var Mitsuki som gjort störst intryck på mig och är än idag en av de anime karaktärer som ligger mig varmast om hjärtat (eller vad det nu heter).

Denna serien tar iaf vid precis när hon blir utsläppt, dvs direkt efter att första serien slutade, fast nu med en helomvändning. Mitsuki flyr fältet och flyttar till Tokyo så serien inriktar sig på Haruaks och Takayukis förhållande. Detta är ju helt fel iom att det är raka motsatsen till vad som hände i serien.

Mitsuki är bara med lite när hon berättar vad som hände i serien så hon har heller ingen större roll här.

Det kändes mer som ett alternativt slut på serien att Takayuki väljer Haruka istället för Mitsuki. Inte en fortsättning.

Jag hade förväntningar på att få se Takayukis och Mitsukis förhållande utväcklas efter att Takayuki valt henne men det blev inte alls så.

 

Dock kan jag inte klaga för mycket på OVA:n eftersom jag fortfarande tyckte att den var bra men jag blev lite besviken när de inte följde samma linje som serien gjorde :/

Men

Kimi ga Nozomu Eien ~next season~ (eller ~Haruka route~ som den också döpts till) handlar just om hur det hade blivit om Takayuki hade valt Haruka istället för Mitsuki (animen baseras ju på ett spel). Det är mer som så att animen har tagit med två av de möjliga slutscenariosen, först Mitsukis slut och sen det riktiga slutet ;)

 

Jaha

Jag visste att serien var baserad på ett spel och att det finns olika slut men jag trodde inte att meningen med OVA:n var att visa ett annat slut. Jag vet inte exakt var jag fick det ifrån men jag trodde det skulle vara en fortsättning på storyn.

Då faller ju faktiskt bitarna på plats om det är meningen att visa det riktiga slutet men jag hade fortfarande hällre sätt Mitsuki än Haruka vid Takayukis sida :P

Haruka 4-ever! Mitsuki kan ta och dö! *flamebait*

Tycker att Hela storyn känns mer komplett med Harukas slut. Om man tänker eroge-rutter så är ju Mitsukis ett mindre "komplett" slut eftersom hela händelsen med bilolyckan kastas åt sidan tillsammans med Haruka i Mitsukislutet, medans Harukas återhämtande och deras relations framtid (som OVA:n handlar om) behandlas. Sen är ju Haruka så mycket mysigare som karaktär, speciellt när hon i hamburgerrestaurangen reser sig upp och nästan skriker att hon älskar Takayuki (*moe*)

 

Även Takayuki är mer mogen som människa, vilket vanligtvis även där i spel tyder på att man kommit fram till spelets huvudstory.

 

Nåja, alla har sina favoriter. Det finns vissa som föredrar Akane framför alla andra t.ex

 

:P

 

Flamebaits ftw

Jo iofs så kastas storyn med Haruka lite åt sidan i serien när hon hamnar på sjukhuset med med sin rätt. Om hon är borta i 3 år så händer ju saker man kan ju inte förvänta sig att världen ska stå stilla bara för att tiden stannat för en person.

Så jag tyckte att den storyn där Mitsuki tar Harukas plats kändes mer rätt eftersom det kändes mer naturligt att Takayuki gick vidare när inte Haruka längre var vid medvetande.

Men men smaken är ju som baken :P

Jag hade dock velat spela spelet men är tyvär inte något geni på japanska och det finns ingen översättning till det heller så jag får väl vara utan den upplevelsen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Initial D Extra Stage 2 - OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGM

OGOMGOMGOMGOMGOMGMOGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOM

GOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGMGOOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGO

MGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGMGOOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOM

GOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGO

MGOMGOMGOMGOMGMOGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGMOGOG

MOGOMGOMGOMGOMGOMGMOGOMGOMGOMGMOGMOGMO

 

Jag vet inte vart jag ska ta vägen, har inte känt såhär på år!

 

Edit: lade till radbrytning för läsbarhetens skull

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...