Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

PokaSorM

Nindendo DS spel att se fram emot

Vilcka Spel tycker du ska komma till DS?  

11 medlemmar har röstat

1. 1. Vilcka Spel tycker du ska komma till DS?

• Legend of Zelda
      8
    • Spy vs Spy
      1
    • World of war croft
      1
    • 007
      0
    • Tales of Tempes
      0
    • Kingdom Hearts
      1

Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni som ska komma till DS?

Rösterna är det som jag tycker ^^

Rösta på!

Jag skulle gjärna se Spy vs Spy eller Legend of Zelda^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ett Super Smash skulle jag vilja se :D

Eller ett nytt Donkey Kong Country ^^

Känner inte till Spy vs Spy eller Tales of Tempes. Sen tror jag iofs inte att WoW skulle göra sig så bra till bärbart...

Ett Zelda eller Kingdom Hearts vore ju inte helt fel, finns massa spel att se fram emot egentligen, Kuru Kuru Kururin nån? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag är allvarligt talat förvånad att Final Fantasy Remaken inte står med där.

Det måste väll vara det mest efterlängtade DS spelet.

Förresten stavas det Framemot inte Fram imot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Pokémon Diamond och Pearl möjligen? :o Ngn förutom jag som räknar ner till Japanreleasen? XD Det ska ju stödja i stort sett alla funktioner som DS har. :o

Däribland wifi och stöd för byten mellan GBA-spelen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Jag är allvarligt talat förvånad att Final Fantasy Remaken inte står med där.

Det måste väll vara det mest efterlängtade DS spelet.

Förresten stavas det Framemot inte Fram imot.

Det heter fram emot.

Kan de inte göra ett nytt FF-spel istället för att bara göra revisioner(Kan man säga så? Nåt annat bra ord?) så fort det rör sig om bärbart.

Har inte tänkt på pokémonspelen, de kan säkert bli bra. Jag fastnade verkligen för blå, men sen har det inte riktigt fångat mig igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ja FFXII håller på att konverteras till PAL, medan tre stycken XIII spel är i görningen.

SÅ jag tror inte du har så mycket att oroa dig för på den fronten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag det kommer komma 3st olika ff13 :P Med olika story's

Men iaf.. det man vill ha till ds är ju FF3. Spelet har ju aldrig funnits på engelska, bara på japanska. Så det vill man ha :P

Annars.. så vet jag inte.. eller vilket KH kommer komma till ds ? har inte hört nått om det faktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Men iaf.. det man vill ha till ds är ju FF3. Spelet har ju aldrig funnits på engelska, bara på japanska. Så det vill man ha :P

FF3 har visst det funnits på engelska, lr snarare finns om ja inte missminner totalt.

och de tre FFXIII spelen är så vitt ja vet alla till ps3.

Och när vi ändå är inne på rättstavning så heter det world of warcraft. (iofs så bryr jag mig inte alldeles för mkt om stavning så länge man förstår vad personen menar, titlar är däremot ganska viktiga.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
FF3 har visst det funnits på engelska, lr snarare finns om ja inte missminner totalt.

Det är första gången Final Fantasy III släpps internationellt i och med remaken till DS. Du kanske tänker på den amerikanska titeln på Final Fantasy VI?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den enda översatta versionen av FF3 som finns är fansubbad.

Sedan att FFXIII kommer endast till PS3 vet jag gott och väl, han frågade om de inte kunde göra några nya FF spel istället för remakes, han frågade INTE om de skulle göra några nya FF spel till DS vilket de INTE kommer göra med ganska hög sannolikhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

mjo, ja vet att de dumma amerikanarna till spånhuven döpte om 6an till trean men fick för mig att de släppte (den riktiga) 3an lite senare. fick för mig att de släppte det på en samlingskiva. Origins, men de var tydligen "bara" ettan å tvåan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Så kul när alla ska visa vad de kan :)

Och jag pratade visst om bärbart, Skatan Milla, kanske inte skulle haft med parentesen där? ;)

Förresten låter det där med FFXIII konstigt >_> Undrar om RED XIII är med ^^;

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Vad är det som låter konstigt ? Att det ska bli 3 spel ?

De har redan berättat att de ska göra tre spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det spel jag verkligen väntar på till DS'en är Rockman ZX. Släpptes för ett

bra tag sen i Japan, och ingen vet när/om det ska översättas. Men så fort det släpps på engelska så skaffar jag det på import, pronto!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

ZX verkar vara riktigt hett. Jag tror att 1up sade i sin hands-on på japanska versionen att man inte behövde några större japanskakunskaper för att kunna avnjuta det. Men det är alltid roligare om man vet vad som händer :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

jag har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag vet inte om nån har sagt det tidigare men det med wow till ds var ett april skämt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
jag har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag vet inte om nån har sagt det tidigare men det med wow till ds var ett april skämt
Jaha jo de bilderna har jag ju sett nu när du säger det, ganska dåligt aprilskämt förövrigt :P

Ja jag tycker det låter konstigt att de gör 3 spel av samma spel, är det konstigt?

Vad har de gemensamt? Vad skiljer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kan inte folk förstå att wow skulle ta alldeles för mycket kraft för vad en DS klarar?

Jag tycker det är ganska självklart att det inte skulel funka, sedan så tar wow för mycket plats för att ha en chans i en DS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Uppföljaren till Phoenix Wright Ace Attorney!

Av dom där alternativen blir det nog Zelda :)

Du har förövrigt missat massa bra spel som kommer i år.

Men, men..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Kan inte folk förstå att wow skulle ta alldeles för mycket kraft för vad en DS klarar?

Jag tycker det är ganska självklart att det inte skulel funka, sedan så tar wow för mycket plats för att ha en chans i en DS.

Varför det? Uppenbarligen skulle de såklart inte göra exakt samma spel, men en uppföljare eller liknande skulle ju fungera, fats jag håller kvar min åsikt om att jag inte tror det skulle göra sig något bra, inge bra alls faktiskt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ja jag tycker det låter konstigt att de gör 3 spel av samma spel, är det konstigt?

Vad har de gemensamt? Vad skiljer?

De ska ha olika storys :P Allt utspelar sig i samma värld men allt är olika.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
De ska ha olika storys :P Allt utspelar sig i samma värld men allt är olika.
Okej

Saknar fortfarande ett nytt bärbart FF. Eller "Den Sista Fantasin" som nån tv-serie, eller vad det var, hade översatt det till xP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det finns serier med FF.. FFU, Sen va det nån serie baserad på FF6 har jag för mig. :P på 3 delar. Hyfsat bra serier.

Men ett nytt spel till DS, tveksamt. Psp ska iaf få ett nytt spel till december, FF7, med Zack :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Det finns serier med FF.. FFU, Sen va det nån serie baserad på FF6 har jag för mig. :P på 3 delar. Hyfsat bra serier.
Mmm jo, jag menade bara att de översatt det så i någon random amerikansk humorserie...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu