Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

Evangelion var det någon som nämde. 20:00 på Tv4 vore en lämplig tid t.ex.

 

tvek, Evangelion är en serie som ALDRIG kommer att visas i svensk TV, inte i SVT 1,2 eller tv4.

 

STORT + att Tv4 ska visa mer anime, jag är för allt som visas, även om det är skitserier. Hoppas de kommer långfilmer också, det har ju visats 2 stora filmer, Akira och en annan har ju visats på TV1000 för många år sedan. Spirited Away är en film som skulle kunna visas i SVT under FILMKLUBBEN, håll utkik, tisdagar tror jag det är kl 22:30.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Evangelion var det någon som nämde. 20:00 på Tv4 vore en lämplig tid t.ex.

 

tvek, Evangelion är en serie som ALDRIG kommer att visas i svensk TV, inte i SVT 1,2 eller tv4.

 

STORT + att Tv4 ska visa mer anime, jag är för allt som visas, även om det är skitserier. Hoppas de kommer långfilmer också, det har ju visats 2 stora filmer, Akira och en annan har ju visats på TV1000 för många år sedan. Spirited Away är en film som skulle kunna visas i SVT under FILMKLUBBEN, håll utkik, tisdagar tror jag det är kl 22:30.

 

svt har faktiskt visat "Min granne Totoro" för typ 8 år sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att TV1000 visat följande anime:

 

Totoro

Porco Rosso

Akira

Ghost In The Shell

 

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med Studio Ghibli-filmer, om svensk television kan visa dem hursomhelst nu när Disney har blandat sig i, men i och med Spirited Aways Oscarstatyett och hyllningen av filmen av Kanal 2s filmrecensent så tycker man ju att de kan köpa in och köra någon Ghibli-film där.

 

Förresten, TV-4, jag har också bett om anime på er kanal och jag är 25, så det är inte BARA barn som vill ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vilja veta hur tio-åringar reagerar på Evangelion, resultatet hade nog varit rätt så intressant, Ikkari om dina vänner tycker att Anime är för småbarn så låt dem tycka det. Bara för att de har problem med att animerat kan vara bra och inte bara till för tioåringar så ska inte du behöva fundera över det. Their loss!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer bergis sändas typ 8 på morron då alla sover. med 99.99999% säkerhet så är den dubbad till svenska, dvs kommer dubbningen vara hemsk,

Inte nog med det. Vi missar en säsong, får det mest av de personutvecklande scenerna bortklippta och ingen originalmusik.

Jaja om det går bra kanske (bara kanske) dom tänker till lite och visar nåt bra lite senare typ 20.00 lr liknande, odubbat.

Och vilken anime då? Det mesta är ju till för barn.

fördelaktigen originall språk men det kan vi nog glömma...

Lam attityd föder lam attityd. :rolleyes:

Jag hörde att statlig television i Tyskland sände Evangelion textat, vilket är väldigt ovanligt med tanke på hur dubbgalna de är där.

Tja, så längde den inte dubbas till svenska.

Hur kan du utesluta en dubb innan du ens sett den?

Men det är ju bra att det kommer något iallafall.Om dom börjar visa Yu-Gi-Oh kanske dom till slut visar mer anime och då kanske det blir någon bra som är speciellt inriktad till ungdomar.Det går framåt,även fast det går långsamt ^^

Så lät det för 8 år sedan.

börjar la förstå att anime inte bara är teknat för 10 åringar...utan för alla åldrar

Beror helt på.

Teknad manga serie står det på text tv. Det bevisar att det är lite folk som verkligen vet vad anime är.

Behöver man ens veta det? Det är ju trots allt slang för TV-manga och mangafilm.

Det flesta tror att anime är riktat till små ungar fortfarande (ala Pokemon).

Både små och stora ungar skulle jag vilja påstå.

Det måste komma in någon stor serie så folk får upp ögonen, Evangelion var det någon som nämde. 20:00 på Tv4 vore en lämplig tid t.ex.

Mjo, jag har länge försökt pilla för att få Studio Sapparis textremsor att fungera med min källa, fast utan resultat. Det skulle vara en höjdare att se med svensk texr! Annars går dubb också bra, så länge den är välarbetad. Det är i teorin helt möjligt, så lägg ner pessimismen. Vill ni se Evangelion på TV, GÖR NÅGOT ÅT DET!

tvek, Evangelion är en serie som ALDRIG kommer att visas i svensk TV, inte i SVT 1,2 eller tv4.

Så du vill inte att det skall visas? Visst, du behöver inte slåss för det om du inte vill.

STORT + att Tv4 ska visa mer anime, jag är för allt som visas, även om det är skitserier.

Det är helt subjektivt.

jag har också bett om anime på er kanal och jag är 25, så det är inte BARA barn som vill ha det

Ääääh. Det är inget fel att väcka det barn som sover innuti en. ;)

Skulle vilja veta hur tio-åringar reagerar på Evangelion, resultatet hade nog varit rätt så intressant

Är den ens riktad till barn? Detta är ju en väldigt ovanlig anime har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll för mig, jag tror inte att någon av mina polare skulle tycka att anime på svensk TV skulle vara nån höjdare, och jag tror heller inte att mer "mogen" publik skulle titta om de sände Evangelion. Det handlar om efterfrågan, något som det inte finns särskilt mycket av i Sverige i animesammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Få se om jag orkar gå upp kl:9:00 på morgonen (!) Nä men så klart det är roligt med mer anime på tv`n (det kanske inte var bäst att vissa Yu Gi Oh , men det är en start).

 

Det var nog ett bra val för TV4. Barn gillar nog den serien ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som här är bra på att skriva borde skriva ett långt och detaljerat brev varför evangelion skulle passa för sverige (t.ex. diverse utmärlekse + det komer en live film snart om den)

 

Jag hoppas inrligt att de kommer inse detta om tillräckligt många skickar mail om detta (Och detta ska vara originall versionen, altså inte dubad dock subad.

 

Om vi skaffar 20000 underskrifter borde de köpa in den och visa den på ngn obscen tid och om den går bra kanske den går igen på en bättre tid eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...