Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken manga läste du klart senast?


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

tänkte att eftersom vi har en animetråd om detta så kan vi lika gärna ha en manga tråd också :P

 

men i vilket fall som helst, min senaste var Togari, 7/10

varför:

mest på grund av det så kallade öppna slutet, tyckte inte alls om det slutade när man ville läsa vidare som mest!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öhm... oh hmm måste varit ett tag sen, man läser ju inte klart mangor så ofta tycker jag, hmm... Alltså färdiga/avslutade hmm?... Är troligtvis .Hack // Legend Of The Twilight, som ja förövrigt tyckte var sådär, ganska kort osv. men så hade jag inte direkt sett eller läst något annat om The World då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag följer mest pågående serier och det känns som att jag påbörjar fler nya serier än avslutar gamla på något sätt. Just nu är det massor av serier jag köper varje månad. :S

 

Däremot är det en hel del serier som går mot sitt slut eller har slutat så att den sista boken borde komma ut under hösten/vintern. Får väl återkomma då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homunculus (7 vol.) av Hideo Yamamoto (Koroshiya Ichi). En snubbe bor i sin bil, som ett mellanting mellan uteliggare och "vanlig". När han en dag behöver pengar låter han sig utsättas för ett medicinskt försök, som leder till minst sagt oanade effekter. Hyfsat välgjord, ganska sjuk, väldigt fascinerande, och lite äcklig. Högt betyg från min sida, och jag tror jag kan rekommendera den till de som gillar lite mer psykologiska historier.

 

Jinbe (1 vol.) av Mitsuru Adachi var ganska okej, om än något intetsägande på grund av sin korthet, men jag gillar både tecknarstilen och berättarstilen. Om en man och hans vuxna adoptivdotter. Starkt godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste var Japan av Miura (skaparen av Berserk), kass handling men underbara teckningar där man ser likheter med Berserk. Den är dock bara en volym lång.

Ähum, av Miura och Buronson, den ena halvan bakom självaste Fist of the North Star-mangan. Så det är just han vi ska skylla den kassa handlingen på. ;) (För jag håller verkligen med, det är en hyfsat tafflig liten sak.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste var Japan av Miura (skaparen av Berserk), kass handling men underbara teckningar där man ser likheter med Berserk. Den är dock bara en volym lång.

Ähum, av Miura och Buronson, den ena halvan bakom självaste Fist of the North Star-mangan. Så det är just han vi ska skylla den kassa handlingen på. ;) (För jag håller verkligen med, det är en hyfsat tafflig liten sak.)

 

Jo jag vet att han skrev handlingen, dock så köpte jag bara mangan för Miuras illustrationer så jag brydde mig inte om att nämna det. Hur som helst så kan vi se Buronson tillsammans med Miura i boken King of Wolves, kass handling och fina teckningar där med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm. När jag tänker efter har jag bara läst klart två serier och den första var Nausicaä och den jag sist läste ut (vilket var för ett tag sedan) var den tre volymer långa versionen av Astro Boy. Härnäst blir väl Ranma½ eller Neon Genesis Evangelion, om jag får gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så? Då kanske man borde checka in den snarast för jag älskade verkligen tv-serien.

Gör det n_n

Det är i princip hela storyn plus en hel del extra som aldrig var med i animen (dock fick de med en hel del i OVAn). Men det som gör SaiKano mangan så mycket bättre är att man hela tiden får läsa Shujis tankar och hur han känner sig, samt en hel del "barnförbjudna" scener som pga sitt innehåll togs bort i animen, men som är riktigt viktiga för karaktärsutvecklingen.

 

Scenen med Shuji och Akemi var otroligt rörande också :)

 

Författarens efterord som handlade om hur han kom på hela storyn i slutet på volym 7 var också bra läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, vad jag vet så är det bara sju pockets..iaf sju engelska. Kollade på anime news och fick nu veta att det kommer en åttonde japansk imorgon, den japanska nr sju gavs ut 2004-12-27 så det var ju ett tag sen. Kan de ha återupptagit mangan? Jag har inte så stor koll..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing publiceras i en månatlig tidning, och det har kommit 17 kapitel sedan volym 7 (som alltså kom ut för snart 19 månader sedan). Det är väl inte så farligt? :P

Tror jag läste att serien är planerad för 10 volymer, så det borde väl bli totalt sisådär 87 kapitel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...