Hoppa till innehåll
Anime.se

manga i tio städer


hime
 Share

Rekommenderade inlägg

Manga i tio städer

 

Hej alla mangaintresserade! Bor du i/nära någon av de här tio städerna och kan tänka dig att prata om manga under en septemberdag?

 

Städer:

- Nyköping

- Halmstad

- Varberg

- Uppsala (?)

- Jönköping

- Kungsbacka

- Partille

- Stenungsund

- Växjö

- Västerås

 

I så fall är det bara att läsa vidare!

 

Vi söker 2 mangaintresserade per stad (se lista ovan) som kan tänka sig att den 2 september ställa upp med sitt mangakunnande (du behöver inte vara expert, engagemang och entusiasm är viktigare) och svara på besökares frågor under en lanseringskampanj för en ny manga. Frågorna kommer inte handla om just den mangan, utan mer allmänt om vad manga är, eftersom syftet med kampanjen också är att få nya människor intresserade av manga.

Du kommer också få affischer från mangan att sätta upp i din stad och på platser där du och dina vänner hänger (om någon affisch råkar hamna på din vägg är det också okej)

 

Låter det roligt? Nu till det som är ännu roligare; belöningen! Som tack för sin insats får alla som ställer upp följande saker (förutom att du blir bjuden på lunch den 2sept): boken Japan allt du vill veta, tre valfria mangapocketar från BonnierCarlsen, ett stort tack och ett intyg från BonnierCarlsen på att du deltagit.

 

Om du har en cosplaydräkt får du mer än gärna ha på dig den under kampanjen! (oavsett vilken manga, anime, tevespel eller liknande karaktären kommer ifrån)

 

Jag vill vara med! Hur anmäler jag mig?

Anmäler dig gör du genom att skriva ett mejl där du fyller i den här informationen och skickar det till manga2september@gmail.com

 

Stad:

Ålder:

För- och efternamn:

Adress:

Telefonnummer (hem):

Mobilnummer:

Mejladress (aktiv! du kommer få mer info på denna adress):

Om cosplaydräkt, vilken:

 

Vi kontaktar dig via mejl när det börjar närma sig. Om allt för många från samma stad anmält sig måste vi kanske välja, och då får de med cosplaydräkt förtur. Men låt inte det hindra dig, vi hoppas att alla som vill ska kunna delta!

 

Sammanfattning:

- Sökes: Två stycken entusiastiska mangaälskare per stad som är lediga lördagen den 2 september

- Vars uppgift blir att vara glada och trevliga och berätta mer om vad manga är och varför manga är så bra, när besökare frågar

- Kampanjen kommer hållas centralt i varje stad, utomhus

- Cosplays är väldigt uppskattade

- Man anmäler sig via mail till manga2september@gmail.com, och får svar och senare mer info på den mailadress man angivit

 

Så iväg och anmäl dig nu, så ses vi den 2 september!

 

(sista anmälningsdag är söndagen den 13/8 )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet inte... jag tror inte det... det vore trist om det kom folk som inte vet ett skvatt men det är väl risken man får ta antar jag... vi får väll se...

 

+ det är två pers/stad så det är ju inte så troligt att båda är inkompetenta eller hur...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

+ det är två pers/stad så det är ju inte så troligt att båda är inkompetenta eller hur...
Det där förstod ja itne riktigt, ju färre personer desto störra chans att alla är okunniga, eller?

 

Örebro då? :'/

Sorry, de har sorterat bort städer där ALLA är okunniga om manga! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem arrangerar detta? BonnierCarlsen? Någon ideell förening? Är det något slags billigt PR-trick för att få gratisreklam av entusiastiska ungdomar? Jag skulle allt bra gärna vilja veta vem det är man ska arbeta för innan jag börjar tänka på att engagera mig.

 

det är bonniers som håller i det, ja. Ingen vet mer om manga än den som håller på med det för att det är kul och det är ju fullt frivilligt, så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul och frivilligt var det ja...

 

Jag tycker att det är mycket fult av Bonniers att försöka utnyttja ungdomars entusiasm på det här viset för att skaffa sig i princip gratis reklam, speciellt eftersom ni i det ursprungliga erbjudandet inte ens talar om vem det är som arrangerar, utan försöker låtsas vara ideella. Att använda i princip gratis arbetskraft (några (pocket)böcker av egen tillverkning kan knappast kosta Bonniers särskilt många kronor, och man slipper ju praktiskt nog arbetsgivaravgifter, skatter etc. också) på det här sättet för reklamsyften anser jag vara fullständigt förkastligt. Hur många vuxna människor skulle få för sig att arbeta i princip gratis åt ett stort vinstdrivet företag? Nä, lägg av nu och sluta utnyttja folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...