Hoppa till innehåll
Anime.se

Din första animepryl?


Captain Herlock
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...

Jag hade lite småprylar innan, men inget dyrt. Fast min första grej var väl en cosplay Death Note. Ingen aning om varför jag köpte den eftersom jag inte ens tycker att Death Note är märkvärdigt bra.

 

Annars så köpte jag min första riktiga figur i somras. En Revoltech Gurren Lagann. Jag känner mig riktigt stolt över den. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min första anime/manga pryl har ännu inte inhandlats, om man inte räknar filmerna å böckerna då förståss.

 

Haken är inte att jag inte velat, utan att det verkar helt jäkla omöjligt att hitta snygga figurer, posters eller wallscrolls med Motoko Kusanagi!

 

Har ni tips så mottages dom gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis tagit steget från tönt till supertönt. Och det känns oroväckande bra... Jag har alltså köpt min första plastfigur. Det är en liten Keroro Gunso (knappt 10 cm hög, mått fattades på hemsidan) från AYA.NU och jag är nöjd som fan. Handla gick hur smärtfritt som helst, valde förskottsbetalning och slapp pynta för leverans. Hade varorna på 2 arbetsdagar. Hur cleant som helst!

 

Nu undrar jag: Vilken var din första samlarpryl?

 

Det är frågan vad som räknas här. Om det måste vara en animefigur i plast så har jag nog fortfarande inte lyckats på den fronten.

 

Jag köpte dock en Witch Hunter Robin amulett på något utav mina första konvent. Antingen Dougakon Återigen eller Uppcon 03, svårt att säga den är gammal.

 

Efter det så har det inte blivit så mycket till mig själv, mest till min bästa kompis lillebror =).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

köpte en 2 cm hög pikachu plastfigur och squirtle nyckelring 2000~

Sen dess har jag inte tänkt på att skaffa mer förrän jag såg denna tråden. Men jag är inte mycket för designen på plastfigurerna..

 

En dragonball kula i glas som någon nämde är mer min stil i så fall. Eller kanske en deathnote anteckingsbok, det skulle vara tufft..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Mina första anime pryl var ett Pokémonkort och en sån här pratande Pokémon som sitter på något och så när man trycker på en knapp så säger den sitt namn xDD jag är ganska dålig på att förklara xDD

 

Sån där har jag nog också haft för länge sen ;) eller jag vet inte om det var samma men hade iaf en liten pikachu som man kunde trycka på eller göra nåt med så sa den saker. Inte för att jag någonsin varit speciellt förtjust i pokemon men har för mig att jag fick den av en tjejkompis i födelsedags present för att jag kollade på anime så tyckte hon det var kul att driva med mig att jag kollade på pokemon för det var nog den ända animen hon kände till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Hmm, Vet inte om det räknas som pryl men. väldigt nöjd över dessa. Och nu vill man ju skaffa mera :) Ingen prylnörd när det gäller anime men intresserad i foton + Wallscrolls / affischer. (Dom är inte köpta men mina första prylar )

Och om min post är på fel ställe så placera den rätt ^^ rätt ny på forumet.

 

Dessa jag skrivit ut själv då jag fann dom väldigt vackra :)

 

sdc11165m.jpg

 

sdc11174g.jpg

 

sdc11163l.jpg

 

sdc11171g.jpg

 

Och här alla bilderna på sin plats :) Tänkt mig en Wallscroll / Affisch I mitten igentligen så jag kan placera bilderna på sidanom. bara man hittar det man vill ha nu så blir det fina fisken.

 

sdc11190b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Det var nog en FMA-poster tror jag. Sedan har jag väl samlingen ökat rätt mycket sen. Även om min samling är långt ifrån vad jag skulle vilja än. Trots att jag har slängt ut jävligt mycket på de tre konvent jag varit på i år..

Men nu när jag blivit 18 och allt så kanske man förhoppningsvis kommer kunna beställa lite från Japan och sånt, om det går beställa något man vill ha (; Fast jag får nog försöka vara lite mer sparsam med pengarna nu. Har runt 8000 kr på mitt sparkonto nu tror jag men det hade nog varit runt det dubbla om det inte varit för tre konvent (med otaku-köprycken det innebär) och ett nytt grafikkort jag köpte XD

 

Men det jag skulle vilja ha mer av är definitivt fler figurer bland annat, har bara två stycken varav den ena jag fick skickad från Japan av en japansk kompis XD Doujinshi så klart, men tror jag undviker att beställa sådant nu när jag bor hemma själv, räcker med de jag har undangömda från Uppcon XD Sen skulle jag väldigt gärna ha en dakimakura, men det kanske är svårt att beställa..(; Och så finns det väl en hel del annat, kanske köpa ännu fler wallscrolls och posters och tja mycket annat. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...