Hoppa till innehåll
Anime.se

TV4 satsar på anime


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 287
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

1. Halleluja... Vad än det är för anime så är det ett steg mot en bättre framtid.

 

2. Tycker inte att sailor moon dubbnigen är så hemskans kass.

 

3. Ingen som vet hur man piratsänder tv?.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att TV1000 visat följande anime:

 

Totoro

Porco Rosso

Akira

Ghost In The Shell

 

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med Studio Ghibli-filmer, om svensk television kan visa dem hursomhelst nu när Disney har blandat sig i, men i och med Spirited Aways Oscarstatyett och hyllningen av filmen av Kanal 2s filmrecensent så tycker man ju att de kan köpa in och köra någon Ghibli-film där.

 

Förresten, TV-4, jag har också bett om anime på er kanal och jag är 25, så det är inte BARA barn som vill ha det :)

Jag tror att TV1000 har visat en anime i framtiden... Minns inte riktigt vad den heter, men det är ingen av de som du har skrivit.

 

Jag såg att den där Elwin skulle fixa en lista, bra idé!

Men kan vi inte göra så att alla här, alla som läser detta, skriver ett mail till TV4 om att visa mer riktig anime, mer anime som riktar sig till lite äldre på en bättre tid än 8 på morgonen. Uppmuntra dem också lite att det är bra att de försöker med lite mer anime. Om verkligen alla som läser detta skulle skicka ett mail, då tror jag att TV4 skulle reagera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tvek, Evangelion är en serie som ALDRIG kommer att visas i svensk TV, inte i SVT 1,2 eller tv4.

Så du vill inte att det skall visas? Visst, du behöver inte slåss för det om du inte vill.

 

HEHE, jag sa aldrig att jag inte VILL se den, jag sa bara att den aldrig kommer visas på 1,2 eller 4an och jag hoppas verkligen du förstår varför.

(Elwin_Baltia - läs det jag skrev fler gånger nästa gång innan du kritiserar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lär dröja ett antal år tills dom svenska kanalerna börjar sända anime i högform.

 

MEN varför inte start en EGEN svensk kanal som sänder all typ av anime? hade ju varit en suverän idé, jag menar MÅNGA hade säkert tittat. Och då menar jag inte bara riktad mot yngre utan blandat. Allt från Pokémon/Digimon/Sailor Moon till Ecchi/Hentai på nätterna (okej det beror på efterfrågan).

 

Lär väl bli omöjligt eller svårt i framtiden men hey! nånstans måste man börja? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det skulle vara kul att ha en sådan kanal fast kanske skippa hentai

det kan ju vara småbarn som sitter uppe halva nätterna för att se XXX :S

 

angående det där med brev, så har jag skickat in ett lååååångt, välinformerat brev om att det borde vara mer anime på tv, och det blev 3/4 av ett A4

skickade in det till tv3, men iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöv r ju inte starta en kanal.... Det finns ju pirat radio... Antyder inte till något... Nej, nej skäll inte på mig...

man vill ju SE anime ;)

men det e ju visst möjligt att de visar anime på 1,2 och 4

hmm...de borde ha en sån där Manga maraton som de har haft på cartoon network fast med tom och jerry ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HEHE, jag sa aldrig att jag inte VILL se den, jag sa bara att den aldrig kommer visas på 1,2 eller 4an

Nej, därför att du säger att det är omöjligt. Därför blir det omöjligt, bara för att alla är så pessimistiska och säger att det är omöjligt. Då blir det ju omöjligt. Ganska logiskt va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...