Hoppa till innehåll
Anime.se

Ewoks, eller Ewokerna på Svenska ?


nysa81
 Share

Rekommenderade inlägg

Vill minnas att jag sett på Ewokerna då man var liten, det fanns ett antal avsnitt dubbade till svenska, minns ej då det var längesedan.

Tror nån av figurerna hette Wicket, latara.. slog mot bl.a. det 2-hövdade monster.. ja, typ.

 

Nån som har minne av denna serie, hur många avsnitt gjordes det, hur många dubbades till Svenska, finns det att köpa någonstans.

 

Någon som har mer info överhuvudtaget ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nån som har minne av denna serie, hur många avsnitt gjordes det, hur många dubbades till Svenska

 

Det finns två olika dubbningar av tv-serien, en dubbning gjord av KM Studio i slutet av 80-talet. Det var den dubbningen som avändes till de videofilmer som släpptes då, jag tror bara att ett fåtal avsnitt gavs ut på video då.

 

Den andra dubbningen gjordes av Eurotroll i mitten av 90-talet, om jag minns rätt så visades serien på Filmnet, och troligtvis så dubbades alla avsnitten till svenska.

 

Serien har även visats med svenskt text på TV4 för omkring 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...