Hoppa till innehåll
Anime.se

Tretton skisser blev två


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Wow älskar dissikeringsmannen xD

Hur får du allt så städat o snyggt? Alltså hur ritar du bilderna, och gör du nåt med dem efter inskannande, eller har du sån där platta-grejs?

 

Fjärde bilden, tjej eller kille?

 

Jag använder ett digitalt ritbord (a.k.a. tablet in english). Dessutom så när jag ritar så försöker jag hålla det så rent som möjligt hela tiden, men ändå inte. Gillar det inte för perfekt heller.

 

Fjärde bilden är en tjej. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar verkligen andra bilden o__o Alla är mycket fina, men andra bilden fångade mitt öga först. <33

Undrar om det kanske var för att jag färglade den? XD

 

Whiiiee mera fina bilder :)

 

Det ser riktigt fint ut. Gillar Dio-Wannaben x3

Upplys mig om vem Dio är? :)

 

Det är bilder som dessa som gör mig sugen att plocka upp en penna igen.

Lite grann, för skojs skull... :/

 

Nu ska vi inte ha en sådan nedlåtande attityd. Det tar tid sådant här. Bäst är det om man lär sig att INTE BRY SIG om resultatet. Annars får du det problem jag har; månader långa pauser.....

 

Jag gillar den fjärde bilden bäst.

 

Den känns himla, balanserad.

Den gick smidigast att göra också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi inte ha en sådan nedlåtande attityd. Det tar tid sådant här. Bäst är det om man lär sig att INTE BRY SIG om resultatet. Annars får du det problem jag har; månader långa pauser.....

Nu var det inte meningen att låta nedlåtande. Kom bara att tänka på att det var x antal månader sedan jag gjorde något senast. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den senaste bilden verkar armen som är vänd mot oss vara böjd mitt på överarmen, och axeln sitter lite långt ner...

 

 

Sen har jag lite problem med att se vart ljuset kommer ifrån, jag tycker hela tiden att framsidan på torson borde vara skuggad, då ljuset verkar falla från höger.

 

Annat från det ser jag inget som jag stör mig på.

 

Mer bilder! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen har jag lite problem med att se vart ljuset kommer ifrån, jag tycker hela tiden att framsidan på torson borde vara skuggad, då ljuset verkar falla från höger.

 

Två ljuskällor, en stark bakifrån och en mindre snätt upp/framifrån. Försökte experimentera lite, aja.... :P

 

Annars så håller jag med er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så var det en request från en internet-vän. :P

 

Mina IRL-vänner vet knappt att jag ritar. :|

 

Visst vore det roligt om ens kompiskrets höll på de med?

 

Jag och Helob går i samma klass, så vi snackar en hel del om just teckning, men ingen annan jag känner ritar.

 

Så chattar jag knappt alls, så jag får inte ens sånna förfrågningar. :(

 

Man borde dra på något convent så att man träffade några fler ansikten som är lite intresserade de också. Det blir lätt rätt slött så här elektronisk väg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...