Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Med tanke på att italienarna alltid lyckas slarva bort sina ljudband lär du få se den med en splitter ny dubb, Friztan.
Med kristallklart 80-talsljud. Jag brukar klara av alla ljudöverslag och skorriga effekter i gamla serier, men det där slice-ljudet dom överanvänder i Bem var nästan för mycket. Men serien verkar bra. Frågan är om den är värd en tusenlapp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar vårsäsongen som inte är slut ännu ^^ Angel Beats och de andra.

 

AHA XD haha! okey,

 

Jag kikar också på Vårsesongens Serier + att jag har börjat med TRUE TEARS och imorn ska jag börja på HONEY AND CLOVER :)

 

 

är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :)

 

Nai, den sög :P

 

haha :D Smaken är som baken, nä men jag gillar den verkligen. Bra story , karaktärerna, speciellt Noe söt liten flicka som är underlig men underbar med en otrolig karisma :) Gillar hon. Hiromi är lite underlig tycker jag, Snarare rent av en lite elak person även om hon är tillbakadragen och lite ensam som jag uppfattat det som.

 

Hemligt, Har du inte sett seriens så kolla inte ^^

Speciellt när "Hiromi" säger att hon vill inte höra Shinichirō namn igen och dom bor i samma hus ? verkligen dåligt att säga så , och ni som sett serien vet säkert vilket avsnitt jag menar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg Osamu Tezukas Jumping, och tänkte på att Tezuka verkligen jobbade med samma människor år efter år efter år. Ta Junji Kobayashi till exempel, som började 1970 med Kleopatra och sen arbetade under Tezuka över bland annat Rymdens eldfågel och Shinsaku janguru taitei, och fortsatte arbeta under Tezuka med Rintaros Metropolis efter sin förre arbetsledares död. Ett fint exempel på lojalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir mest långkörare nuförtiden; One Piece, Bleach, Fairy Tail och har av händelse plockat upp Naruto igen. Jag inte har kollat på Naruto sedan Shippuden startade, det roliga är att det känns som att jag inte har missat ett dugg, fast visst har jag saknat karaktärerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg Osamu Tezukas Jumping, och tänkte på att Tezuka verkligen jobbade med samma människor år efter år efter år. Ta Junji Kobayashi till exempel, som började 1970 med Kleopatra och sen arbetade under Tezuka över bland annat Rymdens eldfågel och Shinsaku janguru taitei, och fortsatte arbeta under Tezuka med Rintaros Metropolis efter sin förre arbetsledares död. Ett fint exempel på lojalitet.

 

Jumping är ju väldigt snygg. Sånt som animatörer idag inte skulle ta i med tång, för "det där kan man ju göra på datan".

 

Annars var ju Tezuka bra på att skrämma bort folk genom illa skötta bolag. Sunrise grundades till exempel av avhoppare från Mushi som svor att aldrig låta en konstnär hålla i finanserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jumping är ju väldigt snygg. Sånt som animatörer idag inte skulle ta i med tång, för "det där kan man ju göra på datan".

Åjo, i Europa och Kanada finns många animatörer kvar som fortfarande kan konsten att göra riktig tecknad film, även om det mesta naturligtvis inte är lika snyggt som Jumping.

 

Annars var ju Tezuka bra på att skrämma bort folk genom illa skötta bolag. Sunrise grundades till exempel av avhoppare från Mushi som svor att aldrig låta en konstnär hålla i finanserna.
Ironiskt nog skulle inte Sunrise av idag lida särskilt mycket av åtminstone någon konstnär någonstans någon gång.

 

Sceleris: Jumping är ändå visuellt inte hälften så experimentiell som Flugan. Det här konkav-konvexa perspektivskiftet till exempel. Det finns nog inga celler alls i Flugan. Jumping är animerad mer som en traditionell tecknad film, vilket nog kommer sig av att den är gjord av personer som jobbade med mer traditionell tecknad film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är mitt uppe i första säsongen av Digimon. Har precis börjat på... blir det fjärde arcet? Det med de fyra sista i varje fall. Det enda jag saknar från den engelska dubben är musiken vid förvandlingarna. Förbanne den japanska popsång som kommer varje gång i den japanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...