Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto


SrednaX
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det var tredje månad :O Va jobbigt.

 

Nästan samma grejj med One Piece, den har börjat släppas varannan månad, eftersom den kommer ikapp Japan nu. Ganska taskigt, men men så länge man får läsa serien så funkar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

visst ^^... 441

Ja vad tycker vi nu da? hmm mjo jag tycker faktiskt att Hinata skulle ha dött där, inte för att jag inte gillar henne eller så, faktist så gillar jag henne, men det skulle ju kännas rätt på nåt viss >.>

 

och det senaste nu da hmm kan nog inte säga så mycket eftersom det bara slåss just nu men. Men om jag skulle spå nästa chapter så antar jag att pain kommer undan hans attack på nåt sätt och ja Naruto gör nåt oväntat igen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

441

håller med faktiskt, hinata borde ha dött där, av precis samma anledningar som boda skrev. Nu kan det bli love-fight mellan sakura och hinata :P

Skulle gissa på att i något av de kommande kapitlen så får vi reda på i en flashback hur pain´s polare dog och helt enkelt hur pain blev pain. Det är det mer eller mindre upplagt för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

441
håller med faktiskt, hinata borde ha dött där, av precis samma anledningar som boda skrev. Nu kan det bli love-fight mellan sakura och hinata :P

Skulle gissa på att i något av de kommande kapitlen så får vi reda på i en flashback hur pain´s polare dog och helt enkelt hur pain blev pain. Det är det mer eller mindre upplagt för.

 

Nja

En love fight med Sakura tror jag inte tror mer att Sakura ser Naruto som en bättre vän eller kanske ett syskon nu, men vem vet ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 441.

Spoiler
Nä, jag tycker att det var bra att Hinata inte dog, det har redan dött så många i kampen. Så länge det inte visar sig att "oj, Kakashi och alla andra dog inte heller", då känns det bara billigt. (Och jag hoppas verkligen på att Sakura aldrig byter kärleksobjekt till Naruto. Naruto and Hinata forever!!!11elva)

 

I nästa kapitel kommer striden (åtminstone den med sista kroppen) att avslutas, skrev de ju, så inga flashbacks eller ytterligare vändningar. Han kanske använde en spiralstjärna för att få slut på gravitationstekniken, sen anfaller med en annan under femsekundersintervallet. Eller nåt sånt. Hur som helst vet han var Pain gömmer sig, och alla andra letar ju också efter honom, så Naruto och de andra kanske omringar honom?

 

Det här var ju lite kul, vi borde diskutera oftare och mer på forumet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 441.

(Och jag hoppas verkligen på att Sakura aldrig byter kärleksobjekt till Naruto. Naruto and Hinata forever!!!11elva)

Nej, det var inte så allvarligt menat när jag skrev det, de har nån snarlik relation som Jiraya och Tsunade hade. Och de var ju aldrig något riktigt par.

 

I nästa kapitel kommer striden (åtminstone den med sista kroppen) att avslutas, skrev de ju, så inga flashbacks eller ytterligare vändningar. Han kanske använde en spiralstjärna för att få slut på gravitationstekniken, sen anfaller med en annan under femsekundersintervallet. Eller nåt sånt. Hur som helst vet han var Pain gömmer sig, och alla andra letar ju också efter honom, så Naruto och de andra kanske omringar honom?

Han använde väl en skuggavbild av sin "spiralstjärna" för att bli kvitt gravitationstekniken stod det väl? så tekniskt sätt så har han fortfarande kvar att använda själva tekniken.

 

 

En sak som inte dykt upp men som jag förväntade mig var en Pain Jiraya (aka pircad jiraya) , trodde faktiskt att han skulle använda hans lik som medium. Men icke verkar det som.

 

Sen får man ju faktiskt säga att man börjar se slutet av Naruto serien, åtminstone med naruto som huvudkaraktär. Efter nästa ark som blir en jakt på "Tobi" och Sasuke. Eventuellt att de på något sätt lyckas klämma in en träningsperiod till emellan, men känns lite löjligt om det blir så.

Eventuellt att vad heter han, Elder "enögde gubben" som ville bli hokage gör någon form av revolt, Naruto blir banlyst från byn. Eller att folket skyller de stora skadorna på byn på naruto,

Något som också är lite av ett frågetecken är vad som hände med Narutos mor, för hennes öde har det inte skrivits om.

 

Slutsatsen är väl att det finns lite väl många lösatrådar, men samtidigt känns det som man kan se slutet på serien.

 

Sceleris ska vi börja diskutera Bleach också, den är inne i en grym del nu iaf? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris ska vi börja diskutera Bleach också, den är inne i en grym del nu iaf? :P

Jag läser inte Bleach. :P

 

Men ja, det känns som att Naruto börjar dra sig till sitt slut. Slut innan 500 kapitel, tror ni det? Första delen hade 244 kapitel, det är mindre än ett år kvar tills del två blir längre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyahaha (kapitel 441)

Han använde väl en skuggavbild av sin "spiralstjärna" för att bli kvitt gravitationstekniken stod det väl? så tekniskt sätt så har han fortfarande kvar att använda själva tekniken.

Den här gången verkar det som att han verkligen gjorde tekniken två gånger för på sista bilden verkar han inte vara i sage mode längre.

 

En sak som inte dykt upp men som jag förväntade mig var en Pain Jiraya (aka pircad jiraya) , trodde faktiskt att han skulle använda hans lik som medium. Men icke verkar det som.

Den nya animal realm var mycket hetare :O

 

Men mm, som sagt borde ju även den här missa och så gör Naruto något oväntat sen som besegrar nissen. Om Hinata dör bryr jag mig inte så mycket om, men Ma grodan måste överleva. Annars finns ju ingen som kan sörja Pa ;_;

 

Hidetaggen måste meddela vad som spoilas. --Sceleris

 

Um, yes. That makes sense.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag som följer den officiella utgivningen ligger bara på kapitel 412 (bok 44).

 

Och här är mina reflektioner. Varning för episka tokspoilers upp till k. 412.

Det är helt sanslöst vad serien har utvecklats från sitt ursprung. Jag fick faktiskt lite Metal Gear Solid-vibbar när de gick igenom Konohas bakgrund och Itachis uppoffringar. Det känns som att allting man trodde man visste har vänds upp-och-ner; Jiraya är död, Orochimaru likaså och Sasuke vill ha hämnd på Konoha... för sin brors skull! Intrigerna tätnar, och hur det kommer sluta är allas gissning; jag kan mycket väl tänka mig att det till sist blir en slutgiltig kraftmätning mellan Naruto och Sasuke, där de kastar eldollar så stora som Konoha. Och fäller manliga tårar.

 

Suck, nu kommer inte nästa volym volym ut förrän i Juli. Om bara Viz kunde starta någon sorts (icke-regionbegränsad) prenumerationstjänst för att på läsa de senaste kapitlen på nätet, så man slipper behöva förlita sig till Skansättningar (såsom min mor just har börjat med i fallet One Piece. Vink till de svenska utgivarna). Vi här uppe i Norden har jag ju inte mycket tillgång till den amerikanska Shounen Jump.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Kapitel 542

Spoiler
Alla flashbackkapitel om sidokaraktärer börjar störa mig. Det känns som att hela kriget är en dålig efterapning av kriget i One Piece -- som förvisso också haft en hel del flashback, men där känns de åtminstone som en lite viktigare fördjupning, ibland av sådant som man fått ledtrådar om för länge sedan. I Naruto känns det mer som att Kishimoto försöker fylla ut berättelsen.

 

Men ja, det känns som att Naruto börjar dra sig till sitt slut. Slut innan 500 kapitel, tror ni det? Första delen hade 244 kapitel, det är mindre än ett år kvar tills del två blir längre än så.

Hahaha, vilken naiv dåre som skrev det, han måste ju vara he-

 

Oj. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 542

Alla flashbackkapitel om sidokaraktärer börjar störa mig. Det känns som att hela kriget är en dålig efterapning av kriget i One Piece -- som förvisso också haft en hel del flashback, men där känns de åtminstone som en lite viktigare fördjupning, ibland av sådant som man fått ledtrådar om för länge sedan. I Naruto känns det mer som att Kishimoto försöker fylla ut berättelsen.

Naruto har ju faktiskt en titel som kungen av fillers att upprätthålla.

 

Men ja, jag skummar numera (oftast) bara igenom kapitlen som strövar iväg från handlingen i nutid lite snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Det verkar som att Bonnier Carlsen lägger ned sin utgivning av Naruto. Det är i varje fall så man kan tolka det som står i SF-Bokhandelns senaste postorderkatalog (PDF). Jag hittar ingen vidare information om hurvida det stämmer eller ej. Men med tanke på vad som hände utgivningen av One Piece i Danmark så kanske det inte kommer som en överraskning. Verkligen trist för alla som börjar att samla på något om som inte kan fullfölja det. Kan tänka mig att det finns en och annan som vill ha det enhetligt i hyllan och inte vill blanda olika utgåvor av en och samma serie.

 

cEznf.jpg

 

tAySJ.jpg

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra. Ärligt talat visste jag dock inte ens om att den fortfarande gavs ut, men att inte ens Naruto kommer ut längre känns ju lite som ett nederlag för Mangasverige.

 

Är det nån manga som ges ut ännu, bortsett från Ordbilders grejer? One Piece?

 

Bonnier Carlsen verkar fortfarande ge ut One Piece. Det är också den enda titel som jag känner till utöver det som Ordbilder ger ut.

 

Minns även att Galago gav ut Uzumaki för några år sedan. Läste mig till att den ursprungligen publicerades i tre volymer, men Galago gav bara ut två. Vet inte om dom gav upp, eller om dom lyckades att samla hela serien i sina två volymer.

 

Annars så har väl dom flesta aktörer mer eller mindre gett upp sin utgivning av manga allteftersom. Jag skall erkänna att jag inte var någon större konsument, är inte det i vanliga fall heller när det gäller manga, men jag tyckte att det var ett fint initiativ att förlag satsade på manga och på så sätt fick upp ögonen på både inbitna fans som nyfikna. Lite trist att vågen dog ut så snabbt.

 

Samma sak kan man även säga om utgivningen av anime. Det verkar vara svårt att få både det och manga att etablera sig på den svenska marknaden. Intresset för både anime och manga finns, bara att vi inte verkar vara så intresserade av att köpa svenska utgåvor.

 

Jepp, det är bekräftat. Det är sista albumet av svenska Naruto.

 

Tack så mycket för hjälpen!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så har väl dom flesta aktörer mer eller mindre gett upp sin utgivning av manga allteftersom. Jag skall erkänna att jag inte var någon större konsument, är inte det i vanliga fall heller när det gäller manga, men jag tyckte att det var ett fint initiativ att förlag satsade på manga och på så sätt fick upp ögonen på både inbitna fans som nyfikna. Lite trist att vågen dog ut så snabbt.

 

Samma sak kan man även säga om utgivningen av anime. Det verkar vara svårt att få både det och manga att etablera sig på den svenska marknaden. Intresset för både anime och manga finns, bara att vi inte verkar vara så intresserade av att köpa svenska utgåvor.

Sant, så sant. Kanske det mesta, förutom några Ghibli-filmer, man skulle kunna hoppas på är att svenskar skulle tåla streaming? Typ en svensk Crunchyroll?

 

"Kolla på senaste avsnittet av Naruto: Orkankrönikan – endast på Anime.se/Naruto!"

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...