Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Pansarriddarna Votoms (装甲騎士ボトムズ) vann rätt mycket på att dom kom bort från den där djävla plåtstaden.

 

Jag håller med, de första fjorton avsnitten är lika bortkastade som de första fjorton i Orguss.

 

Fast heter det inte Pansarkavalleriet (装甲騎兵)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började se på Yoiko från 1998. Det handlar om en 10-årig flicka med en välutvecklad kropp -- hon ser ut som en kurvig tjej kring 18-20 år. Missförstånd uppstår, skratt följer...

 

...för att det är fel på så många sätt. Varje avsnitt börjar med att hon duschar och man får se hennes bröst. När jag lägger till att karaktärsgalleriet innefattar hennes artonårige killkusin Jiro (som hon envisas att dela rum med) som vill inget hellre än att vara i fred och fappa till p-rullar, och hennes kvinnliga lärare som lätt blir avundsjuk på sin elevs "tillgångar" och gärna ser att pojkarna i klassen riktar sina lustar mot henne i stället... så kan ni nog räkna ut seriens framtoning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strawberry Panic Rullar här!! Äntligen lite Girl On Girl1!! MOAHAH! XD

 

Om du är intresserad av Girl on Girl så finns det enligt mig bättre än Strawberry Panic. Inte för att den var direkt dålig men ändå :P

 

Ta o kolla upp Candy Boy, Aoi Hana eller Sasameki Koto om du är inne på Shoujo Ai romanser ^^

 

EDIT: Oj detta var ju inte ge mig tips tråden men jag strider mot reglerna lite o tipsar här ändå nu när skadan redan e gjord :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strawberry Panic Rullar här!! Äntligen lite Girl On Girl1!! MOAHAH! XD

 

Om du är intresserad av Girl on Girl så finns det enligt mig bättre än Strawberry Panic. Inte för att den var direkt dålig men ändå :P

 

Ta o kolla upp Candy Boy, Aoi Hana eller Sasameki Koto om du är inne på Shoujo Ai romanser ^^

 

EDIT: Oj detta var ju inte ge mig tips tråden men jag strider mot reglerna lite o tipsar här ändå nu när skadan redan e gjord :rolleyes:

 

Är inte Shoujo AI kille / kille <..< Jag är absolut inte inne på sånt !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strawberry Panic Rullar här!! Äntligen lite Girl On Girl1!! MOAHAH! XD

 

Om du är intresserad av Girl on Girl så finns det enligt mig bättre än Strawberry Panic. Inte för att den var direkt dålig men ändå :P

 

Ta o kolla upp Candy Boy, Aoi Hana eller Sasameki Koto om du är inne på Shoujo Ai romanser ^^

 

EDIT: Oj detta var ju inte ge mig tips tråden men jag strider mot reglerna lite o tipsar här ändå nu när skadan redan e gjord :rolleyes:

 

Är inte Shoujo AI kille / kille <..< Jag är absolut inte inne på sånt !

 

nä det du tänker på nu är shounen Ai, dvs kärlek mellan killar. o var inte orolig det är inte min grej heller så du kommer inte få många sådana tips från mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu rullar 3 av dom nya från Sommar sesongen här :D

 

Amagami SS Första episoden avklarad. Jag har en känsla av att denna kommer bli riktigt bra. :)

 

Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi

 

Seitokai Yakuindomo

 

EDIT kollar på Hokuto no Ken Episode 23 och!

 

Hokuto No Ken Episode 23

Varför är det en fortsättning? Kens fru dog ju i EP 23 och det var ju allt han strävade efter. att få tillbaka henne d:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HEROMAN! Jag hade helt glömt bort serien skapad av Stan "The Man" Lee i samarbete med min favoritstudio Bones (studion som gav mig min stora kärlek, veteranerna här bör veta vilken jag menar).

 

Har än så länge bara sett de första två avsnitten men jag är redan kär på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tittar vidare på Golgo 13. Serien känns som en lågbudgetserie animationsmässigt och varje avsnitt innehåller mängder av urfula datoranimerade fordon. Dålig färgsättning. Men Golgo ser till att hålla nivån uppe. Jag gillar också det något otidsenliga i figurdesign och regi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HEROMAN! Jag hade helt glömt bort serien skapad av Stan "The Man" Lee i samarbete med min favoritstudio Bones (studion som gav mig min stora kärlek, veteranerna här bör veta vilken jag menar).

 

Har än så länge bara sett de första två avsnitten men jag är redan kär på nytt.

Jag droppade den serien efter ca 4 avsnitt. Men det kanske var för att jag förväntade mig ett nytt Eureka Seven.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HEROMAN! Jag hade helt glömt bort serien skapad av Stan "The Man" Lee i samarbete med min favoritstudio Bones (studion som gav mig min stora kärlek, veteranerna här bör veta vilken jag menar).

 

Har än så länge bara sett de första två avsnitten men jag är redan kär på nytt.

Jag droppade den serien efter ca 4 avsnitt. Men det kanske var för att jag förväntade mig ett nytt Eureka Seven.

 

Själv har jag sett nio avsnitt och måste tyvärr säga att den inte har blivit bättre sen de fyra första. Handlingen känns riktigt tam och karaktärerna inte speciellt intressanta, tyvärr. Hade hoppats mer på att serien skulle utvecklas till en riktigt hjältesaga, den utveckla sig inte riktigt så som jag hade hoppats på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Isekai no Seikishi Monogatari, rätt okej serie hittills(ep.12 utav 13). Serien är en OVA på 13 avsnitt ala. 45 min stycket. Den handlar om 15 åriga Kansaki Kenshi som kommer till en värld helt olik vår egen. Han har egentligen ingen aning varför han är här och det är också därför han går igenom sitt äventyr, för att ta sig hem.

 

Serien är en harem/komedi/mecha serie inte olik mycket annat i den kategorin, gott om flickor, en del komedi med sexuella anspelningar och några fina strider med stora biomekaniska robotmechas.

 

Tyvärr kan jag inte sätta denna i "sett färdigt" ännu då jag inte hittar sista avsnittet subbat*blink blink* och inte heller förstår nog med Japanska för att köra utan. Jag gillar dock designen på både karaktärer och mechas, mycket färg i bakgrund och även sättet storyn går vidare är rätt bra gjort även om dem kanske väntade lite väll med att sätta igång på allvar. (kommer säkert en andra säsong)

 

Så... ska försöka se färdigt den här när väll 13 kommer hem till pappsen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har försökt börja titta på anime igen, efter nästan ett års uppehåll nu, och förutom att jag tittat in första avsnitten av de nya serierna som sänds nu (Amagami SS, Highschool of the Dead och Mitsudomoe) så ser jag för tillfället på Working!!.

 

Mycket underhållande serie :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev visserligen det i den specifika tråden men tittar just nu på Umineko No Naku Koro Ni. Om ni vill ha lite intryck finns det (med små spoilers) här. Annars tittar jag inte på något särskilt utan kör maraton på en serie tills den är klar och går därefter vidare till en annan. Denna forumla har sällan fungerat för mig förutom men av någon anledning gör den det nu.

 

Enligt MAL så tittar jag på fler men de flesta hör egentligen hemma på "on hold"-listan men i brist på ork ligger de kvar där. Undantaget är att jag försöker att långsamt tassa mig igenom Legend of the Galatic Heroes men det är enbart några få avsnitt ytterst sporadiskt. Har dock märkt att det är en serie som inte skadas särskilt mycket av att följa på detta vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började för 9 månader sedan, men nu har jag äntligen sett ikapp Mästerdetektiven Conan! Med (hittills) 580 avsnitt finns det en hel del att säga, men jag får börja med att säga att den var överraskande bra -- de dagar jag sett har jag nog snittat 5-10 avsnitt per dag. (Dock har jag osett 40 otextade avsnitt mitt i serien, merparten av biofilmerna och köpvideoavsnitten.)

 

Mästerdetektiven Conan handlar om sjuttonårige Shinichi som är en Sherlock Holmes-älskande detektiv som till och med har hjälpt polisen med många brott. När han äntligen får tid att gå på nöjesparkdejt med sin barndomskamrat Ran (de är uppenbarligen kära men vägrar erkänna det för varandra) får Shinichi syn på ett par suspekta svartklädda individer och bestämmer sig för att följa efter dem ensam. När han blir vittne till olagliga affärer blir han nedslagen, förgiftad och lämnad till sitt öde. Men det experimentella giftet de gav honom dödar honom inte -- det förvandlar honom till en sjuåring. För att inte försätta sina nära och kära i fara beslutar Shinichi sig för att anta en ny identitet, som den lilla pojken Conan Edogawa. Med olika ursäkter lyckas han bli inneboende hos Rans familj: eftersom Rans pappa är privatdetektiv hoppas han kunna luska ut sanningen om de svartklädda typerna och en dag sätta dem bakom lås och bom. Frågan är bara om inte Ran hinner luska ut sanningen om Conan före det...

 

För att beskriva seriens format är det oftast fristående avsnitt eller par av avsnitt där Conan och hans värdfamilj (eller Conan och hans nya barnvänner) går ut på stan eller åker runt i Japan eller får någon mystisk klient på detektivfirman, något som oftast slutar i ett mystiskt mord vars omständigheter endast kan synas av den överintelligente sjuåringen, som för att vara diskret måste manipulera de vuxna att lösa brottet genom att släppa ledtrådar eller att imitera deras röster. Det är ett väldigt "filler"-vänligt format: om det behövs vaddering för att inte komma för nära mangan så är det hur enkelt som helst att passa in egna gåtor. Det är oftast helt hyfsat, endast ett par ynka avsnitt har slagit mig som undermåliga i handling och produktion. Då och då så är det en serie avsnitt som behandlar Conans jakt på de svartklädda skurkarna som ingår i det hemliga Svarta syndikatet (eller "Ligan" som Zimeon kallar dem i mangan), och då är det ofta riktigt spännande! (Avsnitten om Svarta syndikatet har dessutom ofta sänts i extra långa specialavsnitt, en del över två timmar långa.) Det är inte en helt statisk serie: sakta men säkert rör sig handlingen framåt.

 

Det finns som sagt mycket mer att säga, som hur brett karaktärsgalleriet är, hur skön stilen är (de har så söta knappnäsor), hur makaber världen måste vara när polisen undersöker lik med avslitna huvuden och kommenterar om hur vanligt det är, och kanske en kommentar om vilken särställning Conan har i animévärlden. Det är inte många andra serier som sänds i 14 år och får ta upp 2,5 timmar i sträck på värdefull kvällstid!

 

Jag kan rekommendera den åt alla -- alla som inte är rädda för det stora antalet avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör lite som Negi och kollar en serie åt gången men följer till viss del även några serier som sänds just nu. Jag har just nu gått och snöat in mig lite på fantasy genren och har precis sett klart på första OVAn av Record of Lodoss War, en serie som jag velat se på ett bra tag men det har helt enkelt aldrig blivit av. Just nu så följer jag då uppföljaren till ROLW, Chronicles of the Heroic Knight och inte hunnit sett mer än ett avsnitt än så länge, blir nog fler under natten men kände för att skriva lite här innan jag gav mig vidare.

 

Första serien är riktigt bra på många punkter i min mening men det som gör att den kanske aldrig fångar en helt är att handlingen är rätt så utsprid och det känns som att man missat något ibland när ett nytt avsnitt börjar. Det är inte svårt alltså att hänga med i den övergripande handling men serien hade nog mått bättre av att kanske ha varit en 2-cour och gett mer utrymme åt handlingen. Även karaktärerna hade mått bra av detta, för även om man får lära känna några av dom så går man aldrig riktigt in på djupet här vilket också gör att serien blir något lidande.

 

Men det finns även bra saker om serien som är värda att ta upp. Världen och handlingen, återigen fast på ett positivt sätt, är intressanta. Jag gillar verkligen också animationen och karaktärsdesignen speciellt här. det känns lite smutsigt på något sätt och kan nog liknas lite med Berserk-animens "fula" stil. Men den passar mig.

 

Jag hoppas att den andra säsongen kan höja de små detaljerna något då den är på 27 avsnitt och borde då ha gott om tid på sig att berätta en bra historia samt gå in lite bättre på karaktärerna.

 

Edit: Okej, efter att ha sett på de första två avsnitten av Chronicles of the Heroic Knight måste jag erkänna att jag kände mig väldigt förvirrad och var tvungen att kolla upp saker och ting. Det är ingen uppföljare det handlar om utan en slags alternativ historia från mitten av första OVAn. Aja, bara kolla vidare och hoppas på en bättre handlingen nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte ge sex serier från sommarsäsongen en chans, och efter att ha sett de första avsnitten från några av dom har jag fastnat för Mitsudomoe och Seitokai Yakuindomo som jag redan nu vet att jag kommer fortsätta se klart. Ookami-san har några avsnitt till på sig att bevisa sin potential, de övriga på min lista har jag inte några större förhoppningar för, men skall försöka ta tag i det ändå.

 

Utöver denna säsongen så kör vi naturligtvis andra halvan av K-ON!! och Major! Vi har även två av sommarens OVAer uppskrivna som skall kikas på när tid ges till detta.

 

Jag har märkt av att jag knappt kikar på serier som gått klart längre... underligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tittar faktiskt på hela 2(!!) serier just nu; The Book of Bantorra och Diamond Daydreams.

 

Bantorra började jag se på när den sändes i höstas och gillade den måttligt men lade på hyllan då jag inte orkar med att följa serien veckovis. Gillar den även fast den precis som senare delar av Umineko lider av att ha flashbacks som hämmar narrativet för huvuddelen av handlingen... som visserligen inte kommit igång riktigt ännu såhär 13 avsnitt in.

 

Den andra jag ser på är Diamond Daydreams, en oerhört trist antologi av kärlekshistorier där den ena är mer klichéartad än den andra. Den röda tråden mellan dessa är att alla utspelar sig i Hokkaido i uppenbara reklamsyften. Har hittills sett 4 avsnitt vilket är 2 fullt sedda historier (varje får 2 avsnitt) och med dessa i bakhuvudet tvivlar jag på att serien kan bli bättre på något sätt. Jobbigt animerad är den också, särskilt under första historien där någon tyckte att hastigt skiftande vinklar under helt ointressanta samtal var en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Följer f n två av sommarens serierna, samt Rainbow som fortsätter sen i våras:

Mitsudomoe är ingen intelligent serie, de flesta av poängerna utspelar sig under bältet. Men all bra humor härrör ju därifrån, så jag tittar vidare och hoppas på bättre form än avsnitt 3.

Seikimatsu occult gakuin är helt klart det enda sevärda som Anime no chikara-projektet har lett till. Ingen tunn moe-soppa som i Sora no oto och ingen skitnödig coolhet à la Hollywood som i Senkô no night raid. Huvudpersonen Maya är dessutom en riktig sexbomb, åtminstone tills hon sätter på sig skoluniformen. Återstår dock att se om manuset inte kör fast efter något avsnitt med något snöpligt deus ex machina-slut i sista avsnittet.

 

Kollar dessutom på den gamla Mitsuru Adachi-serien Hiatari ryôkô, en gång utgiven på video som Kul i plugget. Befriande fri från Adachis sedvanliga sportintriger och oerhört vältecknad – dels på grund av att den tecknades under brinnande högkonjunktur, dels för att regissören heter Gisaburô Sugii. Huruvida handlingen är lika bra som återstår att se: En 15-årig tjej (Kasumi) flyttar in hos sin moster som driver pensionat för gymnasister. Alla hyresgästerna är killar med olika personligheter. Lite som Love Hina fast mindre hysterisk och utan så många sexskämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...