Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

>Röstskådespelare

>Animation

>Bakgrundsmusik

 

Tre fina skäl.

Som proponent för innehåll över form är detta inte nödvändigtvis tillräckligt. För mig, alltså. När (om) jag vet allt som kommer hända ned i minsta detalj så brukar jag tappa intresset. Men det är ju trots allt bra skit, så nog måste även jag kolla in hur Dödshäftet gör sig animerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg avsnittet imorse. Galet fint animerat, men det känns som att det är något extra som bara visas för att det är det första avsnittet (syftar då t.ex på kameran som roterade runt Light när han skrev och hur hans penna reflekterade ett blått sken från skrivbordslampan rakt in i kameran.

 

Hursomhelst ett lyckat förstaavsnitt och vi får se hur det går framåt. Personligen längtar jag just nu till busscenen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis sett första avsnittet. Jag är mycket nöjd. Med allt från innehåll till stil och stämning. Kan nog inte komma på nånting som jag hade velat se annorlunda. En del bloggare har klagat på Ryuks röst, att den är för o-demonaktig och sånt. Det var väl inget fel på den eller? Inget som störde mig iallafall.

 

Första avsnittet täckte in första kapitlet från första volymen av mangan. Det är väl kanske en 50 sidor eller nåt. Hur många avsnitt är planerade egentligen? Håller dom bara stilen så kommer det här att bli hur bra som helst.

 

Tjo-hooo!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den var underbar, och serien verkar enligt mina källor vara planerad att bli 37 avsnitt lång. tycker det är lite synd att de inte specificerar hur många han dödade egentligen de första fem dagarna... (dem gör det i mangan)

 

Det enda jag hoppas på är att dem följer mangan till slutet, och inte gör ett improviserat slut (vid slutet av första delen av mangan) det skulle vara för sorgligt och en fruktansvärd felbehandling av en animation av en manga som är så fruktansvärt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow! Animen verkar till och med bli bättre än mangan; den förmedlar känslorna på ett så mycket starkare sätt och så länge de håller kvaliten så tror jag att animen kommer bli helt fantastisk :D Och jag tycker verkligen att de fått till rösterna (förutom att jag tycker att Ryuuks "Humans are interesting" kunde varit lite mer utdraget)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis första avsnittet, och jag har inte läst mangan till skillnad från de flesta här.

 

Verkar bli en höjdare. Bakgrundsmusiken satte verkligen stämningen, kändes episkt. Får erkänna att jag redan blivit fascinerad av Ryûku. Vet inte vad för roll han kommer spela genom serien, om han ens får speciellt mycket tid, men det känns lovande. Han känns som en fräsch version av en dödsgud, som ändå inte känns krystad.

 

Ser fram emot kommande avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte läst mangan och såg första avsnittet idag

 

tyckte den verka bli en bra serie .. intressant handling och sådär enda jag funderar över är att jag inte vet vad jag ska tycka om light pga hans handlingar .. tycker han är ganska sinnesjukt men samtidigt håller man med han lite men ändå är det fel på nåt sätt ..

 

ska fortsätta se serien tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Light är som Travis Bickle i Taxi driver. Helt jävla galen i hela huvudet. Samtidigt som man förstår hur han känner. Världen är verkligen helt uppfuckad. Det är spännande att se någon så helhjärtat gå över gränsen och göra det där man själv kanske innerst inne skulle vilja... Moraliskt försvarbart? Absolut inte. Men kittlande...

 

"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets"

 

"Listen, you fuckers, you screwheads. Here is a man who would not take it anymore. A man who stood up against the scum, the cunts, the dogs, the filth, the shit. Here is a man who stood up."

 

eller varför inte:

 

"I got some bad ideas in my head..."

 

Ja herrejösses. Den filmen har nästan fler grymma citat än vad man mäktar med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser klart fram emot kommande avsnitt då denna första episod visade sig bättre än jag vågat hoppas på.

 

Bakgrundsmusiken är underbar, och jag gillar de små ljuseffekterna som dök upp här och var. Riktiga stämningsförhöjare.

 

Ryuku var för övrigt perfekt återskapad och precis så som jag hade föreställt honom. Mysig röstskådespelare också.

 

Väntar med spänning med att få höra Ls röst. Var nämligen inte riktigt förtjust i Miyano som Light då hans röst lät lite väl pompös vid vissa tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Light är som Travis Bickle i Taxi driver. Helt jävla galen i hela huvudet. Samtidigt som man förstår hur han känner. Världen är verkligen helt uppfuckad.

Jo, visst motiveras de båda av en avsky mot samhällets baksida, men medan Bickle mer drivs av isolation och en missriktad välvilja, drivs Light mest av hat och sitt eget storhetsvansinne. Och medan vår gode taxichaufför är desperat i sina handlingar, är allt en utstuderad lek för "Kira". Men det var en intressant jämförelse. :)

 

Fan, måste se om Taxi Driver. Satan, så bra den är!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föreställ er själva i Raitos situation, hur skulle ni göra? Ärligt talat så skulle jag nog inte bli rädd om jag upptäckte att häftet verkligen fungerade, jag hade nog tänkt i samma banor som Raito men i mindre skala. Jag har faktiskt tänkt på detta länge, på hur jag skulle göra och vad det kan få för följder (och om jag skulle klara trycket etc).

 

edit: MEN! Om jag en vacker dag faktiskt skulle hitta ett dödshäfte på marken så vet jag ju faktiskt inte till 100% på hur jag skulle göra, prova den? Javisst-fungerar den? Ja då, han där borta dog ju-utarbeta planer?

 

Jag skulle nog bara vara verksam i Sverige (mindre skala än Raito som sagt), jag skulle nog lyckas ganska bra om det inte träder fram en L. ;)

 

 

Jag är väldigt nöjd med animen efter bara ett avsnitt men har fortfarande mucho mucho höga förväntningar på den, tror den kommer bli lika bra om än inte bättre än mangan, de båda formaten förmedlar ju känslor på så olika sätt. I say: ge både mangan och animen lika stor chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl, eftersom den här tråden är i animé-delen av forumet skulle jag uppskatta om spoilers från manga-versionen kunde hållas borta. Inte för att jag märkt av några sådana hittills, men jag vill gärna vara på säkra sidan. Inget snack om sådant som finns längre fram i mangan än vad animén nått än, alltså. Annars vågar jag nog inte läsa tråden, och det vore tråkigt :)

 

/en liten önskan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...