Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är väl inte direkt samma typ av humor, Pani Poni Dash! innehåller bla hundratals referenser till andra serier, mangor och spel. Men båda är helt galna, även om Pano Poni antagligen är ännu sjukare.

 

Båda två är bland dom roligaste serierna jag har sett, så förhoppningsvis kommer du nog gilla den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se på pani poni dash! igår lite och den verkar sjukt underhållande. Förhoppningsvis är det samma sjuka humor som i azumanga daioh, det kanske ni som har sett den kan berätta? :P

Den har väl en galnare typ av humor. Samtidigt krävs en hel del kunskap om tv-serier, spel osv från de 10 senaste åren för att fatta allt de skämtar om :P

 

 

Själv har jag börjat med dessa serier:

 

Hidamari Sketch

Riktigt skön serie i samma still som Azumanga Daioh, likaså denna tagen från en 4-panels seriestrip, och har samma "mysiga" stämning som AzuDaioh. Rekommenderas starkt :)

 

Manabi Straight

Klockren serie. På något sätt är den rentav vacker, relationsmässigt. Vi får njuta av Hirano Ayas röst även i denna serie. Får hoppas någon börjar subba den, för den har verkligen stigit på min lista efter bara två avsnitt.

 

Kyoushiro to Towa no Sora

Är inte helt säker på om jag kommer gilla denna serie, men eftersom jag påbörjat den kommer jag avsluta den, någon gång i alla fall :P

 

Saint October

Läs Orrins förklaring :P

F.ö tycker jag att serien verkar rikta sig mot en yngre målgrupp. Men samtidigt inte eftersom den verkligen skriker med sina goth-loli karaktärer.

 

Venus virsus Virus

Får se hur denna serie utvecklar sig. Första avsnittet verkar bara ha beståt av en kort del av introduktionen, så inget utmärkande för denna serie har visats än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se på Tsubasa Chronicle igår, totalt underbar! <3

Fattar inte hur jag kan ha skjutit upp den så mycket, kände direkt i dom två första avsnitten att detta är en serie precis i min smak.

 

Är Card Captor Sakura i samma stil? Har fattat det som att det är många karaktärer från CCS i Tsubasa iallafall?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är Card Captor Sakura i samma stil? Har fattat det som att det är många karaktärer från CCS i Tsubasa iallafall?

 

CCS har inte samma stil som Tsubasa, även om upplägget är rätt lika (samla kort/samla fjädrar). Dock så är det en bra serie som är värd att kolla på.

 

Finns rätt många karaktärer från CCS i Tsubasa , dock så har dem annan form och egenskaper som inte man ser i Tsubasa.

 

Bra att du har börjat på Tsubasa förresten, musiken är riktigt skön i den serien B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra att du har börjat på Tsubasa förresten, musiken är riktigt skön i den serien B)

 

Det kan man verkligen inte göra annat än att hålla med om, skaffade soundtracket direkt!

Älskar när dom drar in lite vokaliska låtar i lämpliga scener, och pampiga låtar(läs: One-winged angel från FFVII: AV) i stridsscener är riktigt underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började kolla på Venus versus Virus idag och den verkar faktist bra. Gillar Luchia starkt, hon verkar vara en riktigt tuff tjej. :P

 

Animationerna ser jävligt bra ut, gillar stilen.

 

Spoiler

Fast Sumire är ju as tuff när hon blir skjuten med antikroppar och blir som ett antivirus, så jävla brutal(Vet inte om det är en spoiler egentligen men kanske inte så roligt ifall någon ser framemot serien och inte vill veta tuffa saker). :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går dåligt på den fronten. Det var länge, länge sedan jag tittade på mangafilm regelbundet. Jag skyller på att jag fortfarande inte fått tillbaka några av mina VOTOMS-VHS;er. Hade jag det skulle jag nog försöka titta på den. Någon gång i höstas tittade jag lite på Dancougar, tyvärr tittade jag aldrig klart på den, trots att jag haft hela i åratal(Men det är inte mitt fel! Det kom ett tjatigt recap-avsnitt i vägen). Fast förhoppningsvis kommer jag plöja igenom den någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var det Min flickvän är ett domedagsvapen och SäMoViK. Domedagsvapnet är faktiskt ganska påfrestande. Jag kan inte pejla eller synka med personernas reaktioner; jag tycker de är irrationella, känslorna som flödar upp hela tiden och orsakar tårar tycker jag är överdrivna och onödiga, och jag tycker de gör fel hela tiden, överdramatiserar saker hela tiden och framförallt är det så kass kommunikation. Visst, det är väl det som serien går ut på (en romans mellan två personer med kass kommunikation) men för mig är det mest bara irriterande. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp, sett NGE, samt:

 

Vandread

Escaflowne

FMP

Dual

Robotech

Gundam seed + destiny

Rahxephon

Martian Successor Nadesico

Gunparade March

 

Är väl de mechaserier jag sett. Skulle behöva någon ny att se dock, men svårt att hitta någon som verkar bra. Å andra sidan är det svårt o konkurera med de ovan nämda (med vissa undantag).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två avsnitt kvar av första säsongen med Tsubasa Chronicle, har inte hunnit se så mycket anime senaste veckan. =(

 

I vilket fall är den fortfarande lika bra, och Mokona är så sööööööööööt att man bara vill krama han så fort han kommer i bild! ^_______________^

 

Men

Vad är dealen med Syourans öga? Dom förklarade det ju aldrig utan hintar bara hit och dit, är han blind på ögat eller vad? Nersatt syn? Han verkar ju kunna se på det, men tydligen så reagerar han mycket långsammare på den sidan. Jag släppte det första gången det kom upp för jag blev inte klokare av att se om scenen där dom pratade om det. Men nu igen när Seishirou kom med så började dom prata om hans högeröga, och att Syourans öga tydligen är samma som Seishirou. Men Seishirou sa ju att han fick offra sitt högra öga till häxan för att kunna resa genom världar. Så, om dom har samma fel på sina ögon så är det alltså = att Syouran är blind på högra ögat? Lite dumt när dom tar upp en sak så mycket som om det skulle vara något viktigt, men sen inte förklarar det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...