Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Har bestämt mig för att titta igenom clannad och as även fast de inte tillhör min föredragna typ av story. Fast jag får erkänna att det till stor del är för all hype på diverse forum, känns som det är en av serierna man "måste" ha sett för att kalla sig anime-fan. Första episoden var lite "meh" men jag ska kämpa igenom det. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Tittar på två serier som julkalendrar, dvs ett avsnitt om dagen fram till julafton. Detta året blev det Mai-HiME och Steins; Gate. Tittar så sällan på animé nu för tiden, men på julen blir det alltid ett par serier.

 

Åh, en kamrat. Jag blev beordrad ser också Mai-HiME som julkalender. Vad tycker du om den hittills?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai-Hime hörde jag talas om på högstadietiden. Är den något att se? Hur är animationen och rösterna. imponerande eller bra för sin tid kanske? Eller var det handlingen som lockade folk?

 

Själv har jag försökt se ikapp mina gamla kvarglömda serier på sistone. Chrono Crusade fick jag som julkalendertips, men den inspirerar inte till samma adrenalin som Attack on Titan!! Attack on Titan är i en bra position att bli årtiondets bästa serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, en kamrat. Jag blev beordrad ser också Mai-HiME som julkalender. Vad tycker du om den hittills?

 

Det känns som att den börjar ta fart nu. I början kändes den lite småseg och det var så många olika karaktärer som skulle introduceras. Men det var jag förberedd på efter vad jag hört sedan tidigare.

 

Och med det sagt så är det dags att kolla in dagens avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min motivation att se på Mai-HiME var och är relativt ljummen, om jag ska vara ärlig. Jag har vart medveten om den i flera år, högstadie tid minst, med varken små eller stora förhoppningar mer än "en dag ska jag se den!". Sisådär halvvägs in märker jag handlingsmässigt att det går långsamt. Som BillyBigBurger nämnde introduceras många karaktärer i första halvan episodligt, och hittills vet jag att a) det finns (utvalda?) flickor med olika vapen/krafter/kompanjoner som b) dödar monster ibland. Tunn exposition till varför skulle jag vilja påstå.

 

 

Mai-Hime hörde jag talas om på högstadietiden. Är den något att se? Hur är animationen och rösterna. imponerande eller bra för sin tid kanske? Eller var det handlingen som lockade folk?

 

Medan en del aspekter gör mig lite avtrubbad så diggar jag animationen. Sunrise gjorde ett snyggt jobb med hur monsterna rör sig och de ser livliga ut, definitivt bra för sin tid. Jag vill ge musiken komplimanger, men när jag tänker efter är det mesta bortglömligt förutom

(det kan ha något att göra med att det är Yuki Kaijura). Samt slutvinjetten, fast jag är partisk i och med att jag känner igen (och kan sjunga med (alltid ett plus!)) den från att lyssna på cover-låtar från Maasaki Endoh.

På tal om röster. Ishida Akira röstar en gåta till buspojke vars ställning är okänd, hjälper han eller stjälper töserna? Jag vet inte om jag fattar tycker för honom eller ej. Jag nästan stör mig nästan lite på vad han (läs: Ishida) än röstar, anledningen är inte personen själv, utan att han ofta röstar karaktärer som går lätt att reta sig på (härstammar förmodligen mest från Hen Zemi). Samtidigt tycker jag det är kul att någon har en sådan påverkan på mig.

Faast jag ligger dock några avsnitt back i julkalender tittande, just nu är intresset milt, men det är möjligt att min åsikt vrider och vänder på sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu så följer jag anime som nya säsongen av Kuroko no Basket, Hunter x Hunter 2011, Golden Time och Nagi no Asukara. Försöker även komma ikapp One Piece. Kan verkligen rekommendera Hunter x Hunter 2011 för de som inte ser/sett den, chimera ant arcen de är inne på nu är riktigt spännande och intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på att se igenom Say "I love you" för dryga tionde gången. Blir aldrig trött på den, samma känslor varje gång. Skulle säga att denna är ett måste om man tycker om romantiska animes.  

 

Jag har funderat på att se den någon gång, har hört både bra och dåligt om den. Sevärd för någon som söker drama?

 

Själv har jag dragit igång med Fuyu no Semi-OVAerna som jag hört mycket bra om, men jag måste erkänna att jag har svårt att se gamla yaois med ett straight face o.ov

Annars har jag ju Ga-Rei: Zero och Rurouni Kenshin, men det sistnämnda går tittandet lite upp och ner med, och förstnämnda har jag heller inte sett på ett tag xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har funderat på att se den någon gång, har hört både bra och dåligt om den. Sevärd för någon som söker drama?

 

Ja den är sevärd, den är inte ett mästerverk men den är helt klart sevärd enligt mig. Kan även tipsa om AnoHana, Toradora!, Angel Beats, Sakamichi no Apollon eller Bakuman som är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja den är sevärd, den är inte ett mästerverk men den är helt klart sevärd enligt mig. Kan även tipsa om AnoHana, Toradora!, Angel Beats, Sakamichi no Apollon eller Bakuman som är riktigt bra.

 

Jamen se så bra, då får jag komma ihåg den!

AnoHana har jag tänkt se länge nu, men det blir aldrig av xD

Angel Beats droppade jag för två år sedan och har inga planer på att ta upp på grund av personliga åsikter, däremot är jag faktiskt rätt intresserad av både Apollon och Bakuman.

 

Och så drog jag äntligen igång med andra säsongen av DtB igår, kommer med all säkerhet se klart den ikväll, om inte något går på tok ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Skriva om animé. Man gört ibland!

 

EHgC.gif

 

 

Jag säger hela tiden att jag vill se om en massa serier, och igårkväll så satte jag igång med Love Lab. Jag låg nog i sängen med telefonen första gången jag såg den också...

 

En grej jag verkligen gillar med den, utöver fin animation och gött tajmad slapstick, är att det känns som det händer väldigt mycket i den. Den mängd handling som återfinns i fem avsnitt är sånt som tar andra möe komedier en hel säsong. Det är inget utdraget bullshittande, utan det finns alltid något att engagera sig i. Detsamma med utvidgad karaktärskemi. Karaktär A och B är inte tillsammans så mycket, men helt plötsligt så är de på samma sida för att det passade i en scen eller ett skämt och det var rimligt utifrån deras personlighetsdrag. Det är något jag minns hände precis i slutet av Lucky Star.

 

Love Lab schabblar inte bort några chanser. Den slösar inte min tid! Man kan vara effektiv även i en möeserie.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Man skulle kunna tro att min profilbild är från Teekyuu, men det är den inte.

 

Teekyuu är en komedi med tvåminutersavsnitt och löjligt snabb dialog och knasiga non sequiturs. Den handlar (typ) om fyra tjejer i tennisklubben.

 

Jag vet inte hur mycket av det kuliga i den här serien som kommer från det absurda tempot. Jag har nog inte hört folk prata så snabbt sen Tatami Galaxy. Men den har ändå skämt som först introduceras och sedan återanvänds eller kompleteras när det passar. Den är rätt vitsig. Och man kan se en säsong på den tid det tar att se ett vanligt animeavsnitt, så man kan tittar precis så länge som man känner för. Om man inte behöver pausa för att uppfatta allt som händer, vilket verkar vara fallet för många som ser den på crunchyroll. Oavsett inte så mycket tid som förloras om det inte skulle falla en i smaken.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lovely Complex började jag titta på som min julkalender efter tips från Ebhen och jag har nu sett sex avsnitt. Det är en romantisk komedi som handlar om den korta killen Ootani Atsushi och den långa tjejen Koizumi Risa som ständigt småbråkar med varandra. Båda har komplex för sin längd och det dröjer oftast inte länge innan någon av dem kommenterar det för den andra men trots det så blir de bra vänner och kanske lite därtill? Serien går väldigt fort till en början och redan efter första avsnittet så har både Ootani och Koizumi gått ihop för för att bli ihop med den andres vän och blivit nobbade. Efter det så ingår de ett vad om vem av dem som blir ihop med någon först. Det leder till både rivalitet men också glädje för den andra för visst att de tävlar och bråkar så är det trots allt vänner och stöttar den andra för det är sånt vänner gör. 

 

Humorn består av många kvicka kommentarer och mycket miner och trots att vissa saker har varit rätt roliga så är det som oftast för mig och humorserier att det inte går längre än att jag ler eller fnissar lite. Konversationerna svänger oftast väldigt fort t.ex från smågnäll till lite mer allvarliga saker. I en scen när de båda ska hjälpa till med öppningsceremonin så försöker Ootani smita och säger att han träna basket men Koizumi säger att han ljuger eftersom gymnastikhallen är upptagen, Ootani blir lite sur då och säger att de ska träna i parken och inte har tid med det där. Koizumi ger då ifrån sig ett spydigt "varför då?" och så säger Ootani att han ska bli en regelbunden spelare i basketlaget och då ändras Koizumis attityd helt och hon blir väldigt glad för hans skull och tänker att han jobbar ju faktiskt väldigt hårt med basketen. Just de stunderna är väldigt trevliga med serien att saker och ting kan svänga på en femöring men även om de svänger snabbt så svänger det inte onaturligt mycket.

 

Hittills av de avsnitten jag har sett så är serien mer än godkänd och det ska bli trevligt att följa den till julafton.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Började kolla på Code Geass: Lelouch of the Rebellion igår kväll.. Hade inga större förväntningar om hur den skulle va, visste bara att Lelouch var en mäktig karaktär. 

Vet inte om jag är helt "hookt" än men den har en del saker som får mig att vilja se mer av den! 

Blev rätt så skeptisk när jag kollade på stilen och se dessa mech soldaterna (har alltid haft något emot dem..) men när man såg hur smart, kunnig, slug Lelouch är i animen blir man bara mer intresserad av att se mer. Hade först tron om att han skulle bara vara en övermäktig karaktär som besegrade alla som stod i hans väg men så är det inte.. Hans kraft är mycket stark men den har oxå sina begränsningar, lika så han själv mot ett helt imperium. Men det är hans kraft och hans sluga tänk att analysera situationen och få den till hans vinning som gör att han blir mäktig.

Lovande anime som bör ges en chans enligt mig, kommer i alla fall själv se vidare på den och vart den kommer leda! peace  :jglad:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Re-kan! - Amami kan se spöken och andar (och av någon anledning även förstå katter). Hennes interaktioner med andar leder till udda situationer som hennes närmaste vänner har (någorlunda) vant sig vid. Dock så har Inoue från hennes klass lite svårare att acceptera detta p.g.a. att hon är livrädd för spöken. Varmhjärtad slice of life med airheads, tsunderes och ecchi-katter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

När Comet Lucifer började i höstas så såg jag ett par avsnitt och jag tyckte väldigt mycket om dem. Jag gillade huvudkaraktärerna och tempot och hur mysteriet byggdes upp. Nu har jag sett några avsnitt till och... javene. Det känns som serien tappade tråden nånstans. Det är ganska mycket som händer som inte tillför något till handlingen, och det finns ingen vidare intrig. Det som stöter mig mest är att jag inte är säker på vad elakingarnas motivation är. I första avsnittet introducerades en officer som gillar att slåss, men följer han order eller har han sina egna planer? Jag vet inte! Det är seriens stora brist i mina ögon. Jag vet inte riktigt varför saker händer.

 

Jag har också börjat lägga märke till en del av Aketagawa Jins (No Game No Life; DanMachi) ljuddesign. Alla swish- och pang- och krasch-ljudeffekter har vääldigt mycket bas. Jag gillar det i princip - det gör att allting låter väldigt märkvärdigt - men det börjar kännas lite enformigt efter ett tag.

 

Jag började även se på Witch Craft Works för den fanns på crunchyroll och jag har hört den nämnas en eller två gånger. Den har en lite udda ton som jag sett några gånger förut men inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till. Det händer att den blir väldigt allvarlig och huvudkaraktärernas liv är i fara och hujedamig. ... men när hjältarna vunnit och faran är över så sopas allvarligheten under mattan. Elakingarna är typ inte elaka längre, och nästa dag går alla till skolan som vanligt och det blir en humorserie igen.

 

Överlag är det som en mindre bra Demonknegarn.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har fortfarande inte kännt för att börja på någon vårserie, så jag ser om några grejer istället :widegrin:

 

Nu Barakamon. Jag tycker det är fel att kalla det här för en slice-of-life, fastän det ser ut som en. Den har en massa karaktärer som gör ingenting just, men jag ser den ändå mer som ett drama. I varje avsnitt händer någonting väldigt viktigt för huvudkaraktären, och han växer som person eller lär sig någonting. Barakamon har mycket mera vikt än typ Non Non Biyori (som också utspelar sig på landet).

 

Älskar den här serien. Men har inte sett klart någon från förra inlägget än. Ville ta en titt på Joker Game också. Det kommer nog bli ännu  jobbigare att försöka börja på några sommarserier ¯\(ツ)/¯

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu Barakamon. Jag tycker det är fel att kalla det här för en slice-of-life, fastän det ser ut som en. Den har en massa karaktärer som gör ingenting just, men jag ser den ändå mer som ett drama. I varje avsnitt händer någonting väldigt viktigt för huvudkaraktären, och han växer som person eller lär sig någonting. Barakamon har mycket mera vikt än typ Non Non Biyori (som också utspelar sig på landet).

 

Väl talt.

 

Missa inte prequel-serien Handa-kun, som får animeversion i juli. Det är, åtminstone vad jag läst av mangaoriginalet, en bra komedi -- inte slajs-of-lajf eller drama, utan komedi. Det utspelar sig när Handa går i gymnasiet. Ett springande skämt är att

alla ser upp till Handa, medan han själv tror att alla hatar honom

.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föredrar att se en skara fåtal serier åt gången då jag tycker att det blir för rörigt med ca 10+ åt gången. Så just nu kollar jag på Naruto Shippuden, One Piece och Fullmetal Alchemist Brotherhood. Efter att sett ut FMA planerar jag att börja på Fairy Tail och kanske Fate/Zero.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...