Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte se om på Aria igen av någon konstig anledning.

Jag också. Konstigt sammanträffande.

Såatteh...

 

 

 

...är ni ihop nu? :blush:

 

Man hör ju ofta om personer som spenderar sin smekmånad i Venedig... <.<

 

what about me ;_; jag ser ju också på aria konstigt nog just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man hör ju ofta om personer som spenderar sin smekmånad i Venedig... <.<

:blush:

 

Men skämt åsido så var vår pilgrimsfärd otroligt lyckad. Pics + en artikel om Aria och dess inspirationer från Venedig dyker upp inom kort!

 

Skriv gärna varför man pilgrimsfärdar efter Aria också, jag har aldrig riktigt förstått vad det är som man gillar så mycket med den serien som får en att flyga ner och besöka platserna i serien. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriv gärna varför man pilgrimsfärdar efter Aria också, jag har aldrig riktigt förstått vad det är som man gillar så mycket med den serien som får en att flyga ner och besöka platserna i serien. =D

Tror inte jag förstår varför man skulle göra något sådant över huvud taget, men det är väl bara jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har ett intresse överhuvudtaget av att se olika platser på jorden, varför skulle inte en TV-serie man gillar kunna sporra en till att besöka en specifik plats? Det handlar ju inte om att Aria har fått tre grabbar som inte ens vill lämna huset att fly landet, bara om att serien, med sin idylliska presentation av (Nya) Venedig och dess turistattraktioner, har öppnat deras ögon för staden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, jag ska vallfärda till Area 11 nästa år. Ska köpa korv från korvståndet i Stage 9 och trippa på Refrain i Shinjuku-gettot.

 

Nej, men det finns ju serier som bygger upp en fascination för platser som faktist finns på riktigt. Aria är väl en av de främsta på den punkten. Andra platser som säkerligen lockar folk är väl exempelvis Higurashi-byn och Air-stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jojo, det förstås. Att bli inspirerad till olika resmål tack vare [vad som helst] är väl inte så konstigt, men att faktiskt besöka specifika ställen som visas? Javene. Känns lite som att köpa figurer.

 

...

Hur ser du något konstigt i det? Vi stack egentligen dit främst för att vi tre ville sticka utomlands under sommaren. Sen dök Aria-vallfärden upp som ett roligt resmål. Visst kändes det lite nördigt att göra något sådant, men när man väl var där så var det skitkul att leta fram de olika byggnader och områden som Aria direkt hämtat inspiration från. (Vi gjorde inte det helt på egen hand, utan använde guiden på denna sida).

 

Samtidigt käkade vi god italiensk mat och njöt av vädret, vilket man inte ska undvika(!), men just att vi gick till dessa platser gjorde att vi såg ett Venedig som inte alla turister ser, eftersom vi gick genom smågator och i områden där turister sällan tar sig genom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... men varför just Aria? Är den verkligen så bra?

Den är alldeles lysande på att idyllisera människor, djur, historia, traditioner och platser, och levererar avslappnande musik och tillbakalutad humor. Sedan är det väl inte så många serier som sätter omgivningarna i fokus på samma sätt.

 

Huruvida det är "bra" eller inte är upp till var och en. Inte alla orkar med serier där "inget" händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Började med Karin för några dagar sedan, rätt mysig vampyrsaga om än en aning lite för tjejig faktiskt, när Karin utsöndrar blod så kommer det ibland fluffiga röda små fyrklövrar istället. Precis som om serien säger säger till sig själv "nu blev det för våldsamt" :/ Nåja, underhållande är den i alla fall även om man blir jäkligt trött på det försynta "japanska" beteende som serien är proppad med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Bestämde mig för att börja se Moon Phase igår och det som gjorde mest intryck på mig var den bizarra öppningslåten,
. Verkade helt felplacerad i det inledande avsnitten som ändå hade en övergripande seriös ton.

Åh, den var ju så övergullig och opassande ja. Typiskt Shaft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser på Nana.

Det är bra grejer. Väldigt ostereotypiskt alltihop på nått vis.

Ashaz kollar på... Nana???? :surprised:

Vart är världen på väg?

 

Säg inte att du kollar på Kimi ni Todoke också :surprised:

vadårå? Det är bra drama :)

 

Nej jag ser inte på Kimi ni Todoke. jag bara retas med Voffe i den tråden :P

 

 

 

 

föresten

Va många smileys det blev. :O
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...