Hoppa till innehåll
Anime.se

Ert största/mest känsloladdade spelögonblick?


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

finns ju massor av sådana ögonblick.. mina fingrar räcker ju inte ens till för ff7..

1. ja den alla pratar om.. (ff7)

2. då dom spränger platform 7.. helt klart hitler stil (george w bush?)

3. när man kliver ut från midgård för första gången..

4. vincents berättelse är ju bara för sorglig..

5. MUSIKEN.. som ständigt får en på nostalgiska tankar och lite vemod..

6. när man lyckas fly med tiny bronco..

7. när man får reda på om cait sith.. först så ville ja döda honom..

8. när sephiroth tänder eld på hela sketen.

9. alla dessa hade itne varit ett skit utan musiken.. så vi tar MUSIKEN igen.. wee för ff7 musiken

 

tycker även att sekvensen i rymden på ff8 är ganska känslostark.. när hon far ut i rymden..

 

ja ja skulle ju kunna hålla på hur länge som helst.. men det får duga för nu.. sitter på call center och mina chefer har onda ögat på mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Zaku du är en grabb som har fattat det där med krigar heder! Trodde ingen skulle förstå mig... jag grät nästan i den. så jävla bra ! Lok-Tar :D Ogar!!!!!

 

nä de är inte många som förstår den känslan...

de går inte förklara med ord, men om man gillar såna spel så går de knappt inte hålla inne tårarna :)

 

vill bara säga att blizzard är bäst på att göra cinematic :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Själv gillade jag verkligen slutet av Xenosaga...

 

SPOILER

 

...när den där stora rymdstationen (eller vad man nu ska kalla den) höll på att falla sönder, och KOS-MOS var tvungen att stanna kvar för att aktivera självförstöringen, och Shion stod och väntade på henne in i det sista medan allt föll sönder omkring henne.

 

SLUT PÅ SPOILER

 

Fast detta skulle inte ha gått in häften så mycket om det inte vore för den sköna slutmusiken. Mitsuda är helt enkelt ett geni ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ojoj, var svårt.... jag spelar mest en massa RTS, varav dom flesta är turbaserade. Men det är en viss känsla när man föröfrsta gången lyckas vinna en conquest victory på en huge world map, mot 15 andra civs på dom svårare nivåerna =). Eller för den delen när det bara var jag (greker)

och min kompis(amerikaner) kvar, vi har varsin kontinent, och brakar på varandra med allt vi har. Säger bara en sak: Nuclear War är läskigt.

 

Annars så är det väll marine campaignen i Aliens vs Predator 2, är rätt scary. Sen när man klara Bauldurs Gate 2 efter en lååååång spelitd, det käns bara skönt(en speciell händele är när man möter en drake, och man bränner av en Finger of Death(?) och den lyckas, så att draken dör direkt:D)

 

EDIT: Hmm, vet inte om man kan räkna narcissu som ett spel då det är en visual novel, men tar med det ändå=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mest sorgliga: FFVII, Svärd landar på en speciel person, behöver väll inte säga mer

 

happymoment: När colette tappar rösten i ToS, ogillade starkt röstskådisen till henne så jag hoppade runt av lycka när man slapp hennes röst ^^

 

aggression: när jag blev PK:ad i lineage 2 10ggr på rad, 40 % exp bye bye där rök 3 dagars grindande, tangentbordet flög åt h-vete då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...