Hoppa till innehåll
Anime.se

Ert största/mest känsloladdade spelögonblick?


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok.. När jag läste en viss anime tråd slog det mig.. "Visst fan har jag blivit rörd av ett TV-spel..."

 

Så vad är ert starkaste/mest känslofyllda spelögonblick??

 

Mitt är i alla fall då man slogs mot sista bossen i FF 7.. *** vad jag ville döda honom pga vad han gjort!!!!! (Ville inte spoila för nån..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Mnja, på rak arm: sista (yuna+tidus)sekvensen (tror att det va det iaf) i FFX. Visste inte ifall ja skulle gråta eller skratta över faktum att ja slösat så otroligt många timmar på ett så rötet gjort spel (iaf PAL-versionen)... Men ja gillade den söta men sorgliga sekvensen.

 

Sen så kan ja inte glömma när ja varvade Ultred Beast (megadrive).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett starkt spelögonblick för mig var när jag spelade Ico. När man går alldeles ensam i regnet på en ödslig stig på en hal bergssida och precis har tappat bort flickan man förut kunde hålla i handen känner man sig fruktansvärt ensam och övergiven. Hela spelet har ju för övrigt en känsla av ödslighet över sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skies of Arcadia, jag älskar det spelet så mycket! Bästa RPG't jag har spelat! Mycket känslor, vackert!

Jag hade mycket svårt att slita mig när jag var på mitt första underbara varv genom det spelet. Jag spelade i över 24 timmar i sträck en gång för ett par år sedan, med pauser endast för mat och toabesök.

Ahhh... sweet memories.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uhmm, det första jag kommer på är nog scenen i FFVII när man får reda på att ***** liv bara är en stor lögn. Och när ***** dör naturligtvis...

 

Andra spel som berört mig på ett eller annat sätt:

 

Kan inte nämna någon speciell scen, men Silent Hill-spelen är fyllda till bredden av starka ögonblick som verkligen berör.

 

Första gången jag klarade av vampyr-bossen längst inne i gruvan i Y's till Sega Master System. Jag var så livrädd för den där gruvan alltså :(

... ja, det är jag fortfarande... Jag får även jämt rysningar varje gång jag hör titelmelodin till det spelet (...och titelbilden med den nakna tjejen med låångt blått hår... ahh, min första kärlek...:rolleyes: ). Enda gång man faktist lyckats utnyttja Master Systems ganska darriga ljudchip till att förhöja en låt.

 

Breath Of Fire 5. Kände stor sorg när jag insåg att spelet inte skulle bli bättre än så här :( Bye bye 600 spänn....

 

Slutstriderna i Ico när en massa saker avslöjas... Sorgligt.

 

Suikoden 1 när ens kära ***** blir dödad.

Suikoden 2 när ens älskade ***** blir dödad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suikoden 1 när ens kära ***** blir dödad.

Suikoden 2 när ens älskade ***** blir dödad.

 

 

*SPOILER*

 

När Gremio blir dödad i ettan(eller Odessa för den delen) så grymt känsloladdade scener. Tvåan hade en av de bästa intrigerna och story som jag någonsin sett i nått spel, och vilken spelkänsla sen.

 

 

*END SPOILER*

 

Suikoden 1&2 vilka spel, Konami vet vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett av de mest känslo laddade ögonblicken när jag har kört ett spel; var nog för länge sen när jag spelade The legend of zelda: Majora's mask

 

spoiler.gif

Precis när man hjälpt den lilla flickan i zombie dalen med att rädda hennes pappa som blivigt förvandlad till en zombie, Song of Healing spelas och pappan blir sitt vanliga jag och dom gråter ett tag

spoiler.gif

 

Sedan kan jag inte komma på någe mer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja det ja kan komma på just nu är väl när jag hade 56K modem (läääänge sedan) och spela Diablo 1 (innan HellFire va ute) och gick och PK:a alla med min gubbe och tyckte det va jätte kul hela tiden att förstöra för alla andra :D

 

sen är det väl när jag avfyrade min första IRBM på Shattered galaxy hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest känslofyllda ögonblicket måste vara när man klarade Super Mario Bros 2, då var man stolt och stolthet är väl en känsla.

 

Tog till och med ett kort på mig och TV skärmen medans jag gjorde V tecknet.

 

Usch och fy för den där saken som försöker sno nyckeln till Warts rum, för rysningar bara man tänker på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kom just på att det finns en bugg till super mario till NES..

 

när man kan skjuta eld och klara bossen så ska man hoppa och ta hammaren samtidigt som man blir skadad och krymper till liten (blir man träffad krymper man till mini mario) fast isället för att bli krympt och förlora sina superkrafter (skjuta eld) så blir man liten och kan skjuta eld istället.. rätt kul när man får d och lyckas :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. En viktig huvudpersons död i Final Fantasy VII

 

Snyft..... Om du syftar på samma sak som jag... snyft..

 

Var så förbannad över det att jag i princip slutade bry mig om allt runt omkring mig....Min enda tanke var hämd (osunt och vanvettigt, jag vet..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, du tänker precis på den personen jag tänker på. Gärningsmannens grymma ögon är svåra att glömma i Full Motion Video-sekvensen. Mordiska som satan...

Inte ens den näsvisa Yuffie kunde hålla tårarna tillbaka kommer jag ihåg. Gu' vad jag saknar den tiden då jag spelade genom det. *nostalgi-blick*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt mest känsloladdade TV-spelsminne kommer nog från Chrono Trigger

 

SPOILER

 

När man "får tillbaka" Crono, och man får se en sekvens med Marle och Crono under en stjärnklar himmel.

 

SPOILER

 

Sen så har jag inte spelat FFVII, men jag har sett på när min bror spelat, och, precis som alla andra kände jag väldigt starka känslor när "den där huvudpersonen" dör. (Måste man egentligen säga "den där huvudpersonen", ALLA som spelat TV-spel känner ju till FFVII (i alla fall tror jag nog alla här gör det) och vad som händer i spelet.. :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...