Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nu har jag sett dom två första avsnitten (lite mot min vilja) och jag måste säga att Death Note inte verkar vara så tokig endå. Visst ogillar jag shounen i vanliga fall men det är verkar vara ett undantag, bara hoppas att den kommer fortsätta med en liten "katt och råtta" lek nu och inte börja med en massa meningslös action.

 

Får se om jag kommer fortsätta följa den, finns många andra serier som är bättre nu men den verkar vara helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag sett dom två första avsnitten (lite mot min vilja) och jag måste säga att Death Note inte verkar vara så tokig endå. Visst ogillar jag shounen i vanliga fall men det är verkar vara ett undantag, bara hoppas att den kommer fortsätta med en liten "katt och råtta" lek nu och inte börja med en massa meningslös action.

 

Får se om jag kommer fortsätta följa den, finns många andra serier som är bättre nu men den verkar vara helt ok.

 

Liten spoiler

Kan säga att katt och råtta-leken fortsätter och att det är väldigt ont om meningslös action :D

 

Jag har sett andra avsnittet nu och det var ju precis lika bra som det första.

 

Själv satt jag och tänkte på hur Lights ögon verkade "döda" ända tills han gjorde sitt misstag och "avslöjade" sig för L och fick en utmaning på köpet. Det ska bli spännande att se fortsättningen (även om jag vet hur det går ^^')

 

 

PS Vad ska man räkna som spoiler? Om det är nåt i mangan som ännu inte hänt i anime är det ju självklart att det är en spoiler, men hur är det med händelser i det senaste avsnittet? *fundersam*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst mangan, men har förstås hört talas en hel del om den så när jag märkte att en anime hade gjorts så ville jag ta mig en titt på den.

Just nu har jag sett de två första avsnitten, och änsålänge gillar jag den skarpt. Kommer nog med lite mer åsikter senare när fler episoder kommer. ^^'

Hah... märkte också att han som "spelar" Ryuku är samma som spelar Gabu i Arashi no Yoru ni. X3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vet inte. men jag fick inte samma känsla av trean, som när jag såg ettan och tvåan... men avsnittet i sig var väl ändå helt ok.

Såklart, nyhetens behag försvinner ju rätt snart.

 

Såg precis själv trean, och är rejält sugen på nästa avsnitt. Härligt att ha något att längta efter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss avsnitt fyra (mycket bra avsnitt f.ö.), previewen till avsnitt fem visar hastigt lite utav en av mina favorit-scener i mangan (tåget :rolleyes: ).

 

Klicka endast om du läst volym 2.

Älskar när Raito ser ner på den döende Ray Penbar och tvärtom.

 

Om det är någon som undrar hur långt animen har kommit jämfört med mangan hittills så kan jag berätta att med avsnitt fem så startar man volym 2.

 

Enligt mig borde Death Note få samma "psykologiska värde" (eller hur man nu ska beskriva det) som Evangelion, om ni förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fel översättning?, spoiler

är det bara jag som reagerat lite över att Raito redan kallas för Light? och att det står Yagami Light, istället för Yagami Raito ovanför hans huvud när Ryaku tittar med sina dödsgudsögon...?

 

lite små funderingar bara, var ett tag sen sist jag läsa mangan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fel översättning?, spoiler
Spoiler
är det bara jag som reagerat lite över att Raito redan kallas för Light? och att det står Yagami Light, istället för Yagami Raito ovanför hans huvud när Ryaku tittar med sina dödsgudsögon...?

Vad menar du med "redan"? Han heter Light. Från början. Med ett L. Och det är just därför som L heter L.

(Jag tror inte det behövs en spoilertag för mitt svar.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...