Hoppa till innehåll
Anime.se

Ert största/mest känsloladdade spelögonblick?


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

1. Kvalmatchen till SM i Nintendo 2001. Spelet: Smash Bros originalet

De tävlande Jag (Mario) mot en annan (Link). 10 minuter. Spelmode satt på Time.

 

Tjo va han fick spö! Inte nån speciell bedrift, men det var en jäkligt skön känsla.

Speciellt nedräkningen från 10.

___

 

2. Slutsekvensen i Terranigma.

 

SPOIL!

När man fick reda på att Ark bara var en själslig kopia av en tidigare människo hjälte och man fick leva en sista dag och fick träffa Elle igen innan man dog !

SPOIL!

 

Spielberg snodde den idéen och använde det i AI, utan referens :rolleyes:

___

 

3. Mosandet av slutbossen i underbara Skies of Arcadia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ALLA som spelat TV-spel känner ju till FFVII (i alla fall tror jag nog alla här gör det) och vad som händer i spelet.. :P)

Det är dumt att ta saker för givet.

 

Hehe, hej hej Elwin.. ^^ Var ett tag sedan.. :rolleyes:

 

Och nu när jag läste om Japs och Nintendo SM, kom jag att tänka på finalen i Stockholm 2002. När det gjordes upp om förstaplaceringen.. det ögonblicket var känslomässigt laddat det med. Speciellt eftersom jag hejade på killen som tillslut vann, och man inte riktigt förstått att han vann, utan det tog ett par sekunder innan det gick upp för en pga. hans stiliga omkörning i Mario Kart64.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FFVII var det bästa just då, och även nu är det nästintill oslagbart.

 

*SPOILER*

 

Som mitt hjärta slog när man laddade upp till omnislahs vid sista striden mot Sephiroth. Då kändes det helt plötsligt som om allt hade en mening allt var så klart, hämnden var krävd och allt bara flöt ihop i mitt huvud, jag fällde en tår över att ett av de bästa spelen i världshistorien var slut...

 

*SPOILER*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FFVII var det bästa just då, och även nu är det nästintill oslagbart.

 

*SPOILER*

 

Som mitt hjärta slog när man laddade upp till omnislahs vid sista striden mot Sephiroth. Då kändes det helt plötsligt som om allt hade en mening allt var så klart, hämnden var krävd och allt bara flöt ihop i mitt huvud, jag fällde en tår över att ett av de bästa spelen i världshistorien var slut...

 

*SPOILER*

 

Du.. Jag bölade nästan då...... Kalla mig mes.. Fine... Men det gjorde jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Silent Hill 2. Slutet. Efter att ha tatt mig igenom hela skräckscenariot, hela jävla staden, så sitter jag å bevittnar den sista sekvensen ur spelet och inser att min mardröm är slut. Men fortfarande var det så jävla sorgligt alltihop. Spelet VAR slut... och slutet var så känsloladdat. När man satt där och låten "True" drog igång, då var det allvar. Silent Hill 2 är nog det bästa jag spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knights of the old Republic:

 

*SPOILER!!!* När man får reda på att antagonisten man försöker sätta stopp för är egentligen en själv (fast det visste man ju inte innan, då man hade minnesförlust)

 

Metal Gear Solid:

 

Slutscenen

 

Final Fantasy VII:

 

*SPOILER!!!* När någon "råkar" landa med sitt svärd på någon.

 

Final Fantasy X:

 

*SPOILER!!!* När Tidus och Yuna kysser varann (under vattnet?!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg när man var yngre och satt några kompisar framför samma dator och spelade något gammalt mattespel. Vid varje fråga som man svarade fel på hamnade man i en källare. Vi var inte speciellt duktiga och hamnade i den källaren jämt. Vi blev tillslut så arga att vi tappade fattningen och grät allihopa.

Rätt.. Sjukt. Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, det måste nog vara när jag spelade första Fallout spelet en gång för mycket länge sedan.

 

*SPOILER*

 

När man efter att har räddat hela mänskligheten återvänder till sin Vault för att då bli utstött och avfärdad, utsparkad i vildmarken av sina forna vänner... Jag blev helt paff. Helt stum. Jag blev så arg. Fattade inte alls hur de kunde göra så mot en... Första och ända gången jag fått en sådan känsla när jag spelat ett spel.

 

*SPOILER*

 

Aja, ni bör spela Fallout spelen (de två första). Tillsammans med Baldurs Gate 2: Shadows of Amn är dom de bästa spelen jag spelat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*SPOILER*

 

När man efter att har räddat hela mänskligheten återvänder till sin Vault för att då bli utstött och avfärdad, utsparkad i vildmarken av sina forna vänner... Jag blev helt paff. Helt stum. Jag blev så arg. Fattade inte alls hur de kunde göra så mot en... Första och ända gången jag fått en sådan känsla när jag spelat ett spel.

 

*SPOILER*

 

haha ja den kommer jag ihåg också. det va ett ganska svårt spel faktiskt. fast d va kul å skjuta byborna =). slutet va ju lite knasigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste nog också säga att vissa delar av Suikoden 1 och 2 kändes ordentligt. Händelserna är redan beskrivna i detalj och citerade tilltäckligt så jag ska inte beskriva dem ytterligare.

 

Annars gillar jag starkt slutet i Biohazard 2 (Resident Evil 2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...