Hoppa till innehåll
Anime.se

Hösten 2006


Captain Herlock
 Share

Rekommenderade inlägg

Hösten är här! Vilka serier ser du fram emot? Själv är jag grymt peppad på Death Note, giller den mangan väldigt mycket. Annars så är jag nog mest sugen på Code Geass, D.Gray-man och Pumpkin Scissors. Och Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto kanske. Sen vet jag inte riktigt.

 

Random Curiosity - Fall 2006

PukiWiki - Who Subs What: Fall 2006 version

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inte direkt fram emot något alls (förutom Evangelionfilmerna 2007)... Ja, det skulle väl vara Freedom då - jag har ett visst förtroende för Otomo. Och Kanon, som jag hoppas kommer vara så bra som man hört att spelet ska vara. Men det är inte så jag sitter och räknar dagarna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig så är det (i följande ordning).

 

Happiness

Kanon

Gift

Yoake Mae Yori Ruriiro na Crescent Love

Tokimeki Memorial

Otome wa Boku ni Koi Shiteru

 

Med tanke på min bild så borde det kanske inte vara så svårt att förstå att jag ser fram emot Happiness mest av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag allra mest ser fram emot den här hösten är väl de tre sista avsnitten av .hack//Roots ^^. Men av de nya serierna låter Kanon och Death Note mest lovande. Kanon (spelet) har jag hört ska vara ypperlig, och Death Note VET jag är ypperlig i och med mangan. Och så är det ju teamet bakom Suzumiya Haruhi-animen som ligger bakom Kanon, så vad kan egentligen gå fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Busou Renkin, läst delar av mangan helt klart intressant!

DEATH NOTE, läst hela mangan, är guds åttonde underverk

D.Gray-man, har läst ett antal volymer, vet inte men ska hålla ögonen på den.

Black Lagoon Second Barrage, behöver jag skriva något?

 

och inte minst Black Blood Brothers som jag redan nu dyrkar efter att ha sett två avsnitt.

 

 

glömde att Kanon 2006 verkar intressant också.

 

tokyo tribe? eventuellt kanske... vet inget om den, men är min joker.

 

dessa är alltså dem som jag redan nu har märkt verkar intressanta, men listan kommer antagligen att byggas på allt eftersom hösten fortskrider.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Busou Renkin, läst delar av mangan helt klart intressant!

DEATH NOTE, läst hela mangan, är guds åttonde underverk

D.Gray-man, har läst ett antal volymer, vet inte men ska hålla ögonen på den.

Black Lagoon Second Barrage, behöver jag skriva något?

 

och inte minst Black Blood Brothers som jag redan nu dyrkar efter att ha sett två avsnitt.

 

 

glömde att Kanon 2006 verkar intressant också.

 

tokyo tribe? eventuellt kanske... vet inget om den, men är min joker.

 

dessa är alltså dem som jag redan nu har märkt verkar intressanta, men listan kommer antagligen att byggas på allt eftersom hösten fortskrider.

 

"Läst hela mangan". Har mangan avslutats? O_o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har blandade förväntningar på Kanon 2006. Alla säger "OMFG WIN" etc. etc., men att döma av trailers etc. så är min instinktiva bedömning "massor av ögongodis (zomg Kyoto animation), moé-tjejer och billigt melodrama, men noll icke ultra-klichée-story". Den ser helt enkelt fruktansvärt generisk ut... nå, jag får väl se, jag MÅSTE se den eftersom jag ska subba den :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon, Ayakashi Ayashi, Taiyo no Mokushiroku, Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto, Hataraki Man och Bartender ser intressantast ut. Sen får vi väl se hur det blir med serierna Orrin listade; bishoujo-spelbaserad anime är jag alltid tveksam till, även om några ser okej ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot Death Note mest (mangan är ju kanon :D) Men sen lät D.Gray-man intressant och Buso Renkin måste jag bara se eftersom jag älskar Rurouni Kenshin (är ju samma manga-ka) Bartender låter intressant, för den verkar likna en av mina favoritanimer lite (mushishi) så den ska absolut få en chans.

 

Paprika verkar ju spännande också =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett D.Gray-man trailern så är jag väldigt säker på att jag ska se den, youtube.com, animationsstilen påminner mycket om Full Metal Alchemist, eller snarare första intrycket av animationen gjorde det.

 

Deathnote verkar riktigt bra animerad i trailern,youtube.com.

 

trailer till Busou Renkin också:

!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...