Hoppa till innehåll
Anime.se

DN ANGEL!


Sebbe
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har läst de två första volymerna av DN ANGEL, men har lite problem met att förstå vissa saker! :rolleyes: :P (Har inte läst så mycket manga, detta är en av det första!) Det är just det där med när Daisuke Niwa förvandlas till Dark jag inte förstår! Är det när han träffar Risa, eller Riku? I första volymen står det nämligen att han förvandlas när han träffar Risa, men på baksidan av den andra volymen står det Riku! Och - Vem är kär i vem? Finns det två Dark? :S Vet att jag är trögfattad, men skulle uppskatta om någon där ute skulle kunna förklara lite för mig! Det blir ju roligare att läsa en manga när man förstår den! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är lite bökigt det där. men om man läser igenom böckerna ett par gånger till och försöker memorisera utseendet på karaktärerna och när förvandlingarna sker så borde det inte vara något större problem. det finns bara en dark, åtminstone än så länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är just det där med när Daisuke Niwa förvandlas till Dark jag inte förstår! Är det när han träffar Risa, eller Riku?

 

Det är när hans romantikgener slår igång. Om du läser slutet på bok 1 lite noggrannare så förstår du nog varför föremålet byts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DNAngel äger ^^

 

Det finns bara en Dark ^^ Daisuke blir,i början,förvandlad till Dark när han känner kärlek för Risa.Texten på volym tvås baksida var nog bara lite felskriven ^^ Först är Daisuke kär i Risa,som är kär i Dark,och Dark är kär i Riku som sen blir kär i Daisuke och så får man se hur det går *Vill inte spoila något* Visst kan DNAngel vara svår att förstå,men om man tittar noga på bilderna och läser om den någon gång så förstår man.Vissa ger upp (tyvärr) efter första volymen,men den blir mycket bättre sen ;)

 

^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Jag har läst första volymen bara. Men sanningen är den att jag tröttnade på den ganska snabbt. Den var liksom seg och man hängde inte helt med när de flesta karaktärerna såg så lika ut. Men den är ju då bättre än "power" i MM. Men inte tillräckligt ändå tror jag. Lite små bögig som vissa anttyder är den kanske men trots all min kritik funderar jag på att skaffa bok 2. Men jag får se om jag orkar har lust.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var liksom seg och man hängde inte helt med när de flesta karaktärerna såg så lika ut. Men den är ju då bättre än "power" i MM. Men inte tillräckligt ändå tror jag. Lite små bögig som vissa anttyder är den kanske men trots all min kritik...

Tycker inte de ser särskilt lika ut direkt, men det var inte det jag skulle prata om...

Men småbögig? Jag förstår verkligen inte hur du tänker då. Serien ger ju knappast några antydningar på att vara "bögig" alls. Power!!! kan jag, om jag försöker riktigt mycket, däremot kanske förstå att du tycker är "bögig" eller whatever, men du är ändå ute och cyklar. Bara för att en serie har lite känslor i sig och riktar in sig på förhållanden istället för bara "ah, jag är bäst!!1!11! jag skall slå ner alla ondingar med min superduper teknik och se cool ut!1!!" så är serien inte "bögig". Jag vet inte ens varför jag försöker, men jag kan ju testa. Väx upp!

Både Power!!! och DNAngel är riktigt bra serier som kan läsas av många.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var liksom seg och man hängde inte helt med när de flesta karaktärerna såg så lika ut. Men den är ju då bättre än "power" i MM. Men inte tillräckligt ändå tror jag. Lite små bögig som vissa anttyder är den kanske men trots all min kritik...

Men småbögig? Jag förstår verkligen inte hur du tänker då. Serien ger ju knappast några antydningar på att vara "bögig" alls. Power!!! kan jag, om jag försöker riktigt mycket, däremot kanske förstå att du tycker är "bögig" eller whatever, men du är ändå ute och cyklar. Bara för att en serie har lite känslor i sig och riktar in sig på förhållanden istället för bara "ah, jag är bäst!!1!11! jag skall slå ner alla ondingar med min superduper teknik och se cool ut!1!!" så är serien inte "bögig". Jag vet inte ens varför jag försöker, men jag kan ju testa. Väx upp!

 

Jag höll bara med någon annan som sa det tidigare. Visst så står jag för det jag har sagt. Den är inte små bögig för att den är lite seriös. Utan för att, för att beskriva det lite in på detalj, killarna är så "närgångna". Det är vad som brukar definieras som bögigt antar jag. Jag gillar inte heller mangor med hjältar som bara pangar på varandra. Men du klankar också ner på folk som gillar sådant. Det finns massor med folk som är "uppväxta" som gillar massa våld. Kanske inte på det sättet du beskrev men på andra. Jag ska inte heller säga för mycket jag har bara läst en volym hittils som sagt. Du verkar inte heller så mogen du.

Power har jag inte sagt att den är bögig faktiskt, men jag gillar den inte för att alla karaktärerna enligt mig ser likadana ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror förgående talar syftar på att karaktärerna är inte tradionellt manliga som de brukar vara i anime/manga som folk först stöter på (tänk dragonball,naruto och alla samurai serier...).

DN angel är inte så rolig IMO men den är en helt okej serie ifall man gillar att stirra på söta pojkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...