Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

Läste idag på TV4s text-tv att de ska börja visa Yu-Gi-O (rättstavat?) till hösten, tack vare att så många barn och ungdomar mailat, skrivit brev och ringt och sagt att de vill se mer anime på TV (fast det stod att det var en manga-serie :rolleyes: ) Får hoppas att SVT följer TV4s exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Chansen att få se riktigt bra anime på TV är ganska liten... Möjligtsvis om anime-trenden håller i sig och sprider sig så att även vuxna hittar bra saker så kanske man kunde få se nått annat än saker som dom riktar direkt till barn eller unga ungdomar, men det kanske är att hoppas på för mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer bergis sändas typ 8 på morron då alla sover. med 99.99999% säkerhet så är den dubbad till svenska, dvs kommer dubbningen vara hemsk, precis som pokemon, digimon och sailormähäet.

 

Jaja om det går bra kanske (bara kanske) dom tänker till lite och visar nåt bra lite senare typ 20.00 lr liknande, odubbat.

men chansen för att det skulle inträfa är minimal, typ 0.000005%

 

Äh, det är bättre att köpa det man vill ha på DVD. Då vet man iallafall att man får valuta för pengarna (för det mesta iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är ju bra att det kommer något iallafall.Om dom börjar visa Yu-Gi-Oh kanske dom till slut visar mer anime och då kanske det blir någon bra som är speciellt inriktad till ungdomar.Det går framåt,även fast det går långsamt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den anime som mina kompisar har hört talas om är pokemon och sailer moon...och dom tycker det är töntigt med anime bara för det...och dom anser att all anime är den samma...nu vet inte ja om dom är bara väldigt korkade elle om dom tycker det är kul (inte för att jag förstår varför) att säga att det är samma för att försöka "knäcka" mig...men det som är kul är att när jag sitter och kollar på anime så tittar dom med... men men dom börjar la förstå att anime inte bara är teknat för 10 åringar...utan för alla åldrar...det va lite ot...men jag hoppas det kommer mer anime till sverige som visas på tv...som inte är bara inriktat till barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den anime som mina kompisar har hört talas om är pokemon och sailer moon...och dom tycker det är töntigt med anime bara för det...och dom anser att all anime är den samma...nu vet inte ja om dom är bara väldigt korkade elle om dom tycker det är kul (inte för att jag förstår varför) att säga att det är samma för att försöka "knäcka" mig...men det som är kul är att när jag sitter och kollar på anime så tittar dom med... men men dom börjar la förstå att anime inte bara är teknat för 10 åringar...utan för alla åldrar...det va lite ot...men jag hoppas det kommer mer anime till sverige som visas på tv...som inte är bara inriktat till barn.

 

Word! och det var inte ot det talade om bilden svenskar sorligt nog har.

 

OT: Var ifrån kommer din avatar?

 

OnT

Vi borde importera berserk eller evangelion, evangelion kan de förmodligen visa klockan 20.00 eller någont sådant för den är otroligt lyckad serie i USA den har gått 4 ggr i repris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den anime som mina kompisar har hört talas om är pokemon och sailer moon...och dom tycker det är töntigt med anime bara för det...och dom anser att all anime är den samma...nu vet inte ja om dom är bara väldigt korkade elle om dom tycker det är kul (inte för att jag förstår varför) att säga att det är samma för att försöka "knäcka" mig...men det som är kul är att när jag sitter och kollar på anime så tittar dom med... men men dom börjar la förstå att anime inte bara är teknat för 10 åringar...utan för alla åldrar...det va lite ot...men jag hoppas det kommer mer anime till sverige som visas på tv...som inte är bara inriktat till barn.

 

Jag tycker det verkar som du bryr dig alldeles för mycket om vad dina kompisar tycker. Vill de inte gilla det så skit samma, more power to you ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teknad manga serie står det på text tv. Det bevisar att det är lite folk som verkligen vet vad anime är. Det flesta tror att anime är riktat till små ungar fortfarande (ala Pokemon). Det måste komma in någon stor serie så folk får upp ögonen, Evangelion var det någon som nämde. 20:00 på Tv4 vore en lämplig tid t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...