Hoppa till innehåll
Anime.se

Full Metal Alchemist på svensk tv?


fish cake
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag betvivlar starkt att den börjar på svenska cartoon network.

 

1. Den är för våldsam.

 

2. Den har inte gått på cartoon network någon annanstans i världen.

 

Det där stämmer, men som sagt så har dom då i USA sagt att de skall börja visa den på Cartoon Network i USA... Hur det sedan blir med det vet jag inte...

Men jag har då sett en trailer på deras hemsida. Finns även i Trailer tråden högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I sverige finns det nog ingen chans. Det enda bra jag någonsin sett på Cartoon är "Pirater på Mörka Vatten".... Och den var det vanliga. Inget våld utan bara lösa saker med hjälp av mysko grejer som att förgifta dom eller något annat snällt och barnsligt. Tror jag, minns dock inte.

 

Men i alla andra läner är det andra saker. Där finns det bra serier på Cartoon. I brasilien visade dom ju Dragonball, Sailor Moon, Pokémon och Digemon, ett avsnitt per dag. Samt på kvällen även någon annan anime serie som handlade om samurajer med lasersvärd...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat vill jag inte ha det på svensk tv om det använder den engelska dubben eller ännu värre dubbas till svenska.

Antingen har man japanska röster och svensk text eller ingeting.

 

Har ni sett ngn serie dubbad förutom stor produktioner(Evangelion, Dragonball, diverse Ghibli filmer, akira , Ghost in the Shell).

 

Se då Shaman King dubben och fråga er själva, vill ni verkligen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat vill jag inte ha det på svensk tv om det använder den engelska dubben eller ännu värre dubbas till svenska.

Antingen har man japanska röster och svensk text eller ingeting.

 

skojsar du? det vore ju skitbra om de skulle sända en massa anime på svensk tv. jag struntar i om det är svenk dubbning. tänk att se kanske 5 superbra serier i svensk tv. det skulle vara bra grejor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag såg på text-tv att dom ska sända en anime serie på TV4 i sommar men jag vet inte vilken.

förmodligen blir det väl sailor moon eller nåt sånt :(

 

hoppas bara inte att det är bey blade eller pockemon...

men visst vore det coolt om dom kunde få till nån bra serie :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget våld utan bara lösa saker med hjälp av mysko grejer som att förgifta dom eller något annat snällt och barnsligt. Tror jag, minns dock inte.

 

kan säga att det inte är "snällt och barnsligt" att förgifta människor. finns gifter som kan ge väldigt stor smärta och hög feber. såg på discovery igår och där va det en medicin som gjorde hela kroppens muskler paralyserade fast man kunde fortfarande höra,se och tänka.. sen finns det ett litet frö om man tar 1 sånt frö så dör man och det fröet är ungeför 0.5mm stort. det räcker med att man sticker in det i nåns kropp så dör man.

så förgiftning är inte barnsligt eller snällt

 

och för att hållas OT så tror jag att Cn kommer sändas ut på boxer snart. eftersom dom flesta kanalerna visas där just nu. fast det kan hända att den stannar på parabol :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...