Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto


SrednaX
 Share

Rekommenderade inlägg

700

Spoiler
Hon som sitter bredvid Kiba har en massa katter. En kompis spekulerade om hon har med Uchiha-katterna att göra, men dem ser vi bara i ett halvt kapitel (så långt jag läst i alla fall), och den enda unga kvinna i den scenen visas i två eller tre paneler. Kan Kiba vara den enda som träffade människor utanför militären? :happy:

Spoiler
Hon är visst den här karaktären. Jag visste då inte vem det var. Bra!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

700

Det var väl inte ett helt oväntat slut, jag är mest förvånad att vissa karaktärer i princip utelämnades, det blev nästan lite väl hastat slut, Jugo, Suigetsu och Karin blev ju helt ignorerade. Med det sagt så håller jag med om att Sasukes dotter ser ut mer som Sasuke X Karin än Sasuke X Sakura. 

 

Det som talar emot det är väl egentligen att hon saknar det karismatiska hårfärgen, men ja, sen har ju alla så vitt vi vet ur uchiha klanen svart hår... Japp, blir väl mer info om det i filmen+epilogen. 

 

Andra karaktärer som kom tillbaka och ignorerades var ju Orochimaru och Kabuto. Som sagt filmen har ju en hel del som borde omnämnas, men som antagligen ignoreras <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

700

Det var väl inte ett helt oväntat slut, jag är mest förvånad att vissa karaktärer i princip utelämnades, det blev nästan lite väl hastat slut, Jugo, Suigetsu och Karin blev ju helt ignorerade. Med det sagt så håller jag med om att Sasukes dotter ser ut mer som Sasuke X Karin än Sasuke X Sakura. 

 

Det som talar emot det är väl egentligen att hon saknar det karismatiska hårfärgen, men ja, sen har ju alla så vitt vi vet ur uchiha klanen svart hår... Japp, blir väl mer info om det i filmen+epilogen. 

 

Andra karaktärer som kom tillbaka och ignorerades var ju Orochimaru och Kabuto. Som sagt filmen har ju en hel del som borde omnämnas, men som antagligen ignoreras <_<

 

Kapitel 700

Jag tycker inte det är så viktigt att veta vem som fick barn med vem. Kapitel 699 var mkt bra och jag tycker att den egentligen hade varit ett bättre slut. När Sasuke kommer fram till att han inte kan skjuta Naruto åt sidan hur mycket han försöker är liksom "wow!"

 

Jag hade föredragit att kapitel 700 hade handlat om det absolut närliggande efterspelet till 699. Till exempel hur Konoha väljer att hantera minnet av Uchiha och främst Itachi, hur Sasuke bedömer sin förmåga att hantera alla destruktiva känslor han bär på och hur Naruto blir hälsad tillbaka till Konoha som en hjälte.

 

Well, man kan inte få allt...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker epilogen var gullig xD

Lite kul också med flera oväntade par, folk kallar det crack shipping men jag kallar det realistiskt~ 

Men jag tycker i alla fall att han hade kunnat göra kapitlet aningen längre och förklarat lite mer, speciellt med tanke på att han inte vill göra mer så borde han inte ha lämnat några frågor.

Oh well, nöjd är jag i alla fall =u=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Kapitel 700

Spoiler
Den heta teorin är att ungen egentligen är Karins och Sasukes unge och Sakura har klivit in och blivit mamma av oförklarlig anledning. Jag ser nämligen inte när Sasuke skulle gjort henne gravid, när han petade henne i pannan innan han lämnade Konoha?

 

Ojoj, i och med första kapitlet av den nya "Naruto Gaiden"-mangan så är det ju så det ser ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

700+1

Spoiler
Alltså pallar inte att Sasuke ska vara en dålig farsa. Jag tycker så otroligt mycket om Sasuke så det här känns som karaktärsmord. :(

 

Spoiler
Jag tycker att det lutar åt nåt i stil med "Här, Sakura, den här bäbisen är Karins och min, kan du vara snäll och uppfostra henne medan jag reser runt världen för att hitta [Karin som försvunnit]/[Karins mördare/kidnappare]? Schysst. Vi ses om tolv år."

 

Eller, ja, där läser jag ju in mer än vad som är säkert, men vi ska åtminstone ifrågasätta Sakuras biologiska föräldraskap (även om det kan vara ett villospår) och undra över Karins öde. Och tar de upp Karin i samma veva som Sasukes frånvaro känns det inte långt att tro att det åtminstone är kopplat till hans forna grupp – om inte Karin specifikt så åtminstone Karin, Suigetsu och Jūgo.

 

Men jag tror inte heller att Kishimoto vid det här laget skulle karakterisera Sasuke som en man som lämnar sin dotter för att söka efter forna stridskamrater (även om det är absolut möjligt – Sasuke har gjort många mycket mer lumpna saker än att bistå sina vänner-med-ett-annat-ord), så därför tänker jag att han lämnar sin dotter för att hitta sin dotters mor eller något besläktat.

 

Fast det kanske räknas som dåligt faderskap ändå, men jag tycker liksom ändå inte riktigt det, åtminstone inte om Karin fortfarande lever. (´-`)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det lutar åt nåt i stil med "Här, Sakura, den här bäbisen är Karins och min, kan du vara snäll och uppfostra henne medan jag reser runt världen för att hitta [Karin som försvunnit]/[Karins mördare/kidnappare]? Schysst. Vi ses om tolv år."

 

Eller, ja, där läser jag ju in mer än vad som är säkert, men vi ska åtminstone ifrågasätta Sakuras biologiska föräldraskap (även om det kan vara ett villospår) och undra över Karins öde. Och tar de upp Karin i samma veva som Sasukes frånvaro känns det inte långt att tro att det åtminstone är kopplat till hans forna grupp – om inte Karin specifikt så åtminstone Karin, Suigetsu och Jūgo.

 

Men jag tror inte heller att Kishimoto vid det här laget skulle karakterisera Sasuke som en man som lämnar sin dotter för att söka efter forna stridskamrater (även om det är absolut möjligt – Sasuke har gjort många mycket mer lumpna saker än att bistå sina vänner-med-ett-annat-ord), så därför tänker jag att han lämnar sin dotter för att hitta sin dotters mor eller något besläktat.

 

Fast det kanske räknas som dåligt faderskap ändå, men jag tycker liksom ändå inte riktigt det, åtminstone inte om Karin fortfarande lever. (´-`)

Jag hoppas att du har rätt. Det skänker iaf lite tröst for the time being...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...