Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto


SrednaX
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon annan än jag som längtar efter serien Naruto?

 

Jag har nyligen läst mina Amerikanska ex och jag hungrar efter mer, det är nog en av de bästa serier som jag någonsin uppleft. Den är på samma nivå som 'Space Adventure Cobra' och den är mest bra för att jag såg den som barn :D

 

Kan NÅGON snälla publisera Naruto i sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte värt besväret! Inte för mig iaf.. eftersom att jag redan läst den på den engelska översättningen så finns det ingen andledning att läsa över 200 kapitell igen... :sleep:

 

Har också läst den engelska. Men tro mig, det blir en helt annan sak på svenska. Den kommer att suga på svenska....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst en del mangor hit och dit. aldrig vart så nöjd med dom svenska versionerna.. säger det igen.. FATTIGA utryck och MESIGA utryck

 

Den enda serien som detta går hem i skulle vara pokémon

och då skulle dom behöva göra en ny serie som heter pikachus söta lilla äventyr med barbie i underlandet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker den engelska översättning av mangan är iretterande så skulle nog inte klara en svensk :) skam när dem översätter teknikerna, dem ska va på japanska med nån liten förklaring nedtill vad det betyder. :I I amerikanska mangan så heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det är) Doppelganger :I

 

nån som har koll på hur långt före mangan är än animen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto äger! /me följer också mangan. Så ball. Fast den har varit väldigt seg på sistone.. man har liksom kunnat förutspå hur striderna slutat. :x

 

Jag undrar om det är sant att Carlsen Comics ska släppa Naruto i serietidningsform? Det kan de inte göra! Det kommer ta evigheter för serien att komma ut helt! DX

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst en del mangor hit och dit. aldrig vart så nöjd med dom svenska versionerna.. säger det igen.. FATTIGA utryck och MESIGA utryck

 

Den enda serien som detta går hem i skulle vara pokémon

och då skulle dom behöva göra en ny serie som heter pikachus söta lilla äventyr med barbie i underlandet

 

Jag protesterar :P

Zimons översättning av Love Hina i MM är enligt mig bättre en den Engelska. Fattar inte varför alla klagar på det. Samma sak med anime. Ingen vill se fansubbade serier på Svenska vilket jag tycker är konstigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I amerikanska mangan så heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det är) Doppelganger :I

 

njaa Doppelganger har jag aldrig sett i nån manga/anime.. skulle snarare tro att du menar Shadow replication.. Kage = shadow och Bunshin = replication så det måste vart en kass översättare som översatt din manga/anime ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett Naruto animen och den e grymt bra. Naruto kommer ut i Pocketbok 2005... och i Serie magasinet som troligen kommer att heta Shonen Jump. Den tidningen kommer även innehålla Yu-Gi-Oh!, Sandland och Shaman King.

 

Manga böcker som kommer ut i år är bl.a. Love Hina och Tokyo Mew Mew, resten är inte riktigt fastställda men blir troligen Neon Genesis Evangelion, Astroboy samt ytterligare någon serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I amerikanska mangan så heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det är) Doppelganger :I

 

njaa Doppelganger har jag aldrig sett i nån manga/anime.. skulle snarare tro att du menar Shadow replication.. Kage = shadow och Bunshin = replication så det måste vart en kass översättare som översatt din manga/anime ;)

 

Shonen Jump - Naruto vol:1 finns både Art of the doppelganger samt Ninja centerfold (sexy no jutsu tror jag) och The ninja harem (harem no jutsu)

svider i ögonen men hey.. man kan inte alltid få som man vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Så den har alltså blivit uppskjuten? Jag hörde att den redan skulle komma i år men de måste ha ändrat det.

Men men den som väntar på något gott..

Jag hoppas att de behåler visa namn för visa attacker och såna saker som "Hokage", "Chakra" m.m.

Jag måste säga att jag är ganska spänd på hur dne svneska översättningen kommer att se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst en del mangor hit och dit. aldrig vart så nöjd med dom svenska versionerna.. säger det igen.. FATTIGA utryck och MESIGA utryck

 

Den enda serien som detta går hem i skulle vara pokémon

och då skulle dom behöva göra en ny serie som heter pikachus söta lilla äventyr med barbie i underlandet

 

Jag protesterar :P

Zimons översättning av Love Hina i MM är enligt mig bättre en den Engelska. Fattar inte varför alla klagar på det. Samma sak med anime. Ingen vill se fansubbade serier på Svenska vilket jag tycker är konstigt..

 

Jag tycker inte det är spec konstigt med tanke på att engelska är ett mkt mer poetiskt språk än svenskan. Svenskan är faktiskt mesig och seg, så jag förstår mkt väl att folk föredrar engelska subbar. Jag kollar aldrig på svensk sub om det finns engelsk etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...