Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker det är lite fel att dra alla över en kam.

Jag kan säga att jag själv föredrar engelsk sub framför svensk sub, för att jag delvis vant mig, förstår japanskan bättre, och för att jag kopplar engelska på ett annat sätt i mitt huvud. Det har jag alltid gjort, sedan så finns det säkert folk som tycker att "Engelska är coolare!" osv, men sedan så anser jag även att engelskan är mer lättformulerig. Det låter inte så krångligt i engelskan som det gör i svenskan. Enligt mig. Andra kanske också tycker så och säger därför: "Engelskan är coolare!" - Ja, jag vet inte, men det är möjligt.

Annan möjlighet är att det bara låter annorlunda och därför anses det låta tuffare när man läser det i huvudet.

 

Till huvudämnet:

Jag skulle väldigt gärna se en serie som DNAngel på svensk TV. Eller varför inte Fullmoon wo Sagashite. Dock på orginalspråk helst.

Serier som GetBackers och liknande skulle också passa bra in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Räcker det inte med att anime är lättillgängligt på nätet >:(

Annat var det förut, då kunde man verkligen ladda upp spänningen medan man väntade på att ens favoritserie skulle komma. Då njöt man mer.

Att maratontitta är inte riktigt samma sak, fast då får man ju hela berättelsen på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad har ni imot en kanal som sänder anime hela dygnet?

ser inte de dåliga i de....lr vill ni inte de på grund av att ingen ska se lika mycke anime som ni har sett?

 

Det går att få för mycket av det goda. Och det brukar sluta med att det inte är gott längre.

 

man måste ju inte kolla hela tiden, bara nån gång ibland

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...